De tweede en derde keer op de Welcome hengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

De tweede en derde keer op de Welcome hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:28

Goh wat ben ik blij met mijn paard Haha! Dromen

Gisteren en vandaag heb ik de Welcome hengst weer gereden. Mijn streven is om er om de andere dag eventjes op te zitten, maar door de drukte op stal kwam het er vrijdag niet meer van.

Zaterdag heb ik hem dus voor het eerst bij ons op stal gereden. Juulia was even boodschappen halen en ik zou eigenlijk wachten met rijden todat ze terug was, omdat ze me even wilde helpen. Ze had nogal lang werk, en hij was zo braaf aan de longe, dus toen ben ik er maar gewoon op gaan zitten. Ik rijd nu dagelijks in een springzadel (... o wat verlang ik naar een bruine Grand Gilbert...) en vanwege de druk op de paarden en op je eigen knieƫn en rug stappen we op met een krukje. Dat kent Sven nu dus ook Haha! al vond hij het eerst maar een beetje vreemd geloof ik.

Hij voelt verschrikkelijk safe aan, eigenlijk is het net of hij al jaren onder zadel is. In de wendingen zoekt hij nog een beetje steun en moet ik echt bijdrijven, maar als ik hem gewoon over de hoefslag laat draven kan ik hem heel gemakkelijk op eigen benen laten rondsjouwen. Het sturen naar links vind hij nog een beetje moeilijk, naar rechts gaat het al wat beter. Hij verschiet echt helemaal nergens van, maar kan zich wel flink groot maken. Maar daar heb ik niet zo'n moeite mee Lachen Toen Juulia binnen kwam met de boodschappen zweefde ik dus door de binnenbak ergens op wolk nr. 9 Dromen

Vandaag heb ik hem weer eventjes gereden, en ook een klein stukje galop meegepakt. Hij draaft liever dan dat hij galoppeert, maar je voelt hem wel echt "doortrekken" van achter uit. Als hij zijn balans kan bewaren voelt het heel erg fijn aan.

Ik vind het helemaal geweldig. Dit paard laat van nature dingen zien en voelen, die ik tot nu alleen maar na heel veel trainen bij mijn paarden een kort stukje voor elkaar kreeg. Ik rijd hem 20 minuutjes, en het kost allemaal zo weinig moeite. Echt superleuk! Ik vind het nooit zo geweldig om die hele groene paarden te rijden, maar met deze heb ik er toch wel verschrikkelijk veel plezier van.

Er staat nog een volle broer van Sven, die is nu 2,5. Ik heb hem dit voorjaar laten staan omdat Sven zoveel aparter leek, maar deze is toch wel verschrikkelijk goed bijgegroeid het afgelopen half jaar. Kwijl Ik heb de eigenaar al aangeboden dat ik die wel in training wil nemen Haha! Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:37

Wat super om te horen zeg! Ben zo benieuwd wat je met hem nog gaat doen in de sport! Enneuh...al reactie van die eigenaar gehad? Knipoog

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:42

O geweldig wat moet dat een kick geven Kwijl .
Veel suc6 en hopen dat hij het zo goed blijft doen!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 07:59

Dat klinkt heel goed! Wanneer krijgen we weer plaatjes??? Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 08:05

Gaaf Zep, klinkt veelbelovend! Ik hoop dat mijn Welcome net zo braaf zal zijn!!!!!!! Ik heb er trouwens ook al een paar keer op gezeten......maar dat was in de stal, terwijl ze op de grond lag Haha! Ze vond dat in ieder geval heel normaal. Ze is ook lekker nuchter volgens mij.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:53

Welcome zelf is toch ook zo'n nuchter tiepje? Coby liet daar vorig jaar tijdens een show in de Beemster iemand uit het publiek op passageren. Gaaf hoor, dat dier schijnt echt heel betrouwbaar te zijn en als ik jouw verhalen zo lees geeft hij dat fijne karakter nog door ook!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:12

Wow zoals jij dat omschrijft kan ik bijna voelen hoe dat moet aanvoelen, geweldig zeg!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:04

Whaaa ik ben zo jaloers!
Die van mij klungelt wat aan soms omdat ik gewoon nog veel klungel.. Tong uitsteken
We leren beiden, maar dat gaat natuurlijk langzaam.
Toch herken ik die momenten dat je op een wolk zweeft ja! Party!!

Wat moet dat heerlijk voelen, hmmm foto's!!! Verward
Veel succes er mee en ik hoop voor je dat je zijn broer ook gaat trainen.
Geniet ze! Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:42

Wat gaaf!
Wist niet dat je al begonnen was joh!!!

Als ik je dit weekend nu gewoon had kunnen bereiken!!! Boos! Knipoog

Ik kan nu helemaal niet meer wachten tot ik aan die hengst van mij kan gaan klussen! Lovers

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:04

Wauw zeg, dat klinkt toch supergaaf! Zo'n paard dat dingen van nature al kan... Hmmmm... ik ga nog even verder dromen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:24

Dat klinkt echt geweldig!!
lekker joh.

En we willen natuurlijk wel foto's *LOL*