stom ^&$@# paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

stom ^&$@# paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 13:57

t was gister kei lekker weer, ik denk weet je wat ik zal mn paardje ns blij maken en in t bos gaan rijden.
Mn vriend gaat altijd met de mountainbike t bos in dus ik vroeg of ie zin had om mee te gaan(je weet nml maar nooit bij die ^&%knol van mij)

Dus ik mn paard opgezadeld en we gingen naar het bos, 500 meter bij mn huis vandaan, vriend fietste naast me op de weg na paar 100 meter moesten we rechtsaf n zandpad in en daar is naast de weg, voor t zandpad n groot aardappelveld en ik zag dus dat er n groepje paarden op t zandpad aankwam, die van mij loopt nogal graag met anderen mee dus ik wachtte ff, dus t groepje komt t zandpad af en steekt de weg over, paard gaf er nix om dus ik ga t zandpad op, ik denk nou ff n stukje draven, ik geef been, gaat hij rechtomhoog en rent t aardappel veld in.... Frusty

dus ik probeer hem om te draaien, nee hoor over t aardappel veld langs de weg lopen is veeeeeel leuker, uiteindelijk komt er dan n hek aan't einde van t aardappelveld dus ik denk ja dan gaat ie wel naar links, rechts was slootje en dan ongeveer 1 meter hoger is de weg, die terug naar huis gaat,

en ja hij ging naar links, ineens in volle galop t veld over, draait ie om en in volle galop ricting de weg....en ik probeer hem op n volte te zetten maar ja dat lukte niet, ging ie alleen maar steigeren, dus hij weer verder in galop op de weg af, springt die sukkel over t slootje naar boven de weg op, wat ie dus niet haalde want hij is te lam om zn benen op te tillen en de weg ligt n meter hoger dan t aardappelveld, hij valt half scheef in t slootje(Meer n ondiep greppeltje dat gelukkig droog is!) en draait om en draaft wat heen en weer met zn hoofd in de lucht, ik denk ja t is goed ik stap af, maar ja zodra hij stilstond ging ie gelijk omhoog, vriend kon m ook niet pakken dus ja paard half omhoog ik spring eraf en aan de hand aardappelveld uitgelopen, ging hij stilstaan en ging geen meter naar voren! vriend met zweep erachter en ja hij liep weer.....

ik weer terug op zandpad en weer opgestapt, verder in stap en ja hij liep weer normaal,

aardig stukje verder draafde ik aan, vriend fietse nu voor me, ging goed, hij ging wat harder draven en ik draafde voor mn vriend, nix aan de hand, tot er n scherpe bocht naar rechts komt, gaat die ^&^&)knol rechtuit! en ja daar waren alleen maar bomen!heel dicht opelkaar, dus hij wer omhoog, zat er n klein slootje, schuift ie er met zn achterbenen in, krabbelt er weer uit en stond dus stil, met zn kont richting het pad, en ik kreeg hem niet in beweging, wat ik ook deed, hij kwam alleen maar rechtomhoog!op nat gras tussen de bomen naast een slootje! Extreme duivel

vriend kon m niet pakken zodra die mn kant op kwam ging paard verder t bos in, uiteindelijk is ie omgedraaid en ik afgestapt was zo boos en wilde er NOOIT mee op, maar ja das n eind lopen vanuit t bos en ik werd toen zo boos ik zei nee ik ga niet terug naar huis, en k ga zeker niet naast mn paard lopen!wat heb je aan 'n (gezond)paars als je er niet mee kan rijden!
dus ik er weer op en wij weer verder t bos in, in stap, ging goed stukje verder weer gaan draven en er was nix aan de hand, aan t eind van het bos zijn we langs de weg terug naar huis gestapt en was er weer nix aan de hand!

precies een week eerder hadden we hetzelfde rondje door t bos gemaakt, en toen was er niets aan de hand!hij vond het toen hardstikke leuk!

wat heeft die knol toch in zn kop ziten dat ie zo gevaarlijk doet!!

zo is ie ook met rijden in de bak, en t ging eindelijk weer zo goed toen ie 2 mnd op een trainigsstal stond, ik kon er alles mee, nu is ie 2 weken thuis en weer gevaarlijk bezig!
alleen als ik les heb, en niet in mn eigen bak rij doet ie precies wat ie moet doen

wat kan er met hem aan de hand zijn? hij is lichamelijk helemaal gezond en ook zn gebit is niets mis mee, ik ben altijd goed voor hem, en ik bedoel degene die hem eten geeft daar moet ie toch wel iets voor terug doen, 1 uurtje per dag rijden is toch niet zo'n grote opgave?zeker n ontspannen ritje in t bos dat vind een paard toch leuk?!?!

