GESLAAGD!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

GESLAAGD!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 17:51

Jippie a jee!!!!!

Riette is geslaagd voor d'r ruiterbewijs!!!!!!

Maar oh, wat viel dat verrekte tegen zeg!

Begon vanmorgen al met de theorie, de examinator legde uit wat ze allemaal van ons verwachte en waarop we konden zakke. De moet zakte ons al in de schoenen, echt enorm hoge eisen. Maar goed eerst de theorie maar. ik had er wel een goed gevoel over, niet echt heel moeilijke vragen, ik twijfelde maar bij een paar.
Vervolgens gingen Tineke en ik onze paarden halen. De eerste groep moest eerst zadelen, dan harnachement-controle, het op stappen, en dan het rijden. Dus voldoende tijd. Natuurlijk ben je bang te laat te komen, dus lekker haasten. Uiteindelijk waren we op tijd om de andere groep te zien galopperen. Vervolgens moesten die nog springen. Toen eindelijk mochten wij.
Om de beurt moest je eerst afstappen en dan werd het tuig bekeken en kreeg je een opdracht: pak zijn linker voorbeen op (of achterbeen,oid). Vervolgens mocht je weer opstappen en wegrijden. De volgende opdracht was op beide handen de draf te laten, hierbij moesten we kriskras door elkaar rijden en dus goed rekening met elkaar houden. Vervolgens de beugels uit en met 1 hand door een S van hand veranderen. Beugels uitlaten en knoop in de teugels in een volte blijven rijden in draf (aanpassen aan tempo van voorganger, en de volte mooi groot en open houden). Vervolgens nog de galop linksom en rechtsom laten zien, op de volte en op de rechte lijn, de laatste rechte lijn middengalop. Dit gebeurde dus allemaal in een groot weiland (in onze groep zakten er hier al 2).
Het was te nat om in de wei te springen, dus dat mochten we in de bak. Helaas was de bak vrij klein, en waren we met zijn 10-en. Over het algemeen ging het springen vrij aardig. 1 pony weigerde pertinent (gezakt), 1 paard gleed uit en ging op haar snufferd, met bereider. Ze pakte hem gelijk weer en keek of er iets mis was (mocht door). Des was heel braaf, eigenlijk wat lauw.
Als laatste test in de bak werden twee hindernissen tegen over elkaar gezet. Hiertussen moest je halthouden en met je rechterhand de linker balk aantikken, en met je linker de rechter. Hier slaagde iedereen voor.

Vervolgens mochten we naar buiten. Dat was een beetje een zootje, wat er waren ondertuusen 6 gezakt en mochten niet mee. De groepen moesten dus opnieuw worden ingedeeld. Bovendien was aan het begin van de ochtend de route afgekeurd, en moest er een nieuwe worden uitgevogeld. Dat kreeg de eerste groep voor z'n kiezen (ho, terug, toch naar rechts, eh nee, toch naar links.).
Ik zat in de tweede groep. De route was nu bekend, en we barchten het er met zijn vijven prima vanaf. De paarden waren braaf, als een ergens niet langs wou ging meteen een ander voorop, en konden we door. Zonder het verkeer te veel op te houden.
Thuisgekomen moest de laatste groep van 5 op pad. Tineke en ik hebben onze paarden naar huis gebracht, en toen vliegensvlug weer richting examenterrein. De andere groep was onder tussen ook al de paarden aan het wegbrengen, en de examinator de punten aan het tellen.
De spanning was echt te snijden.
Uiteindelijk mochten we naar binnen. Tineke is geslaagd met 3 fouten voor de theorie, en twee matig op het "binnen"rijden. Ik ben geslaagd met 3 fouten in de theorie, en 1 matig op het binnenrijden. Ik heb verder 6 Goed, en de rest Voldoende. Een mooie lijst dus!!!

Van de 21 waarmee we begonnen zijn er uiteindelijk 9 gezakt, hetzij voor theorie, hetzij voor praktijk, en ik geloof twee voor beiden.

Vanavond ga ik een feestje bouwen, wie komt?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:01

Party!! VAN HARTE GEFELICITEERD!! Party!!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:15

JAH VAN HARTE GEFELICITEERD *LOL* *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:20

Gefeliciteerd! Party!!
Jeetje wat zijn die eisen dan verzwaard joh! Zou dat papiertje dan eindelijk een beetje betekenis krijgen?
Heb het 5 jaar geleden ofzo gedaan en dat stelde echt niets voor. Beetje rondrijden op een veld, keertje je stijgbeugels uit doen en een sprongetje, meer niet. Theorie was ook supersimpel.
Paard waar ik op reed had bij de groep voor mij z'n ruiter er afgebokt en mocht toen naar stal. Dus hij dacht dat ook bij mij te doen, beviel 'm wel natuurlijk. Viel even tegen, voor de neus van de examinator (had ik pas later door trouwens) z'n kop tussen z'n benen vandaan gesleurd en 'm hard geslagen. Over. Klaar. Braaf. En toen was ik dus al geslaagd eigenlijk Haha! Meneer van de oude stempel, niet miepen maar rijden.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:44

*LOL* *LOL* HARTELIJK GEFELICITEERD Haha! Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:01

gefeliciteerd, ik heb het ook gehaald, ik vond het wel simpel

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:02

gefeliciteerd
bij mij stelde het drie jaar geleden ook niet zo heel veel voor. Wel zonder beugels en teugels rijden enz. Maar zo zwaar ook weer niet. Maar er waren er toen ook nog wel 7 ofzo gezakt.
Was op ponykamp, dus in een week. Een meisje ging toen op een pony waarvan ze wist dat die niet wilde springen. Was dus ook gezakt.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:23

gefeliciteerd!!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:53

Hee, gefeliciteerd!!
Ik heb 'm ook, bij onze vereniging zakte de helft al op theorie.....gewoon niet geleerd.

Wat ben je d'r mee van plan?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:59

Heey wat goed, gefeliciteerd!!! 't Klinkt best wel pittig, wat ik er van gehoord had was veel simpeler.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 09:34

Wat ik ermee van plan ben? Niet zo veel meer als wat ik deed. Veel buitenrijden dus. Maar, als het straks verplicht wordt (daar was de examinator van overtuigd), dan hoef ik hem dan niet meer te halen. Volgens haar was men er al mee bezig om de theorie te laten plaatsvinden bij het CBR, dus waar je ook de theorie van het bromfiets/ en autorijbewijs moet halen. En pas als je die hebt mag je praktijkexamen gaan doen....

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:07

Ik ken het idd. Ow het viel mij ook best wel tegen, maar who cares en i get him. Maar iig super gefeliciteerd en idd die heb je vast in je zak zitten Knipoog