Mn paardje loopt weer goed!! JIPPIE!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Mn paardje loopt weer goed!! JIPPIE!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 19:07

Ik ben weer helemaal blij, na een blessure van een paar maanden loopt ze weer goed.
Ze had een slijmbeursontsteking in dr linkervoorvoet. En we hebben dat laten inspuiten, maar toch bleef ze na 4 weken stappen toch kreupelen.
We dachten dat het misschien van een wig kwam, die ze nu ongeveer 2 weken heeft.

Woensdag ben ik er voor het eerst opgegaan. Toen heb ik eerst 15 minuten gestapt, en toen kwam het: aandraven.
Ze liep eerst heel slecht, scheef, kont naar binnen, oren plat. Maar na 1 rondje liep ze op de lange zijde goed. Alleen de hoeken nog niet.

Gisteren ging mijn zus erop, en eerst hetzelfde maar na een tijdje liep ze ook in de hoeken goed.
En ja vandaag.....vanaf het begin gewoon SUPER. Niks aan de hand!!
We denken dat het ook een beetje 'tussen dr oren zat'.
Dat was na haar OCD operatie ook zo..

En verder was er bij ons op stal oefenspringen.
Er waren veel mensen gekomen, altijd leuk om naar te kijken. Misschien over een paar weken ons paardje ook weer?? Hahah


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 19:50

jaja, dat weten we. we hebben al eerder last van ontstekingen daar gehad en ze is dus al aan OCD geopereerd, dus we hebben we ervaring mee..Boos!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 15:45

Bedankt voor de tip, maar ik heb echt al super les. En ik wil zeker geen ander

En de preciese reden van de overbelasting is ook bekend. Ten eerste staat ze niet helemaal goed op haar benen. Ze staat met haar benen naar binnen (toontredersstand).
Plus ze loopt verkeerd, is ons bij de kliniek verteld. Paarden horen op de achterkant van hun voet te lopen en dan op de tenen. Zij 'landt' op haar tenen en dan komt de druk pas naar achteren. Ik kan het niet zo makkelijk uitleggen Haha!
En ze moest wat stijler op dr voeten komen, de echte reden daarvoor weet ik niet. Daarom heeft ze nu een wig.

Alhoewel ze nog geen last van haar rechterbeen heeft, zit er een kans in dat rechts ook gaat beginnen als links helemaal over is.

En dan komt er nog bij dat we al van verschillende mensen hebben gehoord, dat er een grote kans is dat haar benen niet verder in de sport zullen komen. Doordat ze dus verkeerd loopt. We rijden nu Z en dat is waarschijnlijk dr top.
Heb ik eindelijk een paard dat graag voor me werkt en lekker soepel enz. is, kunnen haar benen het niet aan!!

Maar toch bedankt voor de tip, die zijn altijd welkom!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 5 bezoekers