wat moet ik met dat paard??

ff voor de duidelijkheid, ik bedoel hier mn leuke paard Quentin, kijk voor foto's maar op mn site

neem voortaan wel n ander paard mee naar t bos!Destiny is niet meer kreupel en die van ons mam vind t bos ook leuk, stomme Quentin!


pff dat ben ik ook weer kwijt!moest me ff afreageren hoor!baal er soms zo van dat ik niets met mn paard kan! en moet dalijk weer rijden...of longeren want heb morgen les en dan loopt ie goed dan kan ik beter woensdag maar weer gaan proberen om erzelf mee te rijden! is hopeloos af en toe!en zondag weer wedstrijd...

iemand nog tips?of een idee waarom hij zo doet?alles is welkom!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:12

Wat ik me nu afvraag Verward Hoe kan een paard steigeren in volle galop?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:14

Ik denk dat jou paardje je een beetje heel erg aan het uitproberen is, ga voorlopig niet meer alleen het bos in, of laat er iemand anders op, die consequenter is!!
Niet vervelend bedoeld hoor!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 14:15

ik zette hem op n volte, om te voorkomen dat hij op de weg af rende en dus de weg op zou springen, ik kreeg hem niet opzij gestuurd, maar omdat ik dus probeerde hem op die volte te zetten wat niet lukte, werd ik wat sterker met mn handen en benen, dat pikt hij niet gaat vol op de rem, rechtomhoog en rent dan weer verder....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 14:21

ja hij is al ruim 3 jaar zo, met iedere ruiter op zn rug, van kleine ervaren vrouwen tot hele grote sterke mannen, als hij iets niet wil gaat ie gek doen! wat bij hem dus betekend, veel steigeren, ook op gevaarlijke plaatsen, als ie omvalt geeft ie er nix om, en ik was niet alleen, had mn vriend bij op de fiets, wat wel helpt om hem van huis weg te krijgen, anders staakt ie al bij t einde van onze oprit...
andere paarden meenemen maakt niet uit, als hij in zn kop heeft zitten dat ie iets niet wil, rent ie weg, ook al zijn er andere paarden bij....

van de vorige eigenaar weet ik wel dat ie buiten heel bang&onzeker is, vandaar dus mn vriend op de fiets erbij, ziet ie iets dan loopt ie achter mn vriend aan, maar dat vervelen thuis in de bak dat deed ie bij de vorige eigenaar n beetje maar was toen jong en nog niet zo sterk, nu dus wel!

maar de vorige keer ging t in het bos supergoed, terwijl hij thuis in de bak absoluut niet wilde lopen, ja aan de lange teugel in n sukkeltempo, maar echt werken?nee hoor! dus ik denk ik neem m nog 'n keer mee naar t bos, ff weer wat afwisseling na n weekje vechten in de bak.

maar ja dat was dus niet zo'n goed idee...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: stom ^&$@# paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:16

Renske20 schreef:
dus hij weer verder in galop op de weg af, springt die sukkel over t slootje naar boven de weg op, wat ie dus niet haalde want hij is te lam om zn benen op te tillen en de weg ligt n meter hoger dan t aardappelveld, hij valt half scheef in t slootje(Meer n ondiep greppeltje dat gelukkig droog is!) en draait om en draaft wat heen en weer met zn hoofd in de lucht, ik denk ja t is goed ik stap af


Haha! Sorry, eigenlijk moest ik wel lachen om je verhaal. Ik had eigenlijk verwacht dat je er bij het slootje wel af zou vallen omdat hij ook half viel, maar nee: je zat er nog op Haha!
En vervolgens dwars tussen de bomen door en nog steeds blijven zitten!

Tis dat het wat gevaarlijke acties zijn, maar jouw zit is in ieder geval uitstekend!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 17:37

haha thanx!ja door de jaren heen heb ik wel leren zitten!das t enige voordeel haha

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 17:41

he Apple, je zoekt n paard tussen de 7&10 jaar en ca.1.70? de mijne is +/- 1.70 en 9 jaar...kopen?

of ie leuk is.....ja hij vind zichzelf altijd wel grappig...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:15

Ik wil toch wel redelijk veilige strandritjes maken. Ik vrees dat ik met dat paard van jou regelmatig zwemmend richting Engeland zal gaan (en dat wordt zo koud in de winter).

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 13:08

haha nou t scheelt misschien dat ie water haat!springt zelfs over ieder klein plasje heen!
maar ja dan gaat ie dalijk proberen om in 1x over de zee heen te spingen ofzo...weet t maar nooit met hem!