Vandaag was het zover! Dé grote dag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Vandaag was het zover! Dé grote dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 18:32

Vandaag was het zover! Maaike zou naar de keuring voor graadverhoging! Stiekem was ik toch wel zenuwachtig Lips are sealed en heb ik niet veel geslapen (had een andere oorzaak Schijnheilig ), maar desondanks was ik vanochtend op tijd aanwezig om te kijken hoe Maaike de nacht had doorgebracht. Het had me hiervoor namelijk al heel wat inspanning gekost door haar twee keer (op verschillende dagen) te hebben gewassen, geplozen enz.

Maar.. eenmaal de stal binnengelopen was ik enorm opgelucht toen ik zag dat ze er nog piccobello bij stond. Gauw de vlechten uit de staart en manen gehaald en toen was ze zover... Lips are sealed ze kon naar de keuring! Gea (warren) had er al voor gezorgd dat alles ingeladen was en we na het laden van Maaike en Geeske zo op pad konden. Alleen was Geeske het hier niet helemaal mee eens. Ze wou niet mee in de trailer en ging er daarom maar demonstratief bij liggen Bloos Gelukkig ging dit allemaal goed en stond ze uiteindelijk goed en wel op de trailer. Maaike erbij gezet en rijden maar!

Eenmaal op het FPC (Fries Paarden Centrum) aangekomen hebben we gekeken hoe de situatie ervoor stond, heeft Gea Maaike's nummers opgehaald en zijn we moeder en dochter uit de trailer gaan halen. Eenmaal binnen hebben we haar nog meer (hoe was het nog mogelijk Verward ) laten blinken dan ze al deed. Ze was zeker weten één van de schoonste paarden die daar rondliep! Daar kon het dus niet aan liggen *LOL*

Ja, en toen... was het zover! Lips are sealed
De o zo rustige Maaike veranderde in een opgefokte Fries met enorm veel front. Iets waar de jury ook over te spreken was. Ze was goed gebouwd, zag er conditioneel ook erg goed uit, maar.... helaas liet ze zich in de gangen niet goed genoeg zien. Haar achterhand had sterker gekund, deze moest er meer onder en ook haar lendenen konden nog beter ontwikkeld worden. Helaas is ze om die redenen toch niet ster geworden en is ze stamboek gebleven.

Op zich erg jammer, maar anderzijds.. kunnen we het na een goede training, volgend jaar (als ze zich dan goed laat zien natuurlijk) alsnog gepromoveert worden. Gelukkig is dit dus iets waar we zelf wat aan kunnen doen en weten we waar we aan kunnen werken. Lachen

Ik heb verder nog enkele foto's, maar vooral veel videoopnamen gemaakt. Deze volgen zo spoedig mogelijk. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 16-10-02 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:35

Leuk verslagje!
Fijn dat ze zich zo goed toonde voor de jury en inderdaad, de dingen waar ze niet tevreden over waren kunnen nog verbeteren, toch?
Gewoon hard aan de slag en dan volgend jaar de volgende poging!
Ben erg benieuwd naar de foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:41

Jammer dat ze geen ster is geworden, ik vind het igg een mooie Fries.
Volgend jaar beter.
Hoe vaak mag je haar trouwens voorbrengen voor ster, bij het KWPN mag het namelijk maar 1x per jaar en 3x tijdens het leven van de merrie.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 18:46

Ilindra schreef:
.Hoe vaak mag je haar trouwens voorbrengen voor ster, bij het KWPN mag het namelijk maar 1x per jaar en 3x tijdens het leven van de merrie.


Als ik me niet vergis mag je ook bij het FPS maar 1 x per jaar en 3 x tijdens het leven van de merrie voor ster gaan.

En wat betreft de foto's... het zijn er maar 3! Haha!
Voornamelijk videoopnamen gemaakt dus.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 20:46

Hhhm jammer dat het niet gelukt is.
Nou ja, volgend jaar beter, hard aan de slag dus! Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:22

Zonde dat t niet gelukt is, maar je weet iig waar t aan lag en wat je er zelf aan kunt gaan doen. Das wel fijn Lachen Succes ermee iig en hopen dat t volgend jaar wel lukt!!

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:23

Leuk verslag,San! (Zijn we van jou niet anders gewend!)

Aan het toiletteren heeft het in ieder geval niet gelegen!! Ze was idd de schoonste en glimmendste fries op het FPC! Ik heb er een paar gezien die echt niet schoon waren, maar Maaike in elk geval wel!

Ze liet haar gangen niet zien, hoewel ze het thuis wel kan. Onder het zadel en aan de longe in de bak loopt ze stukken beter!!
Misschien moeten we volgend jaar het veulen thuis laten?
Of van te voren longeren om haar minder gestresst te krijgen? Als ze ontspannen is gebruikt ze de achterhand wel!
Nou ja, volgend jaar beter........

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 21:46