Spanning....krijg ik het nog te zien?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 07:33

Hoi!
Gisteren te horen gekregen dat de fellmerrie van 3 jr. vorig jaar per ongeluk gedekt is door een fries. Zij is zelf 1.40 denk ik, de hengst weet ik niet.
Ze is dus inderdaad drachtig, en omdat er niets mee gedaan werd tot nu toe, dacht de eigenaar eerst dat de grote wei een reden was dat ze zo dik was, dus toch maar even de dierenarts laten komen toen hij verandering bij de uier zag...
Volgende week, of in de twee weken daarna, komt het veulen!
Ik ben echt supernieuwsgierig. Vrijdag ga ik voor twee weken op vakantie, dus dan loop ik precies de geboorte mis, tenzij het nog in de komende week geboren wordt...
Het veulen zal dan later wel een e-pony worden of zo, zwart dus en lijkend op een fries? En met net zulke lieve ogen als haar moeder Kwijl ...
De aanstaande moeder heet Safron (kweenie of ik het goed schrijf) en is dus best lief maar kan nog niets. Dit wordt ook haar eerste veulen en het zal voor haar ook een hele gebeurtenis zijn!
Vanmiddag ga ik haar dus lekker poetsen, en Erin ook aan het poetsen laten wennen, die is pas een jaar.
Doei! Dorine.
Groetjes, Dorine.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:54

He leuk dorine!
Nog zo'n klein wolbaaltje bij je (verzorg) veestapel!
Heel veel plezier daar.
ben benieuwd hoe het gaat met Safron en Erin.
Groetjes Petra

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:01

Grappige combinatie. Ik hoop dat het een mooi veulen wordt.

Balen zeg dat je het net misloopt.

Gr PRis

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:02

Hmmmmm dat zou dus mijn ideale paardje worden. Een Fell pony met de luxe van een Fries en met iets meer maat (E-pony) Kwijl Kwijl Kwijl Maak je foto's als het zover is? Tong uitsteken