Pieter Baalbergen/ Terra Natura

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-01 09:53

Heeft een van jullie misschien ervaring met zijn methode van NH? Ben erg nieuwsgierig naar reacties. zit er ove te denken om de cursus communiceren met paarden te gaan doen (pas als mn eigen tinkertje er is, en dan met zn 2tjes).

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-01 12:52

hoi,

ja wel iets ervaring. Emiel Voest is bij ons op de manege geweest. En ik heb 'les' gekregen van een vriendin.

Ik ken hem niet maar dat is niet vreemd er zijn zoveel mensen die N.H doen. Ik zie het zo; Je krijgt van verschillende mensen verschillende gereedschappen om mee te werken. En jij kiest het gereedschap uit wat voor jou het beste is op dat moment.

Maarre er is een N.H mailingslist op www.onelist.com preciese adres weet ik niet.

Trouwens ik merk dat al die boeken etc niet erg slaan op barley. Zij komt dus echt uit het 'wild' en de boeken gaan toch wel over paarden die al mensen etc gewend zijn

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-01 14:07

emiel voest, heb ik wel van gehoordt.
Heeft wel mooi methode, maar dat hebben de meeste 'fluisteraars', t is alleen jammer dat ie zo arrogant is, maarja die mensen heb je ook nodig in de wereld.
wil gewoon over zoveel mogelijk methodes wat weten. en van alles iets gebruiken of juist niet gebruiken. is heel persoonlijk wat je er mee doet en hangt ook van t paard af.
Maar hoorde de laatste tijd veel over terra natura en t is goedkoper dan bij emiel voest. dus wilde graag iets weten van zijn werkwijze.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-01 20:49

Wat ik over Terra Natura heb gehoord van een meisje bij ons op de manege is dat in vergelijking met Emiel Voest Terra natura minder probeert om het paard bijvoorbeeld op te jagen.
Ik kan het moeilijk uitleggen (zij wel) maar Terra Natura leert jou om een dusdanige houding aan te nemen zodat het paard jou accepteert als je meerdere en dan zonder draaiend touw, gooiend touw etc. Niet het paard onzeker maken maar jezelf zekerder.

Nou moet ikz eggen dat Emiel Voest volgens mij ook niet bezig is om het paard onzeker te maken maar Terra is net nog iets 'softer'heb ik het idee.