Paard gekocht ondanks lancering! + FOTO!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Paard gekocht ondanks lancering! + FOTO!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 14:38

Ik ben vandaag weer bij een paardje wezen kijken. KWPN-merrie van 7 jaar, ca. 1.58m. Echt een onwijs leuk dier. Heel vrolijk, mooi koppie, goede gangen, braaf in de omgang. Ze was alleen al een half jaar niet bereden. Nou heb ik een probleempje met mijn evenwicht, dus ik moet wel weten hoe ze zitten van een hobbelpaard word ik niet vrolijk. Dus ik wilde haar wel heel even rijden, ondanks dat ze zolang stil gestaan had in het land.

Afijn, zadeltje erop, hoofdstel om en gaan (we hadden haar al gelongeerd). Ze had al zoiets van jeetje wat nu. Ze doet twee stappen, ziet een modderpoel, ik spoor voorzichtig aan en...... Twee tellen later lag ik in die modderpoel en ging het paard als een debiel bokkend door de wei Haha! (er was geen bak). Toen mevrouw stil stond, het trillen en snuiven niet meegerekend, ben ik er maar weer naartoe gelopen. We hebben haar nog maar een keertje gelongeerd alleen dan met tuig, tot de ergste frisheid eraf was. Daarna ging alles goed, alleen ik was een grote modderklont. Maar ik kon er wel om lachen Haha! .

We zijn daarna weer naar huis gereden en hebben onderweg even overlegd. Ik was helemaal weg van haar en mijn vriend vond haar ook heel erg leuk. Daarbij was ze (op de frisheid na) heel makkelijk in de omgang en heel lief. Nadat we nog een keer naar de video-opname gekeken hebben, heb ik zojuist de eigenaar gebeld en gezegd, dat we haar graag willen kopen, mits ze goedgekeurd wordt. Ik hoop echt dat het deze keer helemaal goed zit, want ze is echt een onwijs leuke en vrolijke merrie.
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 06-10-02 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 14:46

leuk!!!
Nu hopen dat de keuring goed is en dan willen we uiteraard foto's!!!! Lachen

De eigenaar zal vast wel gedacht hebben dat het na je val niet door zou gaan, was hij niet verrast dat je toch belde?
Ik hoop voor je dat het doorgaat Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 15:04

Echt leuk voor je hoor! Party!! Zal duimen voor je dat ze wordt goedgekeurd Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 15:07

Gefeliciteerd! Echt super tof man! ben benieuwd naaar de foto's!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 17:21

runningkawa schreef:
leuk!!!
Nu hopen dat de keuring goed is en dan willen we uiteraard foto's!!!! Lachen

De eigenaar zal vast wel gedacht hebben dat het na je val niet door zou gaan, was hij niet verrast dat je toch belde?
Ik hoop voor je dat het doorgaat Lachen


De eigenaar had volgens mij niet verwacht dat ik er nog een keer op zou stappen. Hij dacht vast dat het gedaan was toen ik op de grond lag. Na de tweede keer was ik nog net zo enthousiast/ zo niet enthousiaster als voordat ik erop ging, dus ik denk dat hij toch wel weer een beetje hoop had, dat ik haar wilde kopen. Ze vonden het overigens wel belangrijk dat ze goed terecht zou komen.

Ach, ik kon het haar niet kwalijk nemen, het was weer vreemd, het was erg fris, het waaide hard en als mijn eigen paard een half jaar stil had gestaan was ik echt niet zo begonnen. Maar ja, ik moet gewoon weten hoe ze zitten en er was niet echt tijd om haar goed voor te bereiden of een bak te zoeken.

Ik heb twee foto's van haar (in het echt is ze leuker), ik probeer ze er op te zetten en anders hebben jullie die van me tegoed.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 17:39

Dit is haar dan, ze is nu wel wat boller Haha!, maar ik ben er helemaal weg van.

Afbeelding

Afbeelding

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 17:45

Leuk paard, mooi maatje voor je.
Ik hoop dat ze goedgekeurd wordt

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:59

Ja zeker leuk paardje! Echt tof voor je Lachen

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:04

Leuk paardje Lachen Ik heb ook een paardje alleen moet hij ook nog goed gekeurd worden Lachen Ik hoop dat je hier veel mee zult berijken is trouwens heel mooie Lachen Je bent een echte doorwinterde ruiter als een paard mij eraf gooit als ik hem bekijk zou ik er niet zo 1, 2, 3 weer op stappen en kopen. Gelukkig deed Joris dat niet maar alsnog veel plezier met hem Lachen

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:17

Goh ik duim ook voor je dat ze goed gekeurt wordt!! Ik vind het een er leuk paardje,lief bekkie.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 18:32

Kheops schreef:
Leuk paardje Lachen Ik heb ook een paardje alleen moet hij ook nog goed gekeurd worden Lachen Ik hoop dat je hier veel mee zult berijken is trouwens heel mooie Lachen Je bent een echte doorwinterde ruiter als een paard mij eraf gooit als ik hem bekijk zou ik er niet zo 1, 2, 3 weer op stappen en kopen. Gelukkig deed Joris dat niet maar alsnog veel plezier met hem Lachen


Ik hoop dat die van jou ook goedgekeurd wordt.

Wat het eraf gooien betreft, ze deed het niet expres, ze was gewoon hartstikke fris. Ik heb haar nog wel even gelongeerd om wat energie kwijt te raken, anders was ik er ook niet gelijk weer opgestapt. Dan weet ik zeker dat ik helemaal koppie onder was gegaan in de modder Haha! .

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:00

Klinkt als een goede match.. je bent iig duidelijk verliefd! Lachen

Succes met de keuring..