Paardenwissel: Astrid op Fitz en Leontine op Max

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Paardenwissel: Astrid op Fitz en Leontine op Max

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 21:58

Oke, het verslag van Astrid op Fitz vinden jullie hier [VvdD] Ik kan echt niet rijden

maar hier is mijn verslagje van het rijden op Max.

Ik ging best met twijfels richting Astrid, want o jee, als die systemen zo afwijkend zijn, dan zou het natuurlijk heel goed zo kunnen zijn dat Max mij helemaal niet begreep.
Astrid kwam nog met het briljante plan om foto's te nemen, maar ik vroeg of ze dat maar achterwege wilde laten Schijnheilig

Gelukkig klikte het meteen, Astrid gaf nog wat aanwijzingen en rijden maar. Max is echt enorm fijn te rijden, in het begin moest ik even wennen aan zijn draf die iets minder verend aanvoelt dan bij Fitz maar daarna ging het eigenlijk ook prima.
Hij heeft een hele grote galop maar liet zich toch netjes terugrijden.
Van de bovenkant met het zonnetje erop is een vos toch wel leuk }>

Kortom, ik heb gewoon heerlijk gereden en eigenlijk hoop ik dat Astrid nog eens hetzelfde kan zeggen van Fitz.
Ik vraag me toch af waar dat nou aan gelegen kan hebben. Misschien had Fitz gisteren gewoon even geen zin in een andere ruiter op zijn rug.

Daarna heb ik Fitz nog gereden en daar mocht ik alles weer mee doen, dus dat was ook wel prettig.
Hij werd alleen vreselijk druk toen de pony in het stukje land naast de bak heen en weer begon te rennen en vond daarna alles 'eng' rond en bij C. Ja hoor, Fitz is back in town Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 23:25

He jammer dat er geen foto's gemaakt zijn. Ik had jou toch graag eens gezien op een vos Haha!
Maar wel leuk die paardenwissel, de volgende keer als je hier bent moet je ook eens op Fab stappen Haha!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 23:30

Uhm misschien kan ik dan beter wachten tot ik op die 'lelijke vos met 4 witte benen en een bles' kan Haha!

Nee hoor, Fab, ik neem je aanbod graag aan, maar wederzijds geldt dat natuurlijk ook.
Ik ben niet zo moeilijk met mijn paard.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:07

Fitz, als je eens echt wat anders wilt, moet je op die bakvis van mij gaan zitten! *LOL* Kijken wat je daarvan vindt! (daar rijdt overigens ook iedereen zo mee weg, vraag is altijd of Jur het op een gegeven moment nog pikt hihi, he favo?)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:20

Hé, wat leuk, zo'n paardenwissel! Altijd even wennen als je op een ander paard stapt is mijn ervaring. Je went zo aan je eigen paard, vergroeit er als het ware mee. Het is, denk ik, wel heel goed om regelmatig op andere paarden te rijden. Maarre: ben je nu al een heel klein beetje vos-fan?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:40

Gelukkig maar dat jij wél lekker op Max gereden hebt! Dan is de paardenwissel toch nog voor de helft geslaagd! Haha! Jammer dat Astrid niet lekker op Fitz gereden heeft; misschien had hij gewoon zijn dag niet? Verward Toch nog steeds geen reden om meteen aan jezelf te gaan twijfelen hoor! Datzelfde geldt trouwens ook voor Astrid. Knipoog

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:54

Nou zo beroerd was het nou ook weer niet hoor om op Fitz te rijden. Ik heb natuurlijk wel mooi even een mega goeie uitgestrekte draf gevoeld Kwijl en die veer in zijn beweging is ook wel erg prettig. We doen het gewoon een keer over en dan rijdt Leontine hem los, kijken of dat beter gaat.