Ik ben het ZAT ZAT ZAT ZAT ZAT!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Ik ben het ZAT ZAT ZAT ZAT ZAT!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 21:24

HEB jij dat ook wel eens, dat iemand vraagt of ie ff iets van je mag lenen...?

Als iemand (waar ik niet zó goed mee om ga) mij vraagt of ie iets mag lenen van me, zeg ik eerst NEE, en dan wordt er doorgezeurd, en dan ben ik zó dom om JA te zeggen. Dan zijn er drie opties...

* Ik zie mijn spullletjes nooit meer terug Boos!
* Ik krijg mijn spulletjes stuk terug Boos!
* Mijn spulletjes worden ergens neer gelegd waar ik ze niet meer kan vinden. Boos!

Of het wordt gewoon gejat... Boos! Boos!

Wel 1000 zwepen, 10000000 borstels, alles weg of stuk. Boos!
Een meisje had mijn zweep geleend. Weg zweep. Nou zou ze al 5 weken een nieuwe zweep voor me kopen.... ik heb er zelf maar een gekocht.
Nou had ze vandaag me handschoenen geleend. Heeft ze ergens neergelegd waar IK ze niet kon vinden. Boos! Boos! Boos!

AAAAAAAAhhhh!! IK BEN HET ZAT!!!!!

Hebben jullie daar nou ook zo'n last van????

Groetjes patricia. Misselijk

Hoeffies stevie en pardouz

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:25

een tip: LEEN JE SPULLEN NIET MEER UIT (punt)

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 21:27

Zwakke plek... anders is het 'zielig' want ja, mensen met een eigen paard moeten dingen van anderen lenen (zonder eigen paard)

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:42

Ik weet over wie het gaat. En aan haar moet je zowizo niks uitlenen. Da kan je gerust eraan denken dat je het helemaal niet terug krijgt of dat het stuk is. En ze loopt toch altijd zo te pronken met der centen (van der moeder) nou dan kan ze best een eigen zweep en een paar handschoenen betalen

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 22:17

ik heb er werkelijk nooit last van, leen het ook niet uit, mensen moeten zelf maar hun spullen kopen vind je ook niet!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 23:19

Ik leen mijn spullen maar aan 1 iemand uit op stal. Verder niet. Alleen heel raar dat sommige mensen toch denken dat ze gewoon dingen mogen gebruiken zonder het te vragen......Dat vind ik dus zo'n rare gewoonte.
Ik blijf ook van hun spullen af.
Ik kan me voorstellen dat je het zat bent, misschien toch maar standvastig blijven.
En als ze het toch weer vragen zeg je gewoon:" is goed, maar dan wil ik eerst ........ terug" Misschien helpt het ze herinneren. Haha!
Laatst bijgewerkt door Tigger op 13-10-02 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 09:19

Mijn vriendin, die tevens de stal eigenareese is, zit heel vaak aan mijn spullen, maar ik ook aan die van haar. We doen met veel dingen zo ongeveer samen.
Maar ik weet dat ik alles netje op zijn plaats enn schoon terug krijg.
Anders zou het voor mij ook snel over zijn.
(ook al moet ik dan weer helemaal naar de auto lopen om wat te pakken, en dat is een rot eind lopen, even in haar kast kijken is makkelijker Knipoog )
Maar aan de andere klanten leen ik alleen wat uit als ik erbij ben, of aks het gevraagd is en weet dat ik diegene kan vertrouwen.
Trailer uitlenen is een heel ander punt. Je mag mijn trialer wel lenen, maar je krijg er gratis een chauffeur bij Lachen
Maar in noodgevallen mag iedereen hem pakken (paard naar kliniek onverwacht ofzo, dat vind ik geen enkel probleem.
En paarden ophalen en wegbrengen doen we ook gewoon, maar met mijn vader achter het stuur. Tenzij je weet dat de persoon in kwestie volledig betrouwbaar is met mijn trailer en hem schoon achterlaat.
En tot nu toe is dat er maar 1, mischien later 2.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 09:54

Wij zijn gelukkig maar met zijn drieën op stal, dus valt het bij ons wel mee. Ik leen weleens een longeerlijn of longeerzweep, maar let erop dat ik ze weer netjes terug leg zoals ik ze vond. (bijna tentenkamp, dus dan ga ik ze zelf aanschaffen)
Als je niet zeker weet hoe iemand met jouw spullen omgaat, leen dan gewoon NIKS meer uit. En als je iets uitleent en niet terugkrijgt, zeg dan ook meteen tegen die persoon dat dit de laatste keer is geweest.
Je moet echt leren om nee te zeggen, hoor. Dan vinden ze je maar niet aardig, maar anders blijf je aan de gang. Kies gewoon voor jezelf. Ik denk dat de meeste mensen je best begrijpen als je zegt dat je niks meer uitleent en waarom niet!
Succes!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:55

Je moet weten aan wie je het uitleent Patries. Aan zo'n kind moet je niks uitlenen.
Met Eveline deed ik ook altijd samen met sommige spullen. Ik had bv een hele bittenverzameling, dan is het een beetje zonde als zij een bit nodig heeft en dat gaat kopen terwijl ze 'm kan lenen. Bijzetteugels hadden we toen samen gekocht en nog een paar van die dingen. Alleen lastig toen ik wegging, want wie houdt wat....het leek wel een echtscheiding, hahahaha. Nee hoor, we hadden de meeste spullen gewoon zelf. Nu woon ik ver weg, maar lenen we nog steeds spullen van elkaar. Maar je moet er gewoon netjes mee omgaan, zoals je met je eigen spullen omgaat. Maril had het voor elkaar gekregen de neusriem van Makepeace z'n stang en trens te slopen....dan moet je die gewoon vergoeden. Doe je dat soort dingen niet, dan lenen mensen elkaar niks meer. Dat moet jij nu dus doen met haar.....niks meer lenen, punt.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 14:50

ik leen ook niet zo snel wat uit, behalve aan mensen waarvan ik wel weet dat ik het terug krijg...
Bij mij zit ook alles in de kast, op slot. Bahalve mijn halster+touw, die heeft de boer nodig om buiten te zetten. Eens raden wat me al 2x is gejat (1x terug gevonden, nu niet Boos! )