Wat doe jij als je op de stal aankomt ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Wat doe jij als je op de stal aankomt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 11:22

Als ik aankom ga ik eerst een bakje koffie drinken.
Daarna ga ik kijken hoe het met mijn merrie is en kijk ik gelijk haar stal na of ik eventueel moet uitmesten.
Zo ja dan zet ik even op het land en ga ik de stal uitmesten.
Eenmaal uit haar land gehaald en weer terug gezet ga ik haar poetsen om eventueel een bak of bosrit te maken.
Als ik dat gedaan heb spuit ik haar benen af en poets en krab ik haar voetjes uit.
Als ik klaar ben krijgt ze nog een appel en ga ik weer even koffie of fris drinken.
Even wat kletsen in de kantine en meestal zijn er wel mensen die wat hulp nodig hebben dus die help ik dan ook nog even en dan is het al weer tijd om naar huis te gaan.

Groetjes Miss Texas Knipoog

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:24

als ik zaterdag op mn werk kom (dus op stal) loop ik eerst langs alle stallen om de paardjes gedag te zeggen en om even te knuffen met mn vriendje van stal, Leroy Lovers Dan even bijkletsen met meneer de baas en daarna aan de slag

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:31

even sjaak gedag zeggen (anders gaattie met spullen gooien Pling )

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:38

Zodra ik binnen ben geef ik mijn paardje en z'n buurman (jaja dikke maatjes) allebei 'n lekker appeltje en zet ik z'n spullen klaar om op te zadelen. Als laatste pak ik m'n halster en ga m'n knollie halen...die heeft dan allang zijn appeltje op en staat altijd te kijken waar ik nou toch zo lang blijf Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:41

Zodra ik mijn fietsje ergens heb neergezet loop ik naar de paarden toe en geef ze allemaal een knuffel. Daarna ga ik even naar de eigenaren toe, maken we even een praatje en dan ga ik aan de slag!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:44

Eerst Ro een aai geven en de staldeur opengooien. Anders ramt ze de deur kapot Haha! Dan ga ik rustig even de poetsspullen pakken en borstelen. Daarna opzadelen, laarzen aantrekken en dan rijden. Halster gebruik ik niet.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:48

Als ik om 06.00 Slapen op stal kom ga ik biks voeren.
Ik zet ze dan even buiten en ga ik uitmesten.
Dan mogen ze naar binnen en kruigen kuil Vork
Als ik dan nog tijd over heb rij ik er alvast eentje.
dan moet ik werken en om zes uur ben ik er weer
(om vijf uur voert een vriendin).
Dan ga ik me omkleden en thee drinken en dan rij ik de ander en gaan ze nog ff los.
Om ongeveer negenuur krijgen ze weer kuil. Vork

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:52

Als ik op stal kom begroet ik eerst mijn paardjes. Even een aai over de neus, en bij Tellie gooi ik zijn hekje open zodat hij vast met zijn hoofd naar buiten kan koekeloeren. Dan loop ik naar mijn kastje en maak ik die open. Als er iemand op stal is maar ik direct even een praatje en dan pak ik tellie van stal. Gauw mesten poetsen en beweging geven. Dan Armanda doen. Stalletje mesten paardje poetsen en beweging geven. Dan ga ik een broodje eten en ga ik gauw verder met Gabje. Die poets ik geef ik beweging en dan gaat ze weer naar stal. Gab wordt gemest door haar eigenaresse. Dus dat scheelt.

Groetjes Tamaar

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:10

Mijn paarden staan buiten. Het eerste wat ik doe als ik op stal kom is een voer klaarzetten op stal. Ik zet de boxdeuren open en open het het van de wei.
De paarden lopen zelf naar binnen om te gaan eten. Ik doe de boxen weer dicht en ga dan de wei uitmesten (drollen wippen). Als ik daarmee klaar ben geef ik ze binnen wat hooi en buiten de rest van het hooi.
Dan ga ik de waterbak schoonmaken en bijvullen. Paarden poetsen en evt. rijden als laatste.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:11

als ik aan kom, dan zeg ik eerst Youri hallo, daarna wjerdo, maar als eerste haal ik Renske aan, anders is ze piss link *LOL*
Daarna weer naar wjerdo en youri. Alles checken of alles oke is, daarna spullen klaar leggen, Nikita rijden, daarna Renske en daarna de stallen.... Uhm dat was het zo ongeveer wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:18

