Het valt allemaal mee! Opluchting!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Het valt allemaal mee! Opluchting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 19:29

Gipsy was niet in orde. Heb het niet verteld omdat ik eerste wilde weten hoe en wat en dat weet ik nu, dus nu wil ik even m'n verhaal kwijt Haha!

Maandag 2 weken geleden is ze nogal gestruikeld tijdens een buitenrit, ze schrok van een tak die uit een boom viel (zou ik ook doen Haha! ) en liep daarna niet goed in draf, linksachter. Rustig naar huis gestapt en daar de schade bekeken: niets te zien aan de buitenkant, maar nog wel licht onregelmatig in draf. Op stal gezet, kan er nu toch niets aan doen, we kijken morgen wel. Dinsdag voor de zekerheid rust gehouden, alleen gestapt, wederom niets te zien aan de buitenkant, woensdag weer een drafje, helemaal zuiver. Donderdag gewoon m'n les gereden, ook niets aan de hand, ze liep zelfs heel fijn eigenlijk. Zondag wedstrijd, zag geen reden om niet te gaan, ze liep goed, of nou ja, zuiver Haha! Goed ging het niet, maar dat had een andere oorzaak. (Wie zet er nou ook reclameborden langs de bak Verward *LOL* )
Maandag rustdag, toen heeft ze in de paddock gelopen, niets aan de hand. Dinsdag rustig buitenritje, ook in orde.
Woensdag weer les: Licht onregelmatig in draf! Wederom linksachter. Boos! Ik had natuurlijk gelijk alweer visioenen van overbelasting of nog erger.
Donderdag opnieuw gekeken, nu ook even met mijn instructrice erop (die een stuk groter en zwaarder is dan ik) zodat ik goed kon kijken : hartikke kreupel, linksachter, in stap al zichtbaar, draf was helemaal een drama Boos!
Foute boel dus.
Aan de buitenkant van het been was echt niks te zien en ook gezien hoe ze liep leek het hoger te zitten. Ze hield haar rug echt als een plank, drukte 'm weg en zakte door naar links, doodeng om te zien.

Omdat wij hele goede ervaringen hebben met Michiel Schepers qua rugproblemen en hij haar al eerder goed geholpen heeft, besloten we om de dierenarts-fase maar over te slaan en gelijk naar hem te bellen. Waar ze dus vandaag terecht kon.

Helaas kon ik zelf niet mee, wegens andere verplichtingen, maar ik weet natuurlijk wel het resultaat: Het valt allemaal reuze mee Party!!
Het is haar gewoon -plat gezegd- in d'r rug geschoten, hij zag het gelijk. Kun je niet voorkomen, kan ieder paard overkomen, heeft ook geen duidelijk aanwijsbare oorzaak (zou in dit geval dus dat struikelen kunnen zijn, maar dat hoeft helemaal niet), het gaat alleen niet vanzelf over en hoe langer je doormoddert hoe groter de ellende natuurlijk. Wij waren er gelukkig heel snel bij (vind je het gek, met haar achtergrond rinkelen de alarmbellen gelijk als ze ook maar iets onregelmatig loopt).

Hij heeft haar verdoofd, met de grote rubberen hamers op de juiste plaatsen een paar tikken uitgedeeld en 10 minuten later stond ze weer buiten. Stelt nauwelijks iets voor, maar de effecten zijn spectaculair. 5 dagen stappen aan de hand, drafje aan de longe mag ook, maar niet bijzetten en geen stuiterpartijen en dan zou ze er weer moeten zijn. Pak van m'n hart!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:33

Gelukkig maar! Waldo was vorige week ook kreupel (ijzer kwijt, dus wij wisten gelukkig de oorzaak) maar leuk is anders, zo snielig ook voor ze... geef dr maar een knuffel van me! Lovers

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:35

Ah das fijn! Je maakt je idd snel zorgen met die pechvogels *LOL*

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:05

He lekker zeg, goed nieuws, ben blij voor je!

Heeft het duimen toch geholpen Knipoog

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:12

Wat een opluchting! Hopelijk is snel weer fit na haar korte 'revalidatie'!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 20:16

Dat komt vast wel goed, ze was goed in conditie toen het gebeurde. We beschouwen het maar als vakantie, ze heeft best hard gewerkt de laatste tijd (waar ze wel bij vaart overigens).
Het is overigens ook goed voor m'n eigen conditie: dat paard stapt een partij hard, niet normaal! *LOL*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:52

Oh gelukkig zeg!
Ik trek ook gelijk groot alarm als mn paard onregelmatig loopt, ik vind het zo belangrijk dat alles 'goed zit'.
Hopelijk is ze hierna weer loepzuiver. Knipoog
Enne, succes met dat gestap. }>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:06

gelukkig dat het goed kan komen,sterkte ermee!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 22:07

Jij ook sterkte Sanderijn, komt bij jou ook allemaal goed, weet ik zeker!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 00:21

Goh Margreet, ja dat is dus wel eventjes schrikken zeg. Het is ook zo frustrerend wat ze kunnen ons nu eenmaal niet vertellen wat er met hen aan de hand is. Gelukkig viel het allemaal mee en ik hoop dat je paardje snel weer beter is!!!

Veel beterschap aan je paardje toegewenst!!! Knipoog

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 00:26

Ongeluk zit in een klein hoekje, maar het is wel schrikken. Gelukkig valt het allemaal mee! Succes verder met stappen etc!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:22

Ben jij blij dat jullie meteen naar Michiel Schepers zijn gegaan! Anders had je weer eindeloos heen en weer gependeld naar dierenklinieken....
Super vent die Michiel Schepers; ik spreek ook uit ervaring. Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 12:13

Ben zeker blij!
Had gelijk al zo'n gevoel van 'Dit kan de gewone DA niet oplossen' (verder niets dan goeds over die man hoor) en dat gevoel bleek dus terecht. Tenminste dat denk ik, zondag weten we meer.