graag jullie mening aub + update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

graag jullie mening aub + update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 18:10

een vrouwtje en een meisje bij ons op stal hebben samen een paard, ze hebben dit paard vorigjaar februari gekocht, ze hebben hem dus nu zo'n anderhalf jaar, in die ander half jaar dat ze hem hebben heeft dat paard meer kreupel stil gestaan dan dat ze er op konden rijden, elke keer was het wat anders, de ene keer bv. links voor kreupel en de andere keer bv. rechts achter, toen was hij 'n keer in elkaar getrapt door een ander paard daarna hebben ze er nooit langer dan een maand op kunnen rijden en dan was er weer wel iets, nu is die vrouw het zo zat dat ie elke keer wat heeft en nu wil ze hem laten afmaken, het meisje heeft hier (begrijpelijk) veel moeite mee, maar zal uit eindelijk mee instemmen. Nu zijn er een paar meiden op stal die hier behoorlijk op tegen zijn, ze vinden het onmenselijk en "zo iets doe je een beest toch niet aan" . Ik kwam vanmiddag op stal, hing en een briefje met de volgende medeling:

............... (naam van die vrouw)
denk eens 'n keer na voor je wat doet, het is een wezen met ook een hart en ziel.

zelf vond ik dit een beetje laf, als het je dwars zit zeg het dan gewoon of zet in iedergeval je naam onder aan het briefje, maar aan de andere kant heb ik er ook een beetje moeite mee, ze heeft hem nooit eens 'n keer fatsoenlijk laten onder zoeken, er is wel 'n paar keer 'n DA geweest maar ze heeft nooit is foto's laten maken oid , iedereen moet zelf weten wat ie doet en de een beslist makelijker over zoiets dan de ander, ws heeft dat paard toch een blijvende blessure, wat moet je dan??
graag jullie mening
Laatst bijgewerkt door Letizia op 16-10-02 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:30

Ik denk niet dat het een goede keuze is het paard af te maken zonder de eigelijke reden te achterhalen. Als ze hier het geld niet voor hebben moeten ze het paard 'verkopen' aan iemand die dit wel wil, of het paard als gezeldschapsdier kan gebruiken. Ze zullen er niet veel voor krijgen, maar toch beter dan naar de slacht.

Wel laf van die meisjes, dat ze het alleen uit hun perspectief bekijken, vind ik erg onterecht. Misschien moeten hun wat beter nadenken, en niet zo laf zijn een briefje zonder naam op de staldeur te hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:37

Lieve hellup wat een lekker sfeertje bij jullie op stal
Iedereen kan er wel een mening over hebben maar er zal vast niemand te vinden zijn die zo dapper is het paard van haar over te kopen om het een 2de kans te gunnen.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:39

Bennut helemaal met jamylover eens

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 18:45

Jippie schreef:
Lieve hellup wat een lekker sfeertje bij jullie op stal
Iedereen kan er wel een mening over hebben maar er zal vast niemand te vinden zijn die zo dapper is het paard van haar over te kopen om het een 2de kans te gunnen.


haha over het algemeen valt het wel mee hoor.
Ik denk ook niet dat iemand het paard voor gezelschap gaat kopen en dan mischien weet niet hoeveel €'s uit geven aan de DA

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:13

De ophangers van dat briefje bestempelen we maar als Penny-meisjes...

Dat meisje en die vrouw zijn allebei eigenaar. Zijn zij familie van elkaar?
Dat meisje heeft toch iig 50% beslissingsrecht?

Of hoe zitten die onderlinge verhoudingen?
Als ze dat paard echt samen hebben dan kan die vrouw NOOIT in der eentje de beslissing nemen om het paard naar de slager te brengen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:40

Lijkt me vreemd om het paard te laten afmaken voordat er een echte reden onderzocht is. Zowiezo een slechte zaak dat er geen DA is bijgeweest...
Maar ik kan me voorstellen dat je je paard wegbrengt als hij niet meer beter wordt. Maar dan moet dat eerst vaststaan!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:44

Als er echt een reden is om dat paard af te maken(chronisch kreupel)dan ben ik voor het afmaken van het paard.We kunnen nou eenmaal niet ieder paard in leven houden dat wat mankeert.Ik neem aan dat deze mensen de beslissing niet zomaar nemen.Het klinkt hard maar een paard dat wat mankeert kost net zoveel als een gezond paard en misschien zelfs meer!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 16:42

ik weet al ws. wie dat briefje heeft op gehangen, ik vind het wel een actie voor haar, altijd een grote mond en weet als beter, maar als het puntje bij paaltje komt......... en dat is 25 jaar Frusty

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:04

Vind het zoiezo een beetje laf een briefje op te hangen. Ga dan gewoon een keer praten met die mensen.
Ik zou mijn pony om zo'n reden nooit wegdoen. Helaas zijn er genoeg mensen die amper van zo'n dier houden en dan alleen maar de kosten zien.. Ergens wel te begrijpen, maar om zo'n beessie dan af te laten maken?? Ik zou het verkopen en die mensen bestempelen met een "Ik heb niets voor mijn dieren over" etiquet!

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:30

Nou ja zeg, dat je een paard daar voor laat afmaken, ik zou hem eens goed door een veearts na laten kijken en dan pas beslissen en als hij telkens door een ander paard getrapt zou worden, evt ergens anders staan, of dat paard ontwijken, maar niet zomaat aflaten maken. Dat is wel de weg van de minste weerstand zeg. Of speelt geld een rol in het verhaal bij die vrouw ?????

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:28

Dat paard is in zekere zin een kneusje. Hij maakt ook van zichzelf een kneusje door iedere keer iets op te lopen. Paarden zijn al ontzettend lomp, en deze kan zo lomp zijn dat hij iedere keer zichzelf iets aan doet. Persoonlijk zou ik het paard nog eens laten keuren en gewoon verkopen maar niet laten afmaken.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 13:44

Dat paard dat hem te pakken had genomen staat al lang niet meer in de zelfde wei, hij is nl daarna uit die wei gehaald, ik denk zelf dat het paard een blessure hierdoor heeft op gelopen maar zeker weten doe je dat niet, ik geloof wel dat idd geld een grote rol speelt, ik had het zelf ook anders gedaan

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:54

iedereen vindt het laf dat dat ene mens dat briefje op heeft gehangen maar ik vindt het laffer van de mensen die toekijken! zij doet tenminste nog wat! en waarschijnlijk zullen vele van ons precies het zelfde gedaan hebben!

maar ik denk idd dat ze dat paard eerst beter moeten laten onderzoeken door een dierenarts! en als ze daar geen geld voor hebben hadden ze nooit maar dan ook nooit een paard moeten nemen want die overkomt iedereen!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 12:03

ik vind het wel laf dat je een papiertje op hangt waar geen naam onder staat, daar schiet je, als je er wat aan wil laten doen, toch ook niks mee op, en ik denk dat ze wel geld genoeg hebben maar het er niet aan uit willen geven, maar zoals ik al eerder zei, ik zou het zo ook niet aan pakken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:24

Sja, je mening kan alleen maar gerespecteerd worden als je er direct vooruit komt, en niet anoniem. DAn is het net alsof je eigenlijk weet dat je fout zit.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:45

ik ben er niet voor dieren aftemaken als ze zonder pijn kunnen leven. Je bent een verbinding aangegaan en ik vind niet dat je die zomaar mag verbreken.
Lijd het dier pijn dan is het wat anders.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:23

ik had mijn paard dan al 10 keer moeten afmaken (oke een beetje overdreven). In het ebgin was hij ook om de haverklap kreupel. Elke keer weer met wat anders. Later heb ik hem nog anderhalf jaar meer op rust gehad dan aan het lopen. Gelukkig is alles goed gekomen, maar je moet er wel de tijd voor nemen.
Ik kan me voorstellen dat je begint te balen als hij alweer kreupel, maar ze doen het niet expres.
In principe zou ik niet voor af maken kiezen, of hij moet pijn lijden (maar dat is al vaker gezegd)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:26

Hou je ons wel op de hoogte, ik wil weten of dat paard nu uiteindelijk werkelijk naar de slacht zal gaan (wat ik me gewoon moeilijk kan voorstellen).

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 16:18

ik zal jullie op de hoogte houden, ik heb de eigenaars al een paar dagen niet gezien, dus ik heb niet kunnen vragen wat ze nu van plan zijn

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 17:43

nou het is gelukkig allemaal goed afgelopen:

er stond in de krant een advertentie van iemand die een paard zogt, het mogt ook een slachtpaard wezen. Ik weet het, een beetje vaag, maar ze (de eigenaars) hebben toch even gebeld voor wat de bedoeling was: Dit vrouwtje was (via een handelaar) op zoek naar een gezelschap paardje voor haar KWPN'er die alleen in een wei staat, ze was op zoek naar een paard/grote pony (omdat kleine pony's weleens naar buiken willen trappen) maar het hoefde geen paard te wezen waar nog op gereden moest worden, dus het paard in kwestie was perfect. Zo doende gaat hij van de week weg als gezelschap paard, perfect dus. toen ik dit hoorde het ik gelijk een van de eigenaars op gebeld om te zeggen dat ik het geweldig nieuws vond, zij was er ook erg blij mee, ze wilde hem ook eigenlijk liever niet naar de slacht doen, ze was al het informeren naar iets van een rust huis.
Dus eind goed al goed. Lachen

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 20:01

gelukkig maar!