staart eraf gebeten door ander paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wendys
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Noord-Holland

staart eraf gebeten door ander paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 19:26

hallo alemaal!

Ik wil iets"effe"wat kwijt. Het is nu al wel een maandje geleden, maar toch.
Nou me paard staat ( 7jr ruin)altijd gezellig met z'n 4en in een grote paddrock. Allemaal ruinen van 3,4,6 jaar.De ruin van 3 daar gaat het om.
Voordat de 3-jarige ruin appaloosa kruising bij mij paard enzo in de paddrock kwam, stond hij in een andere paddrock die ietsjes groter was bij andere 7 paarden(leeftijd varieert tussen 4 en 22 jr).En allemaal merries. Deze paddrocken staan allemaal bijelkaar. Dus alle paarden kunnen elkaar zien en somige groepen kunnen ook elkaar ruiken/voelen.Toen deze appaloosa kruising bij deze groep stond at hij hun staart op van een een klein beetje tot meer. Dus toen ging deze appaloosa naar een andere paddrock met een ietjes dominante ruin, dit ging ook niet goed vanwege de dominantie van deze ruin.Dus toen kwam hij maar bij mijn paard zijn groepje staan. Allemaal ruinen dus.
Totdat ik naar me paard ging die dag en zag dat een de eigenares van de6-jarige ruin mijn paard pakte en zei: ik kwam en zag!! dat die appaloosa jou paard zijn staart aan het opeeten was. Dus zij had meteen die appaloosa op stal gezet. En mijn paard maar effe pakken, kijken hoe erg te schade is!
Nou, ik kon wel janken en door de grond zakken! Mijn ruin van net 7jr, had eindelijke een erge mooie volle en lange staart voor zijn doen (arabische volbloed)en was in een korte tijd tot z'n hak afgegeten!!
Want ik met liefde had gekweekt, was erin een mum van tijd af!Ook een klein stukje van zijn lange manen is eraf. Nou, zie je dat gelukkig niet, maar zijn staart natuurlijk wel! Het staat zooo armoedig als ik naar de duinen ga langst een drukke weg.
Dus alle tips zij welkom, vooral hoe je de groei van de staart kan beinvloeden.
nu heb ik het wel met die eigenares gelukkig wel uitgepraat.
Maar toch!!
En ik zij al toen hij dat deed bij die merries, dat hij een muilkorf ommoest. Maar dat vond zij zooo zielig. Is dit nou wel zo?
Als hij nu zowat alle paarden van stal van iets tot heel veel hun staart hebben opgegeten.
Nou wou ze dus dit niet dat hij een muilkorf omkreeg, dus ik zij dan moet hij maar metteen alleen staan. Maar dat vond de eigenares ook zielig, omdat hij dan niet met andere paarden is.
Maar hij staat nu wel gelukkig alleen buiten in een redelijke grote paddrock( voor 1 paard is dit erg groot) met vers water, hooiruifje,en echt veel om te zien.En hij kan ook dus alle paarden zien. Want zijn paddrock daarnaast ligt de grootste paddrock, dus hij kan ook paarden voelen/ruiken.En hij verveelt zich geen moment!!!Want hij staat niet te weven ofzo. En s'avonds gaan alle paarden op stal, en dan ziet hij ze ook weeeer.
En nou zegt de eigenares van die appaloosa dat dit "staart eten "wel overgaat!!Terwijl ze ook zei een tijdje geleden dat hij dat ook bij z'n moeder en andere paarden heb gedaan. Dus gaat dit wel over?? En zo'n muilkorf gaat op stal af en hij kan er alles mee. Maar zij vind dat dieronvriendelijk. Nou,ik dit hoor. In iedergeval niet als je zo'n geval hebt!!!!!!
Nu wil zij haar appaloosa over een tijdje weer in een groep zetten, maar de staleigenaar wil dit zoodemieter niet meer hebben. Dus hij moet "alleen"buiten blijven staan.


oja? en wat vinden jullie van dit:ik wil niemand beledigen hoor, maar de eigenaresse van die appaloosa van 3jaar en 1 maand rijdt vor hem zijn leeftijd wel erg veel.Namelijk:
1- 2x in de week longeren met bijzetteugels van 30 minuten,
1-2 x in de week een uur rijden,
1-2 x in de week 1 uur tot 2 uur rijden (in de duinen)en
1-2 keer in de week heeft hij vrij.
Dit ligt ook aan het weer. We hebben geen binnenbak, wel een erg goeie buitenbak, met verlichting.
Dit doet ze al 3-4 maanden zoo. Dit paard is nog niet uitgegegroeid,okee ze zijn pas echt uitgegroeid op hun 6-7 jaar.
Maar is dit niet vroeg???, om al zo veel te rijden.
Want als zij lang doorijdt wordt dat paard erg vervelend. Gaat steeds als ze bij de uitgang langsloopt, gaat hij dicht tegen het hek leunen. En ook is hij altijd moe na een uur rijden intensief. Kijk, iedereen moet zelf weten wat hij/zij met zijn/haar jonge paard doet. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik begon pas met inrijden toen me paard 3 en half was.En ik heb nu echt een super braaf paard. Vooral vanwege zijn karakter. Haha!

groetjes Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!



wendys
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 11:53

Hoi sharief!!

bedankt voor je antwoord!!!
Ja, dat paard staat in een paddrock.


groetjes wendy Party!! Party!! Party!! Party!!

wendys
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 16:50

Hoi!!

Ja, het duurt zekker lang voordat mijn paard ze staart weer lang is en mooi vol. Maar ja. De tijd zal het leren.Ik ben wel blij dat z'n staart nu tot z'n hak is gegroeid. Heeft hij in iedergeval wat.
Nou, veel succes allemaal

groetjes wendy Party!! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, criollo_yess, desireeee_x, joyceberends, Kmbrly, Natashaa, Poety, tienus63, Vinny12511 en 114 bezoekers