wat een nachtmerrie....einde verhaal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:56

SECOND OPINION VRAGEN!

Ik vind het wel erg kort door de bocht dat een paard wat niet kreupel loopt morgen al dood moet....

Ik zou geen overhaastte beslissingen nemen. Ook dierenartsen kunnen niet alles voorspellen. Wij hebben een paard met kanker op stal. Had volgens de verwachtingen van de dierenartsen ook niet meer mogen leven.

Dierenartsen blijven mensen. Laat het paard zelf aangeven wanneer hij er geen zin meer in heeft...

Je suis Charlie.



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:12

Fijn om dat te horen. Ik hoop dat ze in ieder geval een baasje vindt voor de rest van haar dagen...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 20:37

Zo'n eigenaar is geen paarden waard. Een paard is toch geen broedmachine? Je kunt de natuur niet dwingen, en een veulen vergt heel veel van zo'n dier. In de natuur zou ze alleen om het jaar een veulen krijgen...

Is het nog goed gekomen met die merrie?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:12

Ik kan hier inderdaad heel kwaad om worden. En als er nu vaker van die succesverhalen tijdens shows worden omgeroepen denken mensen twee keer na voordat ze zoiets doen..

Maar domheid kan niet bestraft worden. En het blijkt maar weer dat niet alleen de kwaliteiten van het paard, maar ook de handen waar het uiteindelijk in belandt uitslaggevend zijn voor zijn verdere carriere....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:42

batje heb je ook weer gelijk in. Maar ik snap niet waarom er zoveel jonge en gezonde dieren naar de slager moeten...

Kijk een dier dat echt niet meer kan en echt niet meer wil verdient een snelle dood. Maar een veulen dat niet verkocht kan worden of waar de eigenaar niet de moeite voor wil doen om hem verkocht te krijgen...ja dat vind ik erg.

En er zijn ook een heleboel paarden die bij de slager belanden met een blessure die wel te genezen is maar waar een hele tijd overheen gaat. De mensen willen tegenwoordig het geld, de tijd en het risico dat het toch niet lukt, gewoon niet meer nemen.

Jolanda, helemaal geweldig dat je die pony hebt overgenomen. Chapeau!

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MissSicarius, Pierus, Vagabondo en 107 bezoekers