Merovech zadels

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Merovech zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 13:37

je ziet tegenwoordig opeens allerlei advertenties met Merovech zadels. Zijn deze te vergelijken met JC en Rossner, of is het meer vergelijkbaar met Rocky?
Bevalt zo'n zadel?

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:54

ik heb al een tijdje een merovech zadel. en t bevalt prima. Ben erg te spreken over de kwaliteit van het leer. Heb hem wel iets oplaten vullen omdat ike r zelf niet lekker in zat. maar bij sommige andere merovechs zit ik wel weer lekker zonder opvullen. enja de prijs. voor 1000gulden een compleet goed zadel kom je niet vaak tegen.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:01

waar kun je die vandaan halen?

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:25

Ik heb een jaar of 3 een merovech zadel, veelzijdigheid. Bevalt me super, wil eigenlijk liever een dressuurzadel Tong uitsteken Maar het zadel zelf bevalt me super, ik heb er nooit problemen mee gehad.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:38

mijn merovech komt bij een boertje uit de buurt vandaan. hij is onverstaanbaar maar hij heeft wel leuke zadels liggen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:15

Sterker nog, het IS een Rocky. Komt uit dezelfde fabriek!

Voor het drama met ons merovech zadel moet je maar even de zoekfunctie gebruiken, staat vast wel ergens hier. (de boom kwam, niet overdreven, zo'n beetje door de bovenkant heen na anderhalf jaar). We zijn het ding een half jaar kwijt geweest en nu hebben we eindelijk een nieuwe gekregen. Weer zo'n Merovech, maarja....zadel ziet er verder wel netjes uit, maar het is gewoon een B-klasse zadel, dat het in Oost-Europa gemaakt wordt zegt wel genoeg denk ik.
Nog een nadeel is de kunststof boom waardoor er weinig aan het zadel aangepast kan worden.
Merovech heeft btw ook een site, waar je alle modellen kunt bekijken.

Ik vind ze dus abso niet te vergelijken met JC (die heb ik zelf, dus dat kan ik zeggen). Ik zou zelf nooit weer zo'n zadel kopen, dan maar doorsparen voor iets beters!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 07:46

Wat is de site dan van Merovech?

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 16:38

mm ik heb een tijdje op zon zadel gezeten en ik vind ze erg goed zitten, en totaal geen last van dat ze snel stuk gingen ofzo..

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:43

heb ooit nog nooit last gehad van dat ze snel stuk gingen. bij ons opd e manege hebben ze er een paar. en bij geen van alle is er iets kapot terwijl ze toch al dik 2 jaar meegaan (en er toch vaak 3 uur per dag mee gereden wordt)