Altijd eerst naar de paardjes, de mensen komen daarna wel. Weinig verschil dus tussen op stal aankomen en de rest van m'n leven... Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:27

meestal eerst even paardjes gedag zeggen, en als er een bak leeg is even buiten zetten (mits het droog is) dan (in de winter) even koffie o.i.d. om op te warmen. Paardje pakken, andere op stal, poetsen/rijden/longeren whatever, mesten, hangen Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:33

ligt eraan wat er moet gebeuren staan ze op stal dan geef ik ze eerst een aai en zet ik buitenw at naar buiten moet of staan ze buiten zet ik eerst alles binnen voor ik ga rijden.
Ligt er echt helemaal aan welke tijd en welke dag ik kom Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:54

ik parkeer mijn fiets Haha!
ik loop langs de paddock waar okkie in staat en geef hem een aai over zijn neus,loop dan door de stal in en begroet tinkerbell,ik zeg altijd:ha bolletjespony, of ha tinkebolletje,gevolgd door een hinnik van haar kant.
dan krijgt ze een aai en daarna ga ik mijn schoenen wisselen en vanaf dan is de structuur eruit

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:25

Als ik op stal kom, loop ik eerst naar Bas toe, voor een knuffel. Lachen
Ik kijk dan meteen of ie z'n voer op heeft, en hoe ie erbij staat. Als dat klaar is ga ik meestal eerst ff een praatje maken met de rest, en dan aan de slag.

Tammyvlier
Berichten: 189
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:29

als ik om 8 uur aankom gaa ik ze eerst ff allemaal begroeten. dan brok voeren en de wei op. dan begin ik met mesten en rond 10 uur ben ik daar mee klaar. ff koffie drinken en dan allemaal naar binnen halen en poetsen. en rond 12 uur ga ik weer weg

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:45

Als eerste loop ik even naar Ivanka toe, even een kusje geven Lovers En dan ga ik even wat drinken bij mijn oom Lachen

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:46

Als ik de parkeerplaats opgereden ben is het eerste dat ik doe mijn laarzen aantrekken. Dan ga ik ff wat drinken en een sigaretje roken. Dan ga ik naar stal en krijgt gabber meestal een appel of een snoepje. Dan ga ik mijn spullen pakken en rijden.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:46

Eerst een aai geven, dan het schrikdraad uitzetten en de radio aan en kijken of er nog wat in het schrift staat.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 13-02-22 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:22

Meestal eerst even Sher gedag zeggen en daarna ligt het eraan. Als ik weinig tijd heb haal ik meestal mijn spullen, doe ik Sher en ga weer naar huis. Als ik meer tijd heb doe ik of eerst Sher, of ik ga eerst ergens mee helpen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:27

als ik aankom begroet ik meestal de kat, de hond of andere mensen, net wie er aan wezig is.

Dan haal ik meestal beide paarden op en ga ik rijden met felix of ik longeer ze allebei.

Daarna deken op en oplaten drogen

ondertussen pak ik de kruiwagen en ga drollen wippen, mijn paarden staan de winter buiten en ik hoef alleen de paddock/schuilhok schoon te houden.

Voeren, water geven, dekens af en naar huis.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:33

Ik ga ze eerst allemaal knuffelen, dan doe ik ze in de bak (als ze op stal staan) en dan ga ik alle stallen uitmesten.
Daarna ga ik op Odin rijden of Miepie en daarna de rest van de paarden poetsen.
Alles aanvegen en netjes achterlaten, ff praatje maken met de eigenaar en dan naar huis.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:33

Ik zwaai even naar wietske (staat in de wei) en ga dan een sigaretje roken en zitten balen dat het alweer zulk kl*te weer is.
Daarna ga ik toch maar aan de gang Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:44

Ik doe altijd als eerste de lichten aan en pak een halster. Dan ga ik naar Sonja toe en krijgt ze een knuffel (ze heeft tenslotte al de hele stal bij elkaar gehinnikt dus ben ik weer helemaal trots ophaar. Dan zet ik haar buiten en ga uitmesten. Daarna eventueel nog rijden of longeren.
Daarna voeren. Ik ben er meestal tegen de avond uur of 5

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:01

zet eerst mijn fiets neer, loop naar binnen en begroet iedereen die ik tegen kom Lachen dan loop ik naar achteren om obelix even te begroeten.
dan lopen we met zijn allen een rondje door de stallen en evt in het weekend gaan we nog even wat drinken in de kantine.
dan gaan we bespreken wat iedereen gaat doen die dag en dan gaat de 1 uitmesten en de ander alvast poetsen .... opzadelen en rijden..
als we klaar zijn gaan we meestal nog ff in de stal zitten met z'n allen!
en dan fietsen we gezamelijk naar huis!