Vandaag "mijn" paardje weggebracht... ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Vandaag "mijn" paardje weggebracht... ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 18:22

Vandaag was weer zo'n dag om maar weer snel te vergeten...

De eigenaar van de stal waar een paar verzorgpony's van mij staat, had drie weken voordat de zomervakantie aanbrak bij toeval Verward op de paardenmarkt een paard gekocht. Carmen genaamd, 1m. 36, bruin met zwarte manen, druipkolachtige bles en vier witte voetjes... een plaatje om te zien. Vingers aflikken Een week nadat ze bij ons op stal stond, deed ik haar automatisch iedere dag. Tien weken lang heb ik haar iedere dag verzorgd.

Ze was echt zo'n bange drol, geen conditie, veel te dik, hardstikke gespannen. Na zeven weken was ze goed op gewicht en hield ze een buitenrit van anderhalfuur met gemak vol. De spanning was al helemaal verdwenen, tijdens het poetsen en tijdens het rijden. Haha!

Toen brak de school weer aan en werd ze door een ander meisje geleased. Die was zo bang voor haar dat Carmen alleen durfde te poetsen. Verward Resultaat: conditie achteruit, weer te dik, weer gespannen... Ik deed Carmen af en toe nog wel, maar de rest van mijn verzorgpony's moesten minstens zoveel aandacht krijgen. Knipoog

Gisteren ook weer. Het rijden: na een kwartier was het beest doodmoe, ook al liep ze heel ontspannen (wat mij nog verbaasde, sinds dat andere meisje haar deed dacht ze alleen maar aan één ding: rennen, energie kwijtraken). Ze was zeiknat! Verdrietig Alles vond ze weer eng: de tuinslang, water, de equishine... Alles wat ik geleerd had wat niet eng was. Ook buiten. In de laatste week van de zomervakantie kreeg ik 'r eindelijk zover dat ze zonder blikken of blozen langs de brievenbus wilde. Gisteren scheet ze peukies toen ze hem in het oog kreeg. Kortom: ik kon weer helemaal overnieuw beginnen. Frusty

Maar zover zal het niet komen. Vandaag is ze weggebracht. Ze is geruild voor een Welsh-pony'tje, ook wel een leuk beessie hoor! Maar toch: 'geruild', het woord alleen al... net als een machine die niet aan zijn eisen voldoet. Ze is dus geruild voor een ander leasepaard voor dat meisje dat haar zeg maar 'verpest' heeft (wel een beetje gemeen om dat te zeggen, maar 't is wel waar). Iemand van stal probeerde haar in de trailer te laden, wat ze heel erg eng vind. Voor geen goud, zelfs niet voor biks. Ik wist wel dat ze erg eenkennig was, dus ik probeerde het en ja hoor, na wat aarzelen ging ze toch. Dan schiet er toch wat door je heen: schuldigheid dat je een paard wat helemaal op jou vertrouwd gewoon ergens anders heen brengt en haar dan daar achterlaat... bij volkomen vreemde mensen... (ik zit hier gewoon te janken achter mijn compu Huilen )

Mij werd niks gevraagd, of ik het erg vond, of we nog eens lang zullen gaan (een kwartier met de auto en je bent 'r, ik weet alleen de route niet meer) enzovoort. Ik moest het allemaal maar best vinden. Oké het is dan wel mijn paard niet maar ik heb toch wel al die tijd dat ze bij ons op stal stond voor haar gezorgd... Scheve mond

Gelukkig was het meisje dat Carmen van me overnam wel heel aardig. Niet bezitterig, niet hebberig, maar ook niet onverschillig... gewoon vriendelijk. Lachen Ik hoop dat we snel eens langsgaan, want ik zou haar graag over een maandje eens willen zien. Ik weet in ieder geval wel dat ze een goed tehuis krijgt en dát is het belangrijkste. Ik ben allang blij dat ze niet naar de paardenmarkt is gegaan, waar ze ook vandaan kwam!! Dus ik moet niet egoistisch doen, maar gewoon aan Carmen denken. Carmen heeft het daar nog het best, met iedere dag voldoende aandacht dus ik moet niet zo grienen... Verdrietig Haha!

Maar ik wilde aan andere bokkers vragen of zei ook zoiets hebben meegemaakt (geen meeleefberichten aub, want niemand is hier zielig) of ervaringen delen ofzo. Dus reageer of stuur me een pb!! Pling

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 18:58

Stel je gerust ik heb het ook gehad.

Ik was een jaar of 13 en had samen met een vriendinnetje 2 verzorgpony's.Alle "vrije"tijd die we hadden staken we daar in.Elke keer weer.Regen wind sneeuw kou het maakte niet uit.Wij gingen er heen.We hadden de pony's zo ver gekregen dat ze met 1 keer roepen naar ons toe kwamen,dat ze normaal opgezadelt konden worden en het allerbelangrijkste dat ze de mens konden vertrouwen.Er gingen een paar maanden over heen en mijn "vriendinnetje"nam een vriendin mee.Alles leuk en aardig.Meisje vond die pony's ook wel erg leuk en ging naar de baas van die pony's toe om ons zwart te maken.Dat was haar gelukt dus hoefde wij niet meer terug te komen.Meisje had nu 2 fijne pony's waar ze lekker mee kon rijden en lekker een buitenritje mee kon maken.Fijn voor dat meisje maar niet voor ons.Wij waren diegene die die tijd er ingestoken hadden om ze zover te krijgen.Ik ben een aardige tijd echt goed boos geweest en vond het moeilijk als ik er iemand anders op zag met name dat meisje.Maar diep in me hart weet ik dat het zo heeft moeten zijn want daardoor ben ik wel sterker geworden.En besef dat een dier meer waard is dan een mens.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:04

Ik had ee iegen paardje dat na twee maanden teruggebracht is naar z'n oude eigenaresse,hij had haar net maar ze ging weven dus moest ze weg ik vondt het vreselijk en ik vergeet haar nooit meer.
Verder heb ik best veel verzorgpony'S gehad die allemaal verkocht zijn het is dan toch moeilijk om afstand van ze te doen als je ze toch een tijdje verzorgt hebt ik ben er nu gelukkig wel over heen

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:32

Heb jaren geleden ook zoiets meegemaakt.
Een meisje van de manege vroeg me of ik haar wilde helpen met haar verzorgpony's want ze had niet genoeg tijd voor alle drie. Ik natuurlijk heel blij! Het waren 3 pony's; 2 shetlanders en een grotere pony kruising met Hackney. Ze stonden in een super, super groot en lang weiland. De eigenaar wist niets van pony's en kwam amper en als hij kwam gooide hij een zak schillen over het hek en dat was het. Hij had ook helemaal niets voor ze oid.
De eerste keer dat ik meeging. Waren die twee shets heel lief maar die Hackney (zal het zo maar ff noemen, had geen naam) was heel erg bang. Als je op 15 meter van haar kwam ging ze er heel hard van door naar de andere kant van het land, en je kon er met geen mogelijkheid bijkomen. Ik vond het juist een hele leuke pony en ben begonnen haar vertrouwen te winnen. Mijn vriendin hield zich ondertussen bezig met die shet's. Na een tijd mocht ik haar aaien, later een halster omdoen, weer wat later op de hals poetsen wat zich in de tijd uitbreide tot het hele lichaam en uiteindelijk liep ze als een hondje achter me aan Lovers. Uiteindelijk kon ik (na oefeningen) op haar zitten en door het weiland stappen aan een halster (we hadden geen tuig). Toen ik op een middag weer aankwam zag ik die eigenaar met een andere man door het weiland lopen met een haslter(de trailer had ik niet gezien). De Hackney was als een idioot aan het rennen en die shet's waren een beetje aan het klieren. Ik dacht; hij moet vast die shet hebben (want was er achter gekomen na een tijd, dat die van zijn schoonzusje waren). Dus hij vraagt aan mij: kan je die pony vangen? Ik ja hoor; welke van de 2? Blijkt dat hij de hackney moet hebben. Dus ik pak haar gewoon en geef haar aan hem. Hij neemt haar mee zonder wat te zeggen zet haar in de trailer (die ik toen pas zag) en rijd weg. Later hebben we hem een keer gesproken nog en toen zei hij dat ze werd weggegeven aan een boer in Drenthe (geloof ik niets van maar ok). Toen voelde ik me ook heel rot. Zomaar maanden werk, zomaar weg. Boos!

Sorry voor het lange verhaal trouwens.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:56

Het komt er weer op neer dat het allemaal boeren zijn die geen verstand van paarden hebben Frusty Heb er ook zo 1, alles achter je rug om doen en heeft hij andere verzorgers erbij waar ik wat van zeg en dan zou ik 'jaloers' zijn Verward Misselijk WOEDEND is 'n beter woord Boos!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

stomme mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 17:39

Ja je hebt zulke stomme mensen... gelukkgi wist ik het al twee dagen eerder. Het welshje dat in Carmen haar plaats is gekomen is overigens wel een leuk ding hoor, jammer alleen dat ze zo klein is (1m. 25) Verdrietig