Paardenluiers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 14:14

Dierenrechten-activisten hebben massaal protesteert tegen het gebruik van luiers voor paarden. De gemeente van Wenen wilde een einde maken aan de vervuiling van de stad door de uitwerpselen. Tientallen paarden lopen er rond in de stad om toeristen rond te leiden in koetsen.

De dieren zouden veel last van de luiers krijgen en in hun bewegingsvrijheid worden belemmerd. De wrijving die de luiers veroorzaakt zou ook wonden gaan opleveren. Om het protest kracht bij te zetten hebben de dierenrechten-activisten zelf luiers aan gedaan met de tekst erop: Stop Pooh-bags

Ze hebben de gemeente dringend verzocht een andere oplossing te bedenken.

Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:14

luiers voor paarden? ik weet niet hoe ik me dit moet voorstellen. Heeft iemand een foto?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:15

Ik weet wel dat er mestzakken bestaan, maar luiers?????

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:52

In Wenen en in Belgie hebben ze inderdaag van die soort "luiers" het is een soort grote lap stof tussen de achterbenen van het paard door waarin de poep wordt opgevangen. Volgens mij hebben de paarden hier best wel last van, want de zak schuurt voortdurend tegen hun benen aan. Goede actie dus!!!!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:49

Wat ik wel vreemd vind is dat dat van die luiers in belgie pas nu vrijdag 20.09.02 in de krant heeft gestaan dit ding is pas uitgevonden. het is ook geen luier maar een zak die onderaan de staart hangt. Als de paarden de staart optillen gaat de zak mee open en nadien terug dicht. Ik heb de foto's gezien maar wat ik er zo stom aan vind is dat de zak dmv lederen riepjes op zijn plaats word gehouden. 1 riempje zit aan de achterkant van het zadel en de andere 2 lopen naar de singel toe. Dit lijkt mij eerder erg gevaarlijk om mee buiten te gaar rijden je kan zo achter takken en weet ik veel wat blijven hangen. En ik denk ook niet dat meteen alle paarden die riempjes aan hun billen gaan fijn vinden. Ik vind dit dus ook geen oplossing vind het ook een goede actie. Ik zelf heb de krant niet maar mijn tante wel ik zal vragen of ze die krant nog heeft en dan zal ik het artiekel inscannen. ik beloof niks want het is al van vrijdag geleden en mischien is de krant al weggegooit. ik zal mijn best doen.
Groetjes Quinzy XXX

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 18:16

Toen ik als eerste paardenluiers zag staan dacht ik even......eindelijk ze hebben wat uitgevonden zodat je niet meer elke dag hoeft te mesten Haha! .
Maar helaas het is niet wat ik dacht dat het was Schijnheilig .
Als ik er aan denk hoe dat eruit zou zien, al die paardenbillen met die grote pampers om (up en go), krijg ik wel een lachstuip Haha! .

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:07

Wel beter voor de mensen die op straat lopen,inderdaad wel erg melig met de gedachte!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:27

ik heb in oostenrijk een keer met koets gereden, en daar zat een een zeiltje aan de broek van het tuig vast, en vervolgens aan de dissel vast zeg maar. Werkte perfect, en de paarden hadden nergens last van