Zenuwen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 21:48

Altijd als ik ga paardrijden, of het nu op Sarah is of op een vreemde pony, ben ik ontzettend zenuwachtig. Dan sta ik echt met knikkende knieƫn op te zadelen, en heb ik moeite met doorademen. Soms kan ik zelfs de nacht ervoor niet slapen als ik weet dat ik ga rijden. Echt belachelijk, want Sarah is best braaf en ik heb helemaal geen reden om bang te zijn Frusty
Wie heeft er voor mij tips om minder zenuwachtig te zijn voor het rijden?

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:51

Gweoon denke aan de keren dat het zo lekker ging tussen jou en Sarah en dan krijg je vanzelf zin en minder zenuwen! Je moet gewoon denken dat je dr zomaar niet af zult vallen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:15

Jee wat rot!
Tja wat je eraan kunt doen...je moet alleen de dingen doen die je zelf aandurft. Dus merk je onderweg dat Saar druk is ofzo, ga er dan even naast lopen ofzo. En bedenk je maar dat ze eigenlijk een heel braaf en lief ding is Lovers Want wat kan je eigenlijk gebeuren? Ze kan wel druk doen, maar zal nooit zo gek doen dat je eraf valt denk ik.
Lastig probleem.
Heb je het ook tijdens het rijden of alleen bij de gedachte dat je weer gaat rijden?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 23:39

Meestal gaat het na een kwartiertje rijden wel over, het is vooral de gedachte eraan, en tijdens het voorbereiden. En als ze schrikt onder het rijden, schiet ik ook in de stress (wat natuurlijk lekker averechts werkt).
Maar je hebt gelijk, ze is superlief Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:03

Nou probeer dan eens spontaan te gaan rijden, dan heb je in ieder geval lekker geslapen. Haha!
Maar serieus: spreek niet met jezelf af: morgen moet ik rijden.
Makkelijker gezegd dan gedaan maar als je er zo tegenop ziet...
Verder is Saar er bij mij nog nooit vandoor gegaan. Ze schrikt wel, maar zal nooit wegrennen. En die bokjes zijn we nu ook wel gewend, toch? Knipoog
Ik merk aan Saar dat zij een beetje zenuwachtig wordt als je de teugels aanneemt. Kennelijk denkt zij dan dat er iets spannends aankomt ofzo.
Want met een lang teugeltje is ze hartstikke braaf.
Dus gewoon lekker gaan rijden, cap op, telefoon mee, en in je achterhoofd houden dat ze nooit echt gekke dingen zal doen.
Tot nu toe ben je elke keer veilig thuisgekomen, dus dat zal de volgende keer ook wel goed gaan.
Succes en als ik je kan helpen dan bel me maar Lachen