Jaloerse paarden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 12:06

Die twee bolle knollies van mij zijn erg jaloers op elkaar, als ik Toon aan het poetsen ben staat Kaminka te zeuren en vice versa. Ze zijn trouwens wel dol op elkaar!

Beiden zijn ze erg bezitterig, ik ben hun mens en heb me niet met andere paarden te bemoeien! Nou trek ik me daar weinig van aan hoor, ze zoeken het maar uit!

Toon is het type wat beledigd met zijn kont naar de staldeur gaat staan mokken, maar zich onmiddellijk omdraait als ik de staldeur open doe, want aandacht wil hij toch wel graag. Kaminka is het type wat kabaal gaat schoppen: hinniken, tegen de staldeur aan beuken en zo. Boos worden helpt niet, is namelijk ook aandacht en dan heeft ze haar zin.

Mijn eerste paard was ook zo'n type, die heeft eens een paar keer de stalkat gemolesteerd omdat die het waagde mijn aandacht op te eisen... Extreme duivel

Ik vind het eigenlijk best grappig en ik vroeg me af of jullie paarden ook zo bezitterig of jaloers zijn?

Groetjes Mieke

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:12

haha ik moet juist wel lachen.
dit duidt alleen maar aan dat jij een heel goed mens voor je paarden bent!!!anders willen ze je aandacht niet zo gewillig.
zie het maar als een compliment van je paardjes naar jou toe!

tja ik heb alleen tinkie maar dus ken dat niet zo.het is wel zo dat als ik bij iemand anders met paarden ben geweest ze dat ruikt en dan even snuffelt en een beetje vreemd Verward kijkt zo van?hoe kan dat nou naar -andere-paardjes-ruiken?

maar ik de toekomst als de centjes het toelaten komt er nog een welshje en die mag de stal naast tink hebben kunnen ze over de deur met elkaar neuzen.want tink vind ieder paard lief en haar vorige buurpaard,daar kon ze zo goed mee,en die ging weg,nou tink heeft wel drie dagen lopen roepn,en maar hinniken,de hele tijd.........aguttie.dus ik hoop dat er gauw weer een lieverd bij komt voor tink

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:18

Hahahaha, dat heb ik met mijn vos Ozep, ik heb hem nog geen drie maanden op stal, maar als hij in de wei staat samen met een van de Friezen, hoef ik echt niet de ander aan te halen, hij wurmt zich er gewoon tussen, de drop!

Ook als ik 's avonds de stal binnenloop moet ik hem eerst aandacht geven, anders ramt hij met zijn voorbeen tegen zijn deur.

Maar ik geef hem niet altijd zijn zin, ook al is het nog zo vertederend!

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:43

Ik heb natuurlijk ook maar een paardje maar hij vind het niet leuk als ik bij hem in de buurt ben en met een ander paard/mens bezig ben. Hij gaat dan hinniken rondje in de stal draaien weer een keer hinneken Lovers
Ben em sinds gister met veel geduld te leren hinneken op comando Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:46

IJsco EIST ook gewoon aandacht zodra ik eraan kom. Eerst een ander paard uit de wei halen is praktisch gezien onmogelijk omdat er dan een Fjord voor de ingang geparkeerd staat Haha!
Laatst hebben mijn zus en ik met de twee Lipizzaners gewandeld en toen ik terugkwam liep IJsco onwijs te mokken in het weiland. Zodra ik de merrie terugzette waarmee ik gelopen had, moest ze het ontgelden, IJsco jaagde haar een flink stuk op. En daarna op een drafje naar mij toe van: "ik ben toch de liefste, he? he?"
Lovers

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:45

Ik ken het. Als ik Bugatti uit stal haal om te rijden, duwt Muzefee de hele tijd haar neus tegen mij aan. Met haar voorbeen wil ze dan nog wel eens tegen de wand van de stal aantikken. Dit zelfs als ik haar net gereden heb of wat met haar aan het klooien geweest ben.
Als ik na het opzadelen met Bugatti langs haar stal loop, duwt ze weer haar neus tegen mij aan, gaat achteruit en bijt dan heel hard in de kont van Bugatti. Ik heb nu dus altijd een zweepje in mijn hand als ik met hem langs haar stal loop. Als ik die gewoon voor haar houd, doet ze niets.

