n.a.v discussie hengsten: brááf....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:48

Ik vind he niet kortzichtig hoor, als er geen andere oplossing is dan moet hij daar in het gangpad bekapt worden en tja als jouw hengst daar niet tegen kan moet hij er maar aan wennen...klikt hard maar het is wel zo, mensen kunnen niet altijd rekening met hengsten houden. Misschien moet je hem vaker met zulke dingen confronteren en dan afstraffen als hij heel erg dominant gedrag vertoont. Want of hij er nou net staat of niet zelfs een hengst moet daar tegen kunnen, kijk maar naar grote concoursen die meerdere dagen duren. Daar staan dan ook hengsten, merries etc.. Ik denkdat het gewoon een kwestie is van een hengst opvoeden en als hij nu nog goed reageert op een merrie met veulen moet je hem daarop corrigeren. Jij bent diegene die hem hengst laat en daar kan hij zelf niks aan doen, dus ook niet aan zijn hengstengedrag maar jijkan het wel gedeeltelijk de kop indrukken. Succes



knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:49

Sjuimpje schreef:
maar aangezien je nog niet al te lange tijd op Bokt vertoeft zal je dat nog wel niet hebben meegekregen.

groetjes.


Beetje banketstaaf opmerking, ik snap Monty's reactie wel.

knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 09:54

PrimaDonna schreef:
Hallo,

Sins
Een hengst kan zo opgeblazen worden ik rij al 21 jaar paard ik weet heus wel waar ik het over heb onderhand en dan nog, dan is dat MIJN keus en niet die van hun!!!

Waarom altijd zo negatief mensen????

Ik kan er echt maar 1 conclusie uit trekken en is dat ze mij dit paard niet gunnen en daar jammer genoeg mij zelfs niet voor gedag meer voor kunnen zeggen. Lips are sealed

groetjes, Primadonna


Uhmmmmmmmmmmm al rij je je hele leven en ben topruiter dan nog val je weleens van je hengst. Pas reed ik ook bij een hengst in de bak en die was lastig en struikelde, het gevolg dat ze met paard en al viel en dat ik een hengst achter mijn merrie aan had. Ze heeft geluk gehad dat hij me niet ongelukkig sprong of mijn merrie want dan had ik er persoonlijk voor gezorgd dat haar het zelfde was overkomen. Dus je valt er wel zeker andere mensen mee lastig. Ik vind persoonlijk dat hengsten gewoon bij topruiters horen met een eigen accomodatie of bij iemand met een privestal maar niet op een manege of pensionstal. Ik vind het van de eigenaar ook zielig tegenover zijn paard om hem hengst te houden. Hij heeft toch last van zijn hormonen en weet er 9 vd 10 keer geen raad mee.

En jalours hahahah nou nee hoor, het rijden van (goedgekeurde)hengsten is meer weggelegd voor profs omdat het vandaag de dag normaal is dat een hengst naast zijn dekcarriere ook in de sport presteert.

knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:24

PrimaDonna schreef:
Het is ieder zijn eigen keus en verantwoordelijkheid dat hij of zij een hengst rijd en daar mag van twee kanten rekening mee gehouden worden het kan net zo gevaarlijk zijn als een zure pismerrie die met de oren in de nek de andere paardjes aan kan vallen in de bak!!!





Uhmmm een zure pismerrie bevruchtt een ander paard niet en zal dan ook niet een paard zolang achterna blivjen jagen tot hij het gedekt heeft. En of een hengst nu wel of niet ooit gedekt heeft, het zit er gewoon in.

En het is indeed jou eigen keus maar jij moet je meer aanpassen dan iemand met een merrie.

Ben jij je er wel van bewust wie er verantwoordelijk is als jouw hengst iemand anders of een ander paard ongelukkig springt? En of je nou extra voorzichtig bent of niet een ongeluk zit in een klein hoekje alleen de gevolgen van een klein ongelukje met een hengst zijn groter.

Vraag maar eens na bij hengstenhouders, die hebben een verzekering voor ongevallen met hun hengsten waarbij ze schaden aanrichten aan anderen. En de meeste hengstenhouders hebben de hengsten bij goede ruiters staan en toch nog zo'n verzekering.

knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:50

Uhmmm Primadonna, ik denk dat je je persoonlijk 'stal'vetes beter niet via bokt kan oplossen. En op bokt mag iedereen een mening hebben hoor of jij nou denkt dat iemand het wel of niet bij rechte eind heeft. En ervaring is niet altijd vereist hoor het gaat vaak ook over kennis.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Jorissie, Letje01, miekjuh3, onpaard, Saartjuh_b en 85 bezoekers