Snik ik hecht me teveel aan m`n paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Snik ik hecht me teveel aan m`n paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 18:00

Volgend jaar zal ik full-time in de paarden zitten (en part-time studeren). Omdat mijn "paardenverzameling" een beetje uit de hand is gelopen moet ik snik helaas een aantal dieren verkopen. Ik heb het geld nodig en ook kan ik ze gewoon niet allemaal voldoende aandacht geven. Nu heb ik in het verleden wel vaker paarden verkocht, maar het lijkt wel alsof het steeds moeilijker voor me wordt. Hoewel ik nu dus ouder ben (duh Tong uitsteken ) en geen "pennymeisje" meer stel ik me wel aan als een pennymeisje Haha! Ik hecht me werkelijk aan alles met 4 benen en het valt me heