Wat een avond.... Pfff!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 10:34

Echt weer een dag waarop je met gemengde gevoelens terugkijkt...

Gisteravond eerst op kraamvisite geweest bij het neefje van Kaminka. Wat een prachtig veulen zeg, het beestje is gewoon al helemaal af! Ik had helaas de digicam vergeten, dus geen foto! De DA kwam de merrie spoelen (wat baarmoederprobleempjes) en Christa en ik fungeerden als dierenartsassistenten. Ik heb mijn roeping misgelopen!! *LOL*

Daarna gingen de merrie met veulen de wei in en hebben we een half uurtje in het land zitten kijken. De vader van het veulen heet trouwens geen Mr. Magoo maar Mr. Marlow, weet ik nu. Dus als iemand iets weet?

Toen naar stal om uit te mesten en zo, kom ik de bijrijdster van Kaminka tegen samen met haar man. Ze kwam me vertellen dat ze het emotioneel niet aan kan om op Kaminka te rijden, vanwege de nog niet verwerkte toestand omtrent de gedwongen verkoop van haar eigen paard. Ze was compleet in tranen en ik begrijp heel goed hoe ze zich voelt en neem het haar ook echt niet kwalijk. Ze wil graag rijden, maar het gaat gewoon niet, de wond is nog te vers zeg maar. Dus het is alweer over met de bijrijdster. Ik had al steeds zo'n vermoeden, het liep gewoon niet lekker en ik had het idee dat ze niet echt gemotiveerd was. Nou ja, daar zijn we dus in totaal een maand mee bezig geweest, doordat zij steeds afspraken vergat, en nu ze eindelijk zou beginnen haakt ze af. Had ik liever iets eerder geweten, maar ja. Voor haar is het veel rottiger allemaal. Verder zoeken naar een bijrijdster dus.

Kom ik om kwart over negen thuis, gaat de telefoon. Een vriendin van mij die een paard bijrijd bij de vorige stal. Ze vertelde me dat de fjordenmerrie die daar pas twee maanden staat, heel plotseling is overleden. Het dier was koortsig en zweette enorm. DA gaf antibiotica en twee dagen later stortte dat dier zo neer. Dood. Voor de ogen van de eigenaresse die goed dacht te doen door even aan de hand te gaan stappen. Wat het dier precies gemankeerd heeft weten ze niet, doodsoorzaak zal in ieder geval wel een hartstilstand zijn, maar waar hij nou zo ziek van is geweest, is nog niet bekend. Maandag komt de uitslag of het iets van droes is geweest. Niet fijn....

Ik vind het zo erg, die mensen hadden de fjord pas twee maanden en waren dolgelukkig met hem! Moeder en zoon reden er samen op, het was hun eerste paardje en ze waren zo trots! En dan dit!! Dit moet toch niet mogen? Zoveel mensen die slecht voor hun paard zorgen en dat gaat allemaal goed.

Wat een ramp, dat dier was zo leuk, ze was pas zeven jaar... Heel triest. De eerste fjord die Toon in zijn leven gezien heeft is er niet meer. En hij vond haar nog wel zo leuk...

Is dit eigenlijk wel een leuke hobby? Zieke paarden, kreupele paarden, dode paarden, wat een ellende allemaal.

Nou ja, dit is dus niet echt een vrolijk berichtje van mij. Sorry.

Groetjes Mieke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 10:41

Ja met paarden omgaan is niet altijd even makkelijk. Vooral als er iets mis is zoals ziekte. Of nog erger: als er een paard doodgaat. Zoals de mensen die nu hun Fjordenvriendinnetje moeten misen, dat vind ik echt heel erg.
Maar achteraf geven de paarden je zoveel liefde en plezier dat je dat ook niet had willen missen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 10:43

het is natuurlijk hartstikke moeilijk dat een paard ziek is, dood gaat, maar denk eens aan al het plezier & liefde wat je met je paard deelt?

Dat kan echt geen 1 paardengek missen, geloof me maar. en wat iedereen hier al een keer tegen mij gezegd heeft: " na regen komt zonneschijn" en dat geld of course ook voor jou!

Koppie op dus!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 10:45

He bah het zit je ook niet mee he.

Maar kop op na regen komt zonneschijn. Er komt vast iemand anders tegen die voor kaminka gaat zorgen.

Succes.

Gr Pris

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 11:20

lieve mieke,
het is idd en naar berichtje maar geef de tijd dat je weer een moment meemaakt waar je het allemal voor doet.
soms is de paardenwereld erg hard.zowel ziekte als mensen die slecht met hun paard om gaan of denigrerend tegenover anderen zijn.
nee er zitten verschrikkelijke kanten aan.
op dit moment ga jij even stil staan.
haal je herinneringen op van alle mooie momenten die je meemaakt.
zie het als een groter geheel,groter dan jijzelf.
jij hebt kaminka weer en ik vind dat je een schouderklopje verdiend voor dat je haar zo goed verzorgt.
en toon,die heeft ook een prachtleven bij jou.
meid,alles waar jij je best voor doet heeft zijn waarde.namelijk voor de paarden ben jij hun liefdevolle verzorger en wat is er mooier dan dat?dat jij met je allerbeste inzet hun zo aangenaam mogelijk leven geeft?
lieve mieke,er komt een dag misschien al morgen,dat je met kaminka knuffelt of wat anders,waarbij je zo intens warm wordt van iets wat zij doet voor jou,en dan weet je weer waarom je het allemaal doet.
liefs sanderijn

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 11:42

Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik voelde me wat belabberd door de dood van die ontzettend leuke fjord die zo veel voor haar baasjes betekende en ook zo goed door hun verzorgd werd. Zo oneerlijk dat het beestje hun zo snel ontnomen wordt.

Maar ja, that's life, en je doet er niks aan.

Sanderijn: ik vind je berichtje heel erg lief en het doet me ontzettend veel dat je zo over me schrijft. Teveel eer hoor!

Ik ben nog steeds blij met de terugkomst van die malle Kaminka (ze maakt me elke dag weer aan het lachen met haar idiote gedoe) en doordat toon zo makkelijk is kan ik Kaminka's grillen beter aan en maak me er ook niet zo druk over.
Ik vind vast wel een goede bijrijdster voor Kaminka en eigenlijk ben ik nooit voor 100% zeker geweest over de bijrijdster die ik nu had, maar daar heb ik jullie al uitgebreid over lastig gevallen... Zo'n neusriem waar geen haartje meer tussenpast bijvoorbeeld... Neh. Hou ik niet van.

Dus waarschijnlijk is dit het beste, beetje dubbel gevoel omdat ze enorm goed op Kaminka reed.

Maar ik kan haar ook zo goed begrijpen, het verdriet dat je hebt over de verkoop van je paard (bij haar veroorzaakt door geldproblemen door een foute werkgever, is erg hard). Ik heb zelf nooit helemaal achter de verkoop van Kaminka gestaan en weet gewoon hoe het voelt om zo'n dier te missen. Ik hoop voor haar dat er weer een moment komt dat ze een eigen paard kan hebben, dat is gewoon het beste.

Groetjes Mieke

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 11:48

helemaal niet teveel eer.

het mocht weleens gezegd worden vind ik!
Pling

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 12:48

heey wat een rotavond.
Heel erg van die mensen van die Fjord.
Ik hoop niet dat ze gaan twijfelen of het misschien niet aan hun ligt.

Tja misschien toch beter dat ze er dan mee stopt die bijrijder ze kan wel zo netjes rijden maar als ze steeds met een van mij hoeft het niet zo gevoel met jouw paard bezig is?
Tuurlijk kom je straks iemand tegen die net zo dol op kaminka is als jij bent en die ook zo om haar kuren moet lachen Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 12:59

Ja Kim, dat idee heb ik ook. Ik heb liever iemand die gewoon lol met Kaminka heeft en dan maar niet zo goed kan rijden, dan iemand die er niet voor 100% achter staat en ook nog eens dingen doet waar ik het echt niet mee eens ben.

Kaminka heeft al zoveel meegemaakt, laat het alsjeblieft een beetje leuk zijn!

Ik ga die mensen van de fjord een kaartje sturen en hoop ze daarmee wat moed in te spreken voor een eventueel volgend paardje. Ik weet heel zeker dat zij er niets aan kunnen doen dat het dier zo ziek is geworden, ze waren zo goed voor die merrie! Ze moeten zichzelf echt niets verwijten. Dit kan niemand voorkomen, helaas.

Groetjes Mieke

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:08

Wat ontzettend zielig voor die Fjord en die mensen Huilen Zoiets gebeurd echt meestal bij mensen die heel goed zijn voor hun paardje. Ik hoor dat vaak...tis zo oneerlijk!

Hopelijk stoppen ze niet gelijk met de paardensport, hoewel het wel te begrijpen zal zijn...je eerste paard waar je zoveel van houd die al zo snel van je afgenomen word Scheve mond\

En je bijrijdster, tja das niet leuk, maar als zij er niet voor 100 procent achter staat moet ze het niet doen. Das niet leuk voor Kaminka die toch al zoveel heeft meegemaakt. Heel veel succes met het zoeken van een nieuwe bijrijdster, maar dat zal je vast wel lukken. Ookal is Kamina groot en lomp, ze heeft een hartje van goud Lovers