Eigenwijze mensen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Eigenwijze mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 15:49

Eigenwijze mensen, wie kent ze niet? Ook ik ben er één van, maar niet op de manier die ik de laatste tijd bespeur.
Omdat ik nog steeds niet rijd, hebben bepaalde personen in mijn omgeving daar gebruik van gemaakt, ze wilde namelijk graag eens wat lesjes van mij. Omdat ik toch regelmatig wortels aan het schieten was op de stallen, stemde ik toe. Ik ben werkelijk een ramp in lesgeven, maar het leek mij daarom juist wel een goede oefening.
Inmiddels ben ik er dus achter dat lesgeven niets voor mij is, volgens mij zijn er al tien jaren verloren gegaan van mijn leven door alle irritatie die andere mensen bij mij opwekte. Wat een eigenwijze drollen zitten ertussen! Mensen die zeggen alles te willen leren, maar totaal niet open staan voor advies. Zo kwam er een vrouwtje naar mij toe, of ik haar even wilde helpen want haar paard zat te vervelen. Het probleem was al snel te zien, en dit legde ik uit aan de vrouw. Kreeg ik eerst 10 min. lang haar weerwoord te horen, waarom ze zo reed. Toen ik zei dat ze het eens op mijn manier moest proberen (want dit werkte zo dus niet) werd ze daar een partijtje link, hoe durfde zo'n jong nest haar bevelen op te dragen? Bevelen? Mijn vriendin en ik stonden echt perplex. Zoek het dan maar uit. Volgende geval was een jongedame met een hengst. Vroeg ook mijn hulp, want het paard kon niet normaal een stal uitlopen en heeft ook de neiging om mensen opzettelijk te beuken en te pletten en het liefste nog een trap na te geven. Ik heb haar al meerdere malen bezig gezien met haar paard, op een manier waar mijn broek vanaf zakte. Maar verstandig hield ik mijn mond, tegenwoordig schijnt dat een mening geven uit den boze is. Toen vroeg ze mijn hulp. Ik kreeg gelijk een hand vol snoepjes, dat moest ik hem geven om de stal in te komen, anders werd die boos. Verder moest ik heel lief tegen hem praten, want hij scheen mishandeld te zijn en anders zou die bang worden. Heb haar toen de vraag gesteld, óf op mijn manier óf niet. Nou met enige aarzeling en een zuinig mondje mocht ik het wel proberen. Dit was dus een stereotype hengst met alle kuren die een hengst maar kan hebben, jeetje wat zonde. Ik heb hem (helaas) alle hoeken van de stal moeten laten zien, eer hij voor rede vatbaarbaar was. Maar zijn eigenaresse raakte daarvan helemaal over haar toeren, begon te janken en ik mocht niet zo met hem omgaan. Prima dan, heb haar de hengst weer overhandigd waarbij ze de hengst weer in zijn stal had gezet (met moeite, want ze werd weer geplet) en hem snoepjes ging voeren als troost. Nou vraag ik je, dit soort mensen zijn toch te gek voor woorden? Vraag dan geen hulp als je het toch allemaal zo goed weet. Gék word ik ervan. Ik houd mij nu maar weer bij het wortels schieten, een stuk ontspannender!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:43

Haha, sorry, maar ik vond het toch wel leuk hoe jij dit allemaal opgeschreven heeft Haha! Ik ken ook die mensen. Mensen die dan aan het rijden zijn, en als jij toevallig aan het kijken bent, aan mij advies vragen. Ach, ik ben de moeilijkste niet, dus ik geef af en toe een tipje of hintje, "buitenbeen, binnenteugel", dat soort dingen. Maar dan gaan ze er meteen tegenin, dat het niet zo moet en anderen doen het gewoon NIET wat ik ze adviseer. Ook goed, maar vraag er dan ook niet naar.

Vooral dat verhaal van die hengst vind ik bijzonder opmerkelijk. Zulk soort mensen moeten geen paarden houden, en al zeker geen hengsten! Met sommige paarden moet je nu eenmaal wat harder zijn, en al zeker bij het oplossen van dat soort problemen. Maar mensen willen en zullen een paard kopen, het liefst nog een hengst ook, omdat dat 'stoer' staat, met alle gevolgen van dien... Jij zal wel heel raar opgekeken hebben toen de mevrouw begon te janken *LOL*

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:39

Tja, dat begrijp ik ook nooit zo goed, als mensen je advies vragen en vervolgens op alles wat je zegt een heel uitgebreid: JA MAAR...............
Erg vermoeiend! Vraag het dan ook niet.


Kan me goed voorstellen dat je je daar behoorlijk aan kan ergeren. (zou ik ook doen) dat van die hengst is trouwens levensgevaarlijk. Is slechts een kwestie van tijd, voordat er een ongeluk gebeurd. En dan heeft het paard het natuurlijk gedaan.
Zijn er helemaal geen mensen in jouw omgeving die jouw om advies vragen en dat vervolgens gewoon aannemen? Misschien kan lesgeven dan wel leuk voor je zijn. En de rest zoekt het toch gewoon lekker zelf uit.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:26

Gisteren ging ik iemand helpen met longeren. Het paard wilde niet rechtsom (jong paard). Ik heb haar vooraf gevraagd of hij eventueel wel een paar tikken mocht hebben want een paard wat op je afrent in de longeerbak, daar ga ik niet met snoepjes mee aan de slag.

Ik probeer dus altijd vooraf af te spreken wat ik ga doen want anders krijg je dit soort dingen inderdaad.

Maar je verhaal is wel heel grappig om te lezen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:52

Niet alleen grappig, maar ook heel herkenbaar. Probeer dan ook NOOIT je partner te leren paardrijden!

Alles wat je zegt krijg je een weerwoord op. Ook als je 10x heb uitgelegd dat als je op een paard zit je je evenwicht NIET op de teugels moet zoeken...Ja maar het is makkelijker zo! *grom*

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:21

Suzan"]
Tja, dat begrijp ik ook nooit zo goed, als mensen je advies vragen en vervolgens op alles wat je zegt een heel uitgebreid: JA MAAR...............
Erg vermoeiend! Vraag het dan ook niet.

[/quote]

Tjeez.. Ik ken het.. Ik heb leerlingen 'gehad' die mijn les 1x gevolgd hebben en niet meer durven, omdat ik simpelweg geen weerwoord duld.. Als je het beter weet, wat doe je dan in mijn les??

[quote="Buitenzorg schreef:
Alles wat je zegt krijg je een weerwoord op. Ook als je 10x heb uitgelegd dat als je op een paard zit je je evenwicht NIET op de teugels moet zoeken...Ja maar het is makkelijker zo! *grom*


Tja, mannen }> Denken alles beter te weten.. *zucht* ze nemen nooit wat van je aan.. Zo is het ook met zusjes, die pikken ook nix van je.. Ik probeer het dus niet eens meer.. Laat een ander het maar doen, want ik ben toch gek.. }>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 14:28

Oh ja zijn mannen zo lastig? Ik heb altijd het idee dat vrouwen veel erger zijn, maar er zullen ook vast wel moeilijke kerels rondlopen.

Ja dat meisje van die hengst is absurd hè? Die raakt vroeg of laat gewond, of andere mensen. Zo onverantwoordelijk, ook van de stalhouder trouwens.

Ik ben er in ieder geval over uit, geef geen les meer aan boven de 18 mensen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:30

Mirte schreef:
Ja dat meisje van die hengst is absurd hè? Die raakt vroeg of laat gewond, of andere mensen. Zo onverantwoordelijk, ook van de stalhouder trouwens.


Ze komt zichzelf vanzelf tegen.. En weet je wat het is? Dan ligt het aan het paard!! Grr.. Boos!

Ze doet het zelf hoor.. Lekker in d'r sop laten gaarkoken!! Wat een muts..

boemel

Berichten: 8403
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 10:06

Ik snap niet dat mensen zo kunnen reageren op advies, waar ze om gevraagd hebben.

Mijn instructrice heeft niet voor niets meerdere paarden in het Z gereden, dus ik ga er gewoon vanuit dat ze er verstand van heeft. Natuurlijk vind ik het niet leuk, om te horen dat ik van alles fout doe, maar daar neem ik immers les voor. Anders kan ik net zo goed in mijn uppie blijven doorprutsen.