Ik ben trots op Jur!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 10:00

Gisteren heb ik een buitenritje met haar gemaakt, helemaal in ons uppie. Met meerdere paarden erbij is ze best lief met buitenritten, maar alleen niet. Ze is een staker. Gisteren ging ik het weer eens proberen, en ik ging zelfs een kant op die ze niet wilde. Toen ik rechtsaf wilde gaan (dat is de rustigste weg, smalle polderweg) begon te al te staken omdat er een witte voorrangsdriehoek op de weg was geverfd. Doodeng, en er stond ook nog een groen bankje. Met wat overredingskracht kreeg ik haar verder, zelfs langs een weilandje met een ezel. Ik kreeg haar zelfs een paar keer een eind in de berm (jur is een bermhater). Heb nog gedraafd en gegaloppeerd (lekker hard en in verlichte zit), alleen ze ging wel een paar keer gruwelijk in de stop, omdat er dan een donkere plek in de berm zat of een wit ding op de weg, doodeng. Dan ging ik er bijna voorover af, en ging ze achteruit bijna de sloot in en omhoog (doet ze altijd). Maar dit keer bleef ik rustig en kreeg ik haar toch steeds verder, tot het einde van de weg (kon nog verder, maar ik vond het zo wel mooi geweest). Ik was zo trots op Jur dat ze helemaal mijn zin had gedaan! Meestal zijn mensen trots als hun paardje een Z proefje heeft gelopen, ik ben trots op mijn Z paardje dat ze een buitenritje heeft gemaakt met mij hahaha *LOL*

_________________
Now this is nothing less than perfect in a less than a perfect world
*ilse delange*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-06-13 10:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-06-13 11:09 ]</font>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 10:10

hihi! wat zijn die bankjes eng he?! vindt Tender ook! Bij ons thuis taat er naast de bak zo'n rood bankje en wat doet dat bankje nou? Hij gaat iedere keer anders staan en iedere keer ziet 'ie er nog veel gevaarlijker uit! en dan die enge kaboutertjes die er op zitten, brrrrr, om doodsbang van te worden!
Dus troost je! jij hebt er alleen maar last van tijdens buitenritten, ik met mijn onvervalste Samber (want hij is daarin net zijn vader!) heb al ellende tijdens het rijden in de bak!

Maar fijn voor je dat het zo goed ging! EN met Razinda?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 10:16

Leuk dat het zo goed ging!! Cool Robin is ook altijd bang voor bankjes en voor verkeersdrempels.. ben maandag in het dorp wezen rijden met hem en dan is alles zóóóó spannend Party!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 10:29

Bij ons staat er in het begin in het bos, langs het pad een bordje waarop staat dat honden voorbij dit punt aangelijnd moeten worden.

Het bordje is gelig met paars en dóódeng, ik krijg hem er wel gewoon langs maar hij zet zijn nek erop en wordt tien centimeter groter. Sturen is er niet meer bij, ik kan hem alleen maar naar voren schoppen, het lijkt wel of hij er iedere keer banger van wordt.

Zou dat bordje na schoppen of zo?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 11:12

Raar zijn paarden toch he?? Auto's etc zijn niet eng, maar een wit streepje op de weg...brrrr. Wat voor logica zou daar toch achter zitten?? *LOL*

Razinda ga ik vandaag weer longeren met zadel, hopelijk gaat het goed. Gisteren heb ik haar beentjes afgespoten, iets wat ze ook nog heel eng vindt! Maar het ging toch, ondanks wat gedraai en geprotesteer.. zelfs haar achterbenen. Ik was dus trots op mijn meiden!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 12:53

*LOL* Heeeeel herkenbaar!
Ook al zijn onze dames geen stakers, zo hier en daar zitten zulke grote sabeltandteigers, daar is het echt niet veilig!
Grappig he? Grote sjovels, tractoren, auto's en gillende kids zijn iet eng, maar owee, als er 1 graspriet verkeerd is!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 12:57

Hahaha, mijn vorige paard was zo verkeersmak als het maar kon, vrachtwagens, trekkers, tanks (hij heeft bij de vorige eigenaren op een kazerne gestaan) het maakte hem allemaal niets uit!

Maar als er in het bos een auto langs het pad stond geparkeerd durfde hij er niet langs! *LOL*

Je weet ook nooit, voor hetzelfde geld wordt je besprongen Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 15:37

Geparkeerde auto's zijn veeeeeeel enger dan rijdende en bankjes zijn prima als ze maar niet groen zijn en vooral niet verplaatst worden!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 15:40

Hahahaha paarden sporen gewoon niet, daar komt het op neer!! *LOL*

Zoooo bang als Jur is voor witte driehoeken op de weg, dat geloof je toch niet?? En dan uiteindelijk er maar overheen springen...

Zijn er nog meer paarden die er een hekel aan hebben om in de berm te lopen??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 15:42

Ja Orry hahaha, die denkt dat er paardenetendesprinkhanen in zitten.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 15:55

Oh is dat het? *LOL*

Dan snap ik waarom Jur niet durft!