Helse rit met hemelse kantjes....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Helse rit met hemelse kantjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 09:35

Het blad Bit heeft een duinrit in Schoorl eens omschreven als een "helse rit met hemelse kantjes" en dat kon ik gisteren weer eens beamen... }>

Sinds kort heeft mijn vriendin haar E, dus wij kunnen nu OVERAL naartoe.... als ze de auto van haar ouders tenminste kan lenen... Haha!

Dat kon dus gisteren en wij wilden graag weer eens in Schoorl en Bergen door de duinen rijden, onze oude omgeving waar we altijd nog een beetje heimwee naar hadden...

Zaterdag was het super slecht weer en zondagmorgen vroeg hoosde het ook nog, dus dat begon al lekker. Het was de bedoeling om vrij vroeg op pad te gaan, maar dat hadden we maar even uitgesteld...

Uiteindelijk werd het weer wat beter en zijn we op pad gegaan met Isard en Toon. De parkeerplaats die we in gedachten hadden bleek vol te zijn, dus dat was tegenvaller nr. 2. Gelukkig konden we vlakbij nog ergens langs een pad parkeren, dat was wel weer een meevaller.

De paarden zijn eigenlijk gewend om alleen maar met de trailer naar de hoefsmid te gaan dus die hadden zoiets van: "Eeehhhhh???? Wat gaan we doen???" Voor ze het goed en wel doorhadden stonden ze opgezadeld en gingen we op weg.

Enigszins opgefokt (ja, ook Toon... vooral Toon! Haha! ) huppelden we richting skibaan.... ja zo'n borstelding.... Toon is daar nog nooit geweest dus die had echt zijn twijfels of we wel goed gingen! Haha! Maar hij ging dapper door hoor, al huppelend Haha!

Na een minuut of vijf stond Isard ineens stokstijf stil... bleek hij een mountainbiker ontmoet te hebben die ineens vanuit de bosjes tevoorschijn kwam in fluoriserend geel... Frusty Toon besloot daarop dat dit een geweldige rit geweest was, maar dat het nu hoog tijd werd om weer op huis aan te gaan.... }> Die draaide zich vliegensvlug om, en na even flink wat schop - en zweepwerk kreeg ik hem weer andersom en gingen we weer verder.

Toon was na 10 minuten stappen al drijfnat, zo opgewonden was hij. Het is niet zo'n held op onbekend terrein, dat heb ik al vaker gemerkt.

We bleven maar mountainbikers tegenkomen, hun route liep voor een groot deel vlak langs de ruiterroute. Uiteindelijk keken de paarden er niet meer naar. Die zijn nu dus mountainbike-mak. Altijd handig! Haha!

Na weer een minuut of vijf besloot Toon dat het nu toch echt genoeg geweest was en hij draaide zich accuut weer om. Gelukkig kreeg ik hem al snel met zijn neus weer de goede kant op en daar gingen we weer... Haha!

Het pad was ontzettend slecht, heel veel boomstronken, op- en afstapjes, flinke stukken met zeer diepe modder en stukken met zeer mul zand. Opletten dus, wat niet meeviel voor twee opgefokte paarden die gewend zijn aan keurig brede egale paden bij ons in het park. En ze moesten af en toe nog klimmen en dalen ook.

Was dus een hele goede oefening voor ze. We hebben dus alleen maar gestapt, dat was zwaar zat voor ze.

De paadjes in dit gebied zijn heel smal, slecht onderhouden en heel erg uitgediept, zodat je echt in een geul rijdt. Op zich niet erg, maar wel vrij ingewikkeld als je tegenliggers tegenkomt... En jawel... een hele grote groep ruiters van manege van Poelenburgh... Wij waren in de minderheid, dus wij moeten dan aan de kant...

Dat werd klimmen en Toon besloot wederom dat het nu toch echt genoeg was en hij wilde niet omdraaien om even een stukje terug te rijden zodat die groep kon passeren. Raar paard: eerst wil hij persé omdraaien en dan moet hij omdraaien en dan wil hij niet.... Lips are sealed

Maar goed, het lukte uiteindelijk wel en nadat we de groep hadden laten passeren en Toon erg opgewonden werd want die groep ging de verkeerde kant op!! (Leuk zo'n ex-manegepaard die de hele groep bij elkaar wil houden ook al horen die paarden niet bij onze groep Haha! )

Nou, daar gingen we weer. Toon werd verdomd handig in het nemen van de op- en afstapjes. Tijdens het beklimmen van een heuvel kregen we in de gaten dat we achtervolgd werden door een fjord.... zonder ruiter... Verward

Het was er eentje van die groep. Een slimmerik die zijn ruiter eraf gegooid had en besloten had om terug naar huis te gaan. Heel braaf sukkelde hij achter ons aan, hij liet zich niet pakken trouwens.... Nou ja, wij hadden al besloten dat we hem maar veilig bij de manege zouden langsbrengen en al die tijd bleef hij braaf achter Toontje.

Tot we een bocht namen en de fjord besloot dat hij wel binnendoor kon en ons in rengalop inhaalde en wegspeerde. Razendsnel draaiden wij onze paarden om, want Isard kennende gaat die echt wel achter die fjord aan als hij de kans krijgt. Dus weer een stukje terug gereden, toen weer omgedraaid en verder gegaan. Fjord was nergens meer te bekennen.

Ik hoop dat hij veilig thuisgekomen is, hij moet namelijk een vrij drukke weg oversteken.... nou ja, misschien is het thuisfront wel per mobiel gewaarschuwd dat ze hem bij de weg op moeten vangen. Toch best handig, die mobiele telefoontjes...

Vanuit de stilte kwamen we weer in de bewoonde wereld aan, met skibaan en heel veel mensen, honden, kinderen, fietsen, auto's etc.... Weer flink wat gehuppel, maar heel braaf, zonder te blikken of te blozen gingen de paarden overal langs en arriveerden we weer bij de trailer die gelukkig niet gejat was.... (het zal je gebeuren!)

Toon stond vastgebonden aan de trailer maar probeerde evengoed alvast in de trailer te klimmen, hij wilde nu echt naar huis!!! Haha!

Het was een heerlijk ritje en ik had hierbij profijt van het uitvechten van Toon's stakingsactie van donderdag, want hij had duidelijk meer respect voor mij (en mijn zweep hahaha!). Anders had ik zeker weten veel meer problemen gehad mijn zijn beslissingen om steeds weer terug te willen.

Ieder nadeel heeft zijn voordeel.... Haha!


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 10:48

Halloooooo! Jij ook weer eens hier?? Net zoveel te doen op je werk als ik dus....

Maar het was inderdaad een superdagje en Isard was superbraaf als voorpaard!

(Wanneer gaan we weer?)


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 11:31

Nee, het pad naar zee hadden we deze keer nog maar niet genomen... Dat doen we de volgende keer maar eens, als Toon wat zelfverzekerder is (en ik ook....)

Misschien gaan we eerst met de trailer naar Hargen aan Zee, om daar eens het strand op te gaan. De afgang is daar nl. veel beter te doen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 13:27

Ik wist ook nog wel van een aantal jaren geleden dat ze daar ineens een mountainbike-parcours aan hebben gelegd, maar toen kwam je sporadisch zo'n geval tegen, nu was het een komen en gaan. Met de verklaring van Spokey dat er een veldtocht gaande was, snap ik alles!

het waren er ook echt heel veel hoor... Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, ikkedus, LuffB, miicchhellee, Miran en 31 bezoekers