mijn bijrijdpaard 'zomaar'verkocht.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

mijn bijrijdpaard 'zomaar'verkocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:18

kom ik straks in de manege om met mijn eigen paard te lessen staan daar de mensen van mijn andere concourpaard. in hun gewone kleren. ik denk paard kreupel of zij ziek ofzo. nou ik dat vragen. nee er was iets anders. pien was verkocht. echt stom. ze hebben het nooit aan mij gezegd dat ie misschien wel weg zou kunnen gaan ofzo. ze was goedgekeurd en was zelfs al weg!! naar mensen in best niet zo ver overigens maar toch. ik zou de 20ste mijn debuut maken in de M1 en had dit in 1,5 seizoen zelf met een groen paard voor elkaar gekregen. ik ben dus eigenlijk best wel een beetje boos!!

x yvon

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:25

Klinkt alsof ze een beetje over jouw rug hun paard hebben verkocht. Maar wat was de reden van verkoop, weet je dat al?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:11

ja. degene waar het paard van was hebben er meerdere en ze wilde zelf liever op een andere verder. zij is zelf echt gewoon een recreatieruiter en kan niet echt goed rijden. maar ze hebben het nooit verteld en dat vind ik zo raar. x yvon

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 00:44

Dat klinkt als een behoorlijke nare streek. Ze hadden je toch tenminste kunnen vertellen dat hij waarschijnlijk verkocht zou worden.
Ik snap eigenlijk niet dat mensen dat op zo'n manier kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 07:45

Dat hadden ze je ook wel kunnen vertellen...Beetje rare gang van zaken. Jij hebt dat paard zo ver gereden en dan wordt hij zonder het je te vertellen verkocht? Niet netjes.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:53

Ik heb het al meerdere keren gehad en ik ben er heel boos over geweest. Maar ja, als je bijrijder bent heb je er niets over te zeggen, en dat heb ik nu maar geaccepteerd, niets aan te doen. Maar ik weet hoe het is, als je er zo opeens achter komt. Het voelt gewoon super l*llig.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:18

Idd hebben de eigenaren het recht om hun paard te verkopen. Maar het zou wel zo netjes zijn geweest om dat gewoon even te melden. Ik vind het een rare streek van die mensen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:36

Erg onbeschoft van deze mensen. Als je het paard zo'n tijd best serieus hebt gereden mogen ze je in ieder geval best even informeren over de gang van zaken hoor!!!!!! Och ben je weer wat wijzer............

Heb je als ruiter iets afgesproken over meedelen in de waardevermeerdering van het paard? Van groen tot bijna M1 scheelt in de waarde een heel end!!!! Anders in ieder geval een volgende keer duidelijke afspraken daarover maken!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:44

Nou Yvon, da's knap lu//ig voor je !
Tsja, het is dan misschien wel zo dat je als bijrijder weinig tot geen rechten hebt, maar er is ook nog zoiets als fatsoen.
Je hebt er veel tijd ingestoken en mooie prestaties mee behaald, en dan krijg je zoiets
De eigenaren hadden je toch op z'n minst kunnen vertellen dat er plannen waren voor verkoop, dat is het minste wat ze konden doen.
Kan me goed voorstellen dat je daar "best wel een beetje boos" (understatement ?) over bent, dat zou ik in jouw geval zeker ook zijn.
Veel sterkte !

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:04

hey von,
das mooi balen voor jou..
en dat terwijl het net lekker ging....
maar je hebt iig jassie nog Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:00

idd de waardevermeerdering, daar heb ik niet eens aan gedacht. och ik heb ook geen zin om een discussie aan te gaan. ik ga gewoon mijn spullen ophalen. nu kon ik daar weer op een 3 jarige beginnen maar ik heb geen zin om me weer te laten 'gebruiken'
x yvon

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:12

banketstaaf!!!! Zoiets heb ik ook meegemaakt...stond een dravertje bij ons...werd me verteld hij gaat 1 okt-1 nov. weg nou ver voor 1 oktober was die al weg opeens!!!! Ik kom op stal aan en wil gaan voeren was het beestje al weg :'(

Toen die aankwam bij ons wastie moeilijk bang noem maar op we hebbe hem dag in dag uit aan ons laten wennen, hij vertrouwde ons noem maar op! En opeens was alles weg en nu moet hij dus weer helemaal opnieuw gaan wennen en eerlijk gezegt mis ik hem ook best wel

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:46

Das echt banketstaaf voor je dat ze daar nx over gezegd hebben!!! Twee mensen bij mij op de ponyclub hebben twee verzorgponnies. (De twee meisjes voor het gemak ff D en J en de ponys N en Y) Die pony's zijn van dezelfde eigenaar. D ging dus voor de ponyclub naar de pony's toe, ff Y poetsen knuffelen opzadelen enzo.Komt er ineens de vrachtwagen van een hengstenboer het erf opgereden. En de echte baas van die pony's haalt N uit de wei. Zegtie tegen de hengsteboer: Ja mooi paardje, vind je niet bla bla bla. En toen had de hengsteboer hem uiteindelijk gekocht. Toen stond D echt zo met open mond te kijken van: wat gebeurt er hier nou weer??? Verward Dus toen zegt die baas tegen de hengstenboer van: En wat vindt je van deze pony? Toen wees hij Y aan. Nee, nee die hoef ik niet, want ik heb er al genoeg. Dus Y had hij uiteindelijk niet gekocht. J wist helemaal niet dat haar pony verkocht werd, ik vond dat echt zo banketstaaf ook. D kwam helemaal huilend op de PC aan want die wist ook niet hoe dat ze dat aan J moest vertellen... enzo. Ik vond dat zwaar banketstaaf. Snappe jullie ut wel trouwens, misschien een beetje ingewikkeld. haha najah