Ik zit in een dip...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Ik zit in een dip...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 15:29

Ik ben nu al twee jaar bezig met mijn paardje,misschien hebben jullie het al eens gelezen dat hij niet goed was en dat hij daarna pschyische problemen aan heeft over gehouden.
Eindelijk dachten we dat het nou goed zou gaan en hij was ook echt rustiger, hij was niet zo zenuwachtig meer en bleef braaf staan met poetsen etc.
Het rijden ging nog steeds slecht, linksom gaat, maar rechtsom kan ik niet eens normaal een volte rijden, we belanden in een mini vierkant en en dan gaat hij slaan met zijn hoofd en scheurt in galop naar linksom.
nou begint hij weer te slaan met zijn achterbenen als ik die wil uitkrabben en opzadelen gaat al helemaal niet Huilen
Dus ik twijfel weer of ik er wel goed aan doe om met hem verder te gaan.
Ik heb weer een afspraak bij de kliniek, omdat ik zelf denk dat er nog steeds niet iets goed zit!
Maar ja het enige wat goed gaat is strand/bos ritten, omdat ik dan niks vraag, hij kan rechtuit en dan is er geen enkel probleem.
Maar helaas ik woon niet in de buurt van het strand/bos en hij is niet verkeersmak en kan dus ook niet buitenrijden.
Ik zit me steeds af te vragen of het wel reeel is voor ons beiden,ik wil ook weleens een verder en ik vind het voor hem ook niet reeel om het steeds maar weer te proberen en steeds vallen we weer terug..
Het beste is om iemand te vinden die bij het strand woont of bos en een paar keer per week een rit met hem maakt en niks vraagt, maar ja vind maar eens een eerlijk persoon die niet meer gaat vragen....
En ik heb er heel erg moeite mee omdat ik echt alles voor hem gedaan heb en de band is zo sterk tussen ons.
Maar zo gaat het ook niet..ik weet het gewoon momenteel even niet meer, wat moet ik nu doen?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:47

ik herken mezelf een beetje in je verhaal hoewel het iets anders lag.
ik heb 2 jaar lang een ruin gehad die mishandeld is geweest.
na 2 jaar was hij nog niet normaal te rijden (compleet rodeo enz..)
ik heb de knoop doorgehakt en hem weggedaan.
nog steeds denk ik wel aan hem en vind het soms wel jammer omdat je zo graag wilt dat je een pony kunt helpen of corrigeren!!!! maar helaas is dit niet altijd zo en soms kun je beter maar toegeven dat het je niet lukt.
dat heb ik in mijn geval wel gedaan.
maar ik weet dat ik er goed aan gedaan heb. twas moeilijk maar soms kun je eigenlij niet anders.
en niet alleen voor het paard maar ook voor jezelf. laat je plezier om te paardrijden niet verpesten omdat je met een moeilijk paard zit. denk goed na over wat je kunt en beslis eerlijk of je het aankan of niet. dan kun je op zoek naar iemand die hem wel kan helpen.
ik weeet dat het moeilijk is en als je erover wilt praten kun je me een pbtje sturen

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:02

meis kun je hem dan niet gewoon bij ons in bergen neerzetten vlak bij het bos en hij kan dan lekker overdag naar buiten en dan kijken we samen wel naar wat er aan de hand is eventueel over nieuw beginnen met nh ofzo

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 16:34

Het zou daar voor hem ideaal zijn in bergen, maar het probleem is dat ik qua rijden al zo vaak opnieuw ben begonnen en ja in emmeloord en zelfs eric laarakker hebben hem eigenlijk afgeschreven als rijpaard.
Ik heb er echt alles aan gedaan, maar mijn energie begint een beetje op te raken en mijn zin om het weer te proberen ook.
Ik kan hem wel in in bergen of waar dan ook neer zetten, maar ik kan niet elke dag naar hem toe en dat heeft hij toch nodig die aandacht en verzorging.
Het beste is om iemand te vinden die hem dan wil verzorgen en een paar keer wil rijden op het strand, maar ja moet ik die eerst wel vinden....
het is gewoon zo moeilijk, ik ben echt heel gek op hem en het ergste is nog dat hij heel aanhankelijk is en volledig op mij vertrouwd.
hij is heel lief, dat maakt de keuze niet makkelijk Huilen
Ik wil dat hij wel van mij blijft, zodat er niet rare dingen mee gebeuren, zoals de handel in of naar de slager...
Dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven...