Prijsverhoging stalling, accepteren of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Prijsverhoging stalling, accepteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 16:31

Sinds 1 juli sta ik met Mananzo bij een pensionstalling. Ik was er in het begin heel erg tevreden over, maar nu begin ik me toch steeds meer te ergeren.

Het gaat namelijk hierom:
Ik heb voor Mananzo een stal gehuurd, die in een uitloop/paddock staat. De deur staat altijd open, zodat hij in en uit kan lopen.
Het gedeelte voor zijn stal, dat zou bestraat worden. Toen ik daar 1 julie kwam, heeft de stalhouder mij toegezegd dat dat voor 21 juli in orde zou zijn.
De stalhouder is werkeloos, en heeft dus tijd zat, maar hij heeft het telkens maar uitgesteld om dat kleine stukkie te bestraten en nu is het te laat. Het is een gigantische modderboel en het wordt alleen maar erger. Mananzo staat altijd alleen in dat gedeelte van de paddock, in het andere stuk komt hij haast nooit.

De stalhouder is bang dat Mananzo mok krijgt, dus nu gaat Mananzo snachts op stal. Mananzo had anders altijd alleen maar rubber matten in de stal, maar nu moet er ook wel zaagsel bij, omdat hij nu zo lang op stal staat.

Nu wil de stalhouder de prijs voor mij verhogen met 25 euro, voor het zaagsel!!!

Ik vind dat als hij zich gewoon aan de afspraak had gehouden, dan had Mananzo nu niet op stal gehoeven.

Hij heeft ook gezegd dat de bak verlichting het 2 weken geleden zou doen, maar het doet het nog steeds niet, zodat de mensen die willen rijden en de hele dag werken, eigenlijk niets kunnen.

Wat vinden jullie ervan?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:43

Ik zou dat ook niet pikken }> Gewoon met je stalhouder gaan praten. Haalt dat niks uit, dan bepaalde dingen op papier laten zetten zodat hij er bij een eventuele volgende keer echt NIET onderuit kan.

Succes ermee, erg vervelend zoiets.

Sanja

Berichten: 71
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Eemdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:06

Normaal gesproken mag een stalhouder ieder jaar een verhoging vragen, omdat alles duurder wordt.
In jou geval heeft hij daar geen recht op want hij komt zijn afspraken niet na.
Jij moet gewoon met hem de afspraak maken dat jij 25 euro meer betaald zodra het stukje bestraat is en de verlichting het doet.
Ooh ja... huurverhoging gaat normaal gesproken pas in op 1 januari.
Dat houd in dat hij nog 3 mnd moet wachten.

Ik denk dat je gewoon goed op je strepen moet gaan staan en misschien zelfs een andere betrouwbare stal zoeken.
En zeker om een goed huurcontract vragen !

Succes ermee

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:09

ja sorry hoor maar als je paard langer als een paar uur op stal staat is het wel fijn dat er wat in ligt zodat hij lekker warm en zacht kan liggen als hij dat wil dit is mijn mening dus logisch als dat niet bij de prijs zit dat je dit extra moet bijbetalen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:44

Ik zou het dus niet eens zijn.
Eerst afspraken nakomen en dan (mits tijdig gezegd) een verhoging doorvoeren.
Anders niet.
geen bakverlichting = voor mij niet rijden en als daar dus niets aan gedaan wordt of te langzaam dan sta ik binnen no time op een andere stal.
Dan maar wat meer betalen oid maar ik wil wel kunnen rijden

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:38

Opzich kan ik me voorstellen dat hij voor zaagsel een vergoeding vraagt. Maar dat dit nu nodig is komt door HEM!
Ik zou dus even duidelijk zeggen dat dit niet de afspraak was!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:02

Dit hebben wij nu ook.
Wij betalen nu rond de 500 euro voor 3 paarden... eerst was dat 430.
Na 2 maanden werd het om hoog gedaan omdat ze met de adviseur hadden gesproken, wilden ze het rendabel houden dat ze dus met 20 euro per stal om hoog moesten gaan.
Het gekke is dat wij zelf de stallen moeten doen.. De paarden wanneer wij eens niet kunnen alleen worden gevoerd en geen stal die dan voor je wordt gedaan. Dus kan ik eens 2 dagen niet, dan staat ze 2 dagen om de mest. !!
Ik ben zeker niet te vreden, maar vind eens voor 3 paarden betaalbaar onderdak ??

Wij hebben het geaccepteerd.... Wat moesten wij anders..
Heb jij de zelfde mogelijk heden op een andere stal. Gaan, als deze goedkoper is.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:05

Je verteld er niet bij wat je op dit moment betaald en ik denk dat dat toch wel belangrijk is te weten,omdat je dan naar de prijs-kwaliteit verhouding kunt kijken.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 07:03

Ik betaal nu 100 euro per maand. Nouja, ik zal het wel eens goed overleggen met de stalhouder.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:44

Tsja het is zeker onterecht dat ie een verhoging vraagt, maar helaas is hij de baas. Als je die afspraken op papier hebt kun je je eraan vasthouden, maar anders is het jouw woord tegen het zijne. Succes.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:49

Je kunt niet altijd alleen maar halen, je moet ook wel eens wat brengen. En die stalhouder wil alleen halen. Hij moet zich aan zijn afspraken houden.