Ik baal toch wel een beetje *erg*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Ik baal toch wel een beetje *erg*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 19:34

Een beetje erg zeg maar gerust... Ik had een tijdje terug verteld dat er kijkers kwamen voor Leroy. Nou, die zijn dus geweest en zijn zo gek op m (logisch Lovers ), dat ze roytje gekocht hebben.... Heb ik weer. Net het paard waar ik t het beste mee kan vinden, alles mee kan. Hij moet zonodig verkocht worden. Leroy heeft nog wel zn best gedaan om bij ons te blijven maar t mocht niet baten. Toen die mensen laatst kwamen ging ie er bij de vader en de dochter vandoor en later bij de moeder ook nog, en moeders is er vanaf gevallen *mag niet lachen!*. Maar ze zijn zo verzot op m dat ze m toch wel kopen. Helaas voor mij, fijn voor hun. Ik hoop dat ze zo gek op m blijven. Moet haast wel Lachen
Dan hebben we nog een nieuw paard op stal, sinds vorige week zondag. Een merrie, Jade. dr paps is Rex Magna (iemand info?) en ze is echt onwijs groot. Groter dan Leroy, en roy is 1.80m. Ik denk dat Jade wel tegen de 1.85 aan zit. En dan houdt ze ook nog de hele tijd dr hoofd omhoog dus das ook weer niet zo fijn Haha! T is echt een onopgevoede *rot*merrie, ontzettend lomp en loopt óf dwars door je heen óf ze sleurt je gewoon mee. Dat wordt een heropvoedingscursusje voor madam }> Zal uiteindelijk wel goedkomen, ze staat waarschijnlijk niet al te lang bij ons maar in 2 weken heb je meestal een totaal ander paard op stal. Hopelijk werkt t bij Jaadje ook zo. Zou fijn zijn.
Verder is er weinig nieuws, Cara en Marengo zijn allebei nog steeds braaf en ik heb Caar vandaag gelongeerd wat heel goed ging.

Dat was weer een klein updateje van mijn kant Lachen

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:25

Ach wat jammer nou dat Leroy verkocht is, je vertelde gisteren nog zo lief over hem...nouja hij krijgt het vast heel goed bij die mensen anders had Gerald hem vast niet verkocht toch?
Sterkte er iig mee

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:34

Kan je wat over Rex Magna vertellen.
Hij was een zwarte engelse volbloed die in Frankrijk op de renbaan heeft gelopen. Hij is inmiddels al overleden.
Er wordt gezegd dat Rex Magna's moeilijke paarden zijn. Mijn ervaring is dat ze gewoon een consequente baas nodig hebben, anders nemen ze een loopje met je. Heb zelf een Rex Magna gehad, toen hij door had dat ik de baas was en hij naar mij moest luisteren had ik er een verschrikkelijk makkelijk paard aan, hij had wel heel veel trucjes om onder het werk uit te komen, maar dat was eigelijk ook wel grappig.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:47

Balen voor je joh. Op de foto is hij erg leuk. Ben benieuwd naar de foto's van het nieuwe paard.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 01:47

Die rex magna merrie ken ik. Die heb ik gereden voor de eigenaar omdat ie verkocht moest worden. Wat een ongelofelijke zeikbok zeg! Bah!
Veel succes ermee! Heeft gerald haar gekocht of staat ze in training? Ze is trouwens niet zo groot hoor, kleiner dan obsess, ik geloof zon 1.75

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 09:00

Ze staat alleen bij ons in training *gelukkig* en gerald weet niet hoe lang ze blijft. Maar ik weet zeker dat ze groter is dan Leroy hoor, ik had nl meer moeite met haar een deken op te leggen dan bij Leroy *LOL* Ik hoop dat ze zich binnenkort beter gaat gedragen....
Ach en Leroy is gewoon lief, ik zorg gewoon dat ik in mijn vakantie wat vaker naar Gerald toega om nog even van roytje te genieten en ik hoop dat de nieuwe eigenaars t leuk vinden om Gerald op de hoogte te houden, dan wordt ik nl ook op de hoogte gehouden Lachen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 09:40

Jammer hè dat juist het paard waar je gek op bent dan weggaat. Je weet dat het kan/gaat gebeuren, maar toch..
Veel succes met Jade, zo te horen heeft die wel een opvoedingscursusje nodig ja!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:14

Goh rot voor je zeg dat juist je lieveling weg is... Boos!
Aan de andere kant: fijn dat die mensen die hem kochten zo blij met hem waren.
Dan wordt hij niet doorverkocht, je hebt hem dus als het ware goed opgevoed en dus aan een fijn baasje geholpen!
Hij zal je vast dankbaar zijn dat hij nu een fijne toekomst krijgt. Lachen
Moeilijk om zo te denken nu, maar wie weet helpt het?

En over Jade: tja... ze is natuurlijk wel een uitdaging. }>
Ze komt nu ineens een jongedame tegen die niet toelaat dat Jade lomp doet, op haar teen gaat staan, niet mee wil lopen, geen voet wil geven...
Ineens staat ze voor een jongedame die 'het voortouw neemt'.
Letterlijk en figuurlijk.

Jade zal meemoeten, of ze wil of niet.
Jade zal moeten leren, ook al staat ze liever te vreten in de wei.
De jongedame pakt haar meteen al goed aan.
Oeps! Dat is Jade niet gewend... beduusd en verward kijkt ze naar dat vrouwtje voor haar.
Mijn God, wat is dit Verward

En ineens, als ze plotseling, al is het per ongeluk, iets goed doet...
Een lieve stem van die jongedame. Een aaitje in haar hals...
En eenmaal op stal gezet een knuffel!
Zou die jongedame dan toch nog om haar geven?
Ook al is ze een strenge juffrouw?

Jade vindt het ook een uitdaging ineens.
Kijken of ze vaker een aaitje en een knuffel kan krijgen.
En of ze onder het werk uit kan komen, of een keer NIET haar hoeven hoeft op te tillen... toch eens zien hoever ze bij Maaike kan gaan? Extreme duivel

Om er dan achter te komen dat dit toch niet werkt, en dat een aaitje en een rustige blije Maaike veeeeel fijner is dan een geïrriteerde Maaike. Want dan is het afzien! Haha!

Maaike veel sterkte, het gaat je vast lukken met deze 'Rex Magna'.
Zie het maar als een soort leerschool: als je deze merrie voor je kan winnen, nou dan neem ik mijn petje (of pruik *LOL* ) voor je af!
Kun je meteen mijn hoofd zien.
Peter zegt sinds ik kaalgeschoren ben heel liefdevol:
"Dag maanzaadbolletje van me.." }>