Super weekend in Duitsland!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Super weekend in Duitsland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 21:22

Ben weer back in town na een lang weekend weg te zijn geweest. Met 2 vriendinnen en mijn zusje ben ik namelijk op pad geweest. De 2 meiden die meegingen ken ik van de rijvereniging, en ze wilden de stal nou wel eens zien. We hadden dit 1,5 jaar al afgesproken maar het was er nooit van gekomen Bloos . Maar nu ging het dan toch gebeuren. Op de heenweg veel file gehad, maar na 9 uurtjes rijden waren we dan eindelijk 'thuis'. M'n oma stond ons als gewoonlijk al op te wachten met 'Kaffee und Kuchen' Vork . Korte rondleiding door ons huis gegeven en daarna naar de paarden! Volgens mij vonden de dames de stallen mooier dan de paarden Knipoog , maar dat werd al snel anders toen mijn nicht aan het rijden was met één van de hannoveranen. Daarna de shagya's laten zien, en meteen moesten we maar rijden van mijn oom. Oké dan! Ikzelf rijd nog niet, maar het was ook leuk om te kijken hoe het ging. Ze waren (gelukkig) ontzettend enthousiast over de shagya's, vooral nadat mijn oom een S-proef liet zien met één van de hengsten. Dus nu willen ze ook allebei wel een shagya Haha! .
Die avond was er op stal een wedstrijd georganiseerd, waaraan mijn nichtje ook deelnam. Dit betrof 'horseball', had er nog nooit van gehoord maar het schijnt een erkende sport te zijn. Wij vonden het afschuwelijk en zijn toen maar naar de barbeque gegaan om ons eens vol te stouwen, met op de achtergrond de fantastisch mooie Duitse volksmuziek. Maar na een paar glaasje wijn en bier was het nog best gezellig en hebben we uns tot diep in de nacht geamuseerd.
De volgende dag was echt trainen. Dus nu moesten de hollandse dressuurprikkers zich bewijzen! Dit is eigenlijk te zielig om te vertellen, maar ze zijn echt afgebeuld door onze instructeur! Het begon al bij het opstappen, dat deden ze al niet goed. Toen ook nog eens modderspetters op de laarzen, dan kon ook niet. Ze hebben 3 uur gezwoegd (op 2 verschillende paarden), maar hebben de Duitse les doorstaan! Ik schaamde mij wel een beetje omdat ze het helemaal niet zo gewend zijn, maar ja. Ik was 3 uur lang de vertaalster, ook vermoeiend trouwens. Ik heb het allemaal opgenomen voor ze op video, dus kunnen ze nog terugkijken met mijn geblèr erbij. Uiteindelijk hebben ze die dag veel geleerd, de één vond het zelfs nog wel leuk, de ander vreselijk. Maar ze waren wel trots om voor het eerst galopswisselingen te maken om de 2 passen (zweierwechsel auf's Deutsch, nederlandse naam ken ik niet), dat is iets om mee thuis te komen. Natuurlijk hebben ze ook veel buitenritten gemaakt. Ook nog leuk nieuws, met Wencer (het paard dat ik van het voorjaar kocht) gaat het echt super goed. Hij stond heerlijk op de wei en om de dag wordt die even gereden. Ook m'n vriendinnen vonden hem prachtig, ik had niet overdreven Pling Verder hebben we foto's bekeken van Jerez en video opnamen (je hebt altijd mensen die er 'live' bij waren), dus die hebben we ook uitgebreid bekeken met uitleg van onze instructeur, dat was wel een beetje jammer. Wel leerzaam, daar niet van. En zelf hebben we natuurlijk ook foto's gemaakt waarvan 1 rolletje al verkloot is, maar we hebben nog hoop voor het andere rolletje! In ieder geval hebben we heel veel videoopnames. Kortom het was een ontzettend gaaf weekend, hebben genoten en vond het een leuke ervaring om eens echte hollandse paardenliefhebbers te ontvangen op stal. Hopelijk volgen er nog meer bezoekjes!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:37

klinkt leerzaam (voor je vriendinnen) zeg!
Lijkt mij ook wel zwaar hoor, als zelfs je laarzen brandschoon moeten zijn.....
Moet je mij niet zien rijden Knipoog

Maar galopswissels om de 2 passen, dat kunnen er niet zoveel zeggen dat ze dat gedaan hebben.

Je oom heeft wel een gave stal dan zeker, als hij 'even' twee paarden pakt die dat kunnen!

Balen dat je zelf nog niet kan rijden, beterschap nog steeds! Gaat het al wat beter?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:10

Jeetje wat leuk zeg! Dat zal een leerzaam weekend geweest zijn voor je vriendinnen!

Hoe gaat het nu met jou?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 10:43

Sjimmy schreef:
klinkt leerzaam (voor je vriendinnen) zeg!
Lijkt mij ook wel zwaar hoor, als zelfs je laarzen brandschoon moeten zijn.....
Moet je mij niet zien rijden Knipoog

Maar galopswissels om de 2 passen, dat kunnen er niet zoveel zeggen dat ze dat gedaan hebben.

Je oom heeft wel een gave stal dan zeker, als hij 'even' twee paarden pakt die dat kunnen!



Schone laarzen is alleen met les, dan moet alles tip-top in orde zijn. Als je op een normale trainingsdag 10 paarden rijdt heb je echt geen zin/tijd om laarzen te poetsen! Ikzelf rijd zo vaak met blubberlaarzen.

De paarden die ze reden waren van mijn opa. Mijn opa en oom zitten samen in het bedrijf, alleen heeft ieder z'n eigen paarden. M'n oom zit dus in de shagya arabs.

Met mij gaat het goed hoor, mag in december hopelijk weer rijden.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:39

Toch vind ik het ergens wel goed dat met les alles in orde moet zijn, denk dat je dat later op wedstrijden altijd te pas kan komen.

Klinkt echt als een gaaf weekend!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:12

Klinkt wel supergaaf zeg! Kan me voorstellen dat je stalgenoten zich aardig 'afgebeuld' voelen, maar wel een geweldige ervaring hebben opgedaan. En goed om te 'horen' dat het met jou ook weer goed gaat, kan me voorstellen dat je graag weer wilt rijden.

PS galopwissels om de twee passen is prima nederlands, 'twee-ers' is geloof ik (zit nou eenmaal niet in die wereld Haha! ) de verkorte variant.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:18

Wow wat ontzettend leuk zeg! Ik zou volgens mij iedereen de oren van het hoofd afpraten en alles willen zien!
Maar ik heb al gelezen dat Thea is uitgenodigd, dus misschien dat ik dan ook zou mee mogen, }>
Hoe vaak kom je op visite bij je fam. in Duitsland?

Gr. Adriana

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 11:39

mooi Lielle, heb ik het toch goed gezegd!

Adriana, je mag best mee, plek zat. Ik ga normaal gesproken redelijk vaak, maar was nu een tijdje niet geweest vanwege een rugblessure. Meestal ga ik maar heel kort, 2 dagen om bijv. keuringen bij te wonen of voor een wedstrijd. Met kerst en in de zomer ga ik vaak langer.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:22

Leuk! Ik heb een hoge pet op van de duitse trainers, maar de mentaliteit lijkt me daar inderdaad wel eens afzien..
Zou je eens een foto willen plaatsen van een dressuurshagya, om het zo maar eens te noemen? Ben bloednieuwsgierig.