Paardjes wezen kijken!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Paardjes wezen kijken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 10:09

Om jullie toch een beetje op de hoogte te houden van mijn zoektocht naar een paard zal ik even een verslag van gister vertellen

Om 11.00 uur eerst naar een paardje wat we nog niet eerder hadden gezien. Ruin, 7 jaar, L dressuur op wedstrijdniveau en springt 1.10 met eigen training (geen concourservaring) Donker vosje (met een soort van kopergloedje erover of zo) en circa 1.70 mtr. Wel een KWPN-er maar zonder papier (kan ik dat eventueel nog achterhalen??)
Een super knuffel en aanhakelijk dier. Meisje heeft hem voorgereden en liep super. Heel makkelijk in de mond, netjes voor het been (mag iets beter, maar absoluut geen slome donder) en sjouwt gewoon goed. Heerlijk gereden (wat is dat wennen op een ander paard en zadel zeg, voel me net een beginner Haha! )
Mijn vriend (beginner) ook even gereden en voelde zich er ook goed op. Hij doet geen pas fout! (erg fijn!)

2e paardje om 14.00 uur gingen we voor de 2e keer kijken. Merrie, vosje, 1.62 mtr, Z dressuur, wat pittiger typetje. Ik ben er heilig van overtuigd dat ze me hadden verteld dat ze 8 of 9 jaar oud was. Kreeg gister ineens te horen dat ze 15(!!!!) jaar oud is. Tja, dat is dan meteen een bekeken zaak. Daar begin ik niet aan. Zonde want het was echt een leuk paardje. Maar ik moet zeggen dat mijn vriend beter op dat andere paardje past i.v.m zijn lengte!

We gaan dus vrijdag w.s voor de 2e keer naar dat 1e paardje kijken. Ik ben erg benieuwd. De 2e keer is altijd anders dan de 1e keer. Je let op andere dingen en bent net even wat nuchterder (1e keer is altijd spannend he! Knipoog )

Ik vind het nog steeds heel erg moeilijk allemaal. Hij voldoet aan alle eisen dus wat dat betreft zit het wel goed. Ik vind het alleen zo moeilijk om de knoop door te hakken, of we niet wat verder moeten kijken of zo?? Dit is nu het 5e of 6e paard wat we zien of zo. Moeilijk allemaal hoor.

Ik zou willen dat het al vrijdag was!!!

Mocht er iemand in de buurt van Westerland (Noord Holland wonen) en tijd hebben om mee te gaan kijken dan hoor ik het wel!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 11:04

Hey toch wel leuk he zoveel paarden kijken!
Toch denk ik dat je nog een keertje bij once moet gaan kijken! Het is zon leuk dier, je bent er meteen weg van dat weet ik zeker!

Succes , en of je die papieren op kasn vragen weet ik niet, misschien zijn die er wel helemaal niet?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:11

Veel succes met beslissen.
Maar waarom zou je verder zoeken als dit HEM of HAAR is? De boem kan je bij het eerste paardje hebben, bij de derde of de zesde, misschien wel pas de 20e.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:07

Als zij niet weet wie de vader of moeder is en het is ook niet meer te achterhalen wie hem gefokt heeft, dan is het eigenlijk onmogelijk om er papieren bij te krijgen.

Overigens is het nog best een duur geintje als je wel weet wie de ouders zijn, want dan moet er van de ouders en je eigen paard dna worden afgenomen wat onderzocht wordt,
voor je het weet ben je 500 euro kwijt terwijl het voor een ruin niet echt van belang is om de afstamming te weten.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:08

veel succes dan vrijdag. En ook met de beslissing.
Wij hebben zelfs het eerste paardje waarna we zijn wezen kijken gekocht. (wel al meer via internet gezien) We waren gelijk verkocht, en het was ook een goede beslissing. We zijn ook twee keer geweest.
Tweede keer was toch wel anders met kijken ja. Je denkt in de tussentijd toch aan meer dingen die je nog wil weten. En je kan er dan ook beter over na denken vind ik.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:49

Ik heb zelfs mijn paard via een foto en beschrijving op internet gekocht en uit Ierland geïmporteerd. Heel veel mensen verklaarden me voor gek, maar ik had er gewoon een goed gevoel over. En dit eerste gevoel is uitgekomen: het is een superpaard!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 20:54

Ja, ik zou willen dat het al vrijdag was! Maar ik ben toch een beetje voorzichtig geworden en durf nog niet helemaal enthousiast te worden doordat het 1e paard wat we wilden kopen zo finaal de mist in is gegaan (zie VvdD)

Ik hou jullie op de hoogte!!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:07

Dimple schreef:
Om jullie toch een beetje op de hoogte te houden van mijn zoektocht naar een paard zal ik even een verslag van gister vertellen

Om 11.00 uur eerst naar een paardje wat we nog niet eerder hadden gezien. Ruin, 7 jaar, L dressuur op wedstrijdniveau en springt 1.10 met eigen training (geen concourservaring) Donker vosje (met een soort van kopergloedje erover of zo) en circa 1.70 mtr. Wel een KWPN-er maar zonder papier (kan ik dat eventueel nog achterhalen??)
Een super knuffel en aanhakelijk dier. Meisje heeft hem voorgereden en liep super. Heel makkelijk in de mond, netjes voor het been (mag iets beter, maar absoluut geen slome donder) en sjouwt gewoon goed. Heerlijk gereden (wat is dat wennen op een ander paard en zadel zeg, voel me net een beginner Haha! )
Mijn vriend (beginner) ook even gereden en voelde zich er ook goed op. Hij doet geen pas fout! (erg fijn!)


Heet dit paardje toevallig Nicolay? En stond hij in Den Oever? Zo ja, dan ben ik er waarschijnlijk ook naar wezen kijken. Voldoed precies aan de beschrijving waar ik wezen kijken ben. Ik zelf vond het ook een fijn paard, maar heb voor een ander gekozen die M2 had gelopen dus ietsje meer. Veel suc6 met uitzoeken van een paard. Ik vond BTW Nicolay een sterke nek hebben, maar ik weet niet of het dezelfde is.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:40

Ik ben benieuwd hoor! Hopelijk is het dit keer raak, en heb je nu eindelijk het paard van je dromen. Veel succes!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:09

Veel succes morgen! Ik hoor wel hoe het afloopt.

=^.,.^=

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:14

heeft dat paard van 1.70 m wedstrijden gereden, zo ja, is hij dan gechipt? want dan kun je toch ook informatie achterhalen? of je kunt proberen te achterhalen wie de eerste eigenaar is bij het kwpn geloof ik.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 13:59

He Desiree, dat is wel een goed idee! Hij is nl wel gechipt en heeft ook een aantal wedstrijden gereden!
Thanx!!!