Ook als ik mest aan het ruimen ben in de bak en de paarden lopen er ook, dan wringt Muzefee zich overal tussen. Als ik Bugatti aanhaal en Muzefee staat een eind verderop, dan komt ze er meteen aangedraafd en jaagt ze Bugatti weg!
Ik ben haar mens en dat moet volgens haar ook zo blijven! Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 14:02

Lois is ook al zo jaloers. Als ik hem uit de wei kom halen en z'n weigenootje durft maar naar me te kijken dan krijgt ze al een boze blik. Hij gaat ook gewoon tussen haar en mij instaan zodat ze niet bij mij in de buurt kan komen. Als ik de stal binnenkom moet hij ook altijd eerst even aandacht hebben voordat ik naar de zadelkamer loop. Vergeet ik hem per ongeluk dan maakt ie dat wel even goed duidelijk door flink te gaan staan stampen en als ik hem dan op kom halen gaat hij heel arrogant met z'n kont naar me toe staan (draait zich voor brokjes weer net zo snel om). Laat ik hem echter langer dan een dag alleen (alleen het geval in de vakantie) dan blijft hij met z'n kont naar me toe staan als ik weer terug kom en moet ik hem echt z'n stal uitplukken want dan komt ie ook niet voor brokjes. Dan moet ik eerst even een halfuurtje freestylen met hem in de bak voordat hij vriendelijk smakkend naar me toe komt (alsof hij dan denkt: zo, ik heb haar fijn een half uurtje laten werken, dan had ze me maar niet zo lang in de steek moeten laten). Mafkees he Knipoog

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 14:29

Pol is precies zo.
Er staan 2 geiten in de wei en o wee als ik het in mijn hoofd haal om die geit te aaien wooooow. Maar het probleem is dat die geiten net zo erg zijn. De mensen waar ze van zijn komen nooit (alleen om te voeren) en de kinderen zijn bang van ze. Ik hoef dus maar naar mijn poetskastje te lopen of ze springen er bijna in, want jaaaa daar ligt bix.... Ik mik ook vaak eerst een handje bix in de geitenvoerbak en dan neem ik polly mee om haar buiten de wei te voeren anders moet ik de hele tijd de geiten wegjagen hihihi

Renee

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:46

Fitz is ook jaloers maar niet alleen op paarden maar ook op andere mensen *LOL* *LOL*. Als ik met anderen sta te praten, begint hij toch te slaan met zijn benen tegen de boxdeur, pfff niet normaal.

Gelukkig heb ik maar 1 paard en hoeft hij zijn aandacht niet te delen.
't is gewoon een verwend nest ..... *LOL* *LOL*

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 22:05

hahaha klinkt inderdaad wel grappig!
Marjon is ook zo jaloers. Vooral als ik de paarden van de buren aai. dan doet ze dr oren in de nek en trapt ze die paarden het liefst!

Ach ja... Ik ben ook wel ooit jaloers

Groetjes Kim

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:17

Komt me bekend voor, zodra ik Romme sta te borstelen staat Siebus heel zielig door de tralies te kijken en bonkt af en toe tegen het schot. Wel schattig!

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:21

Komt me erg bekend voor. Als ik met Daisy bezig ben staan Blacky en Punkie ontzettend hard te stampen in stal of zijn ze heel hard aan het rennen in het land! Als ik dan klaar ben met Daisy en naar hun toe ga lopen ze eerst weg (zo van nee nu hoeft het niet meer) en dan komen ze toch maar naar me toe lopen! Dyene en Daisy zijn nooit jaloers! Die scheelt het allemaal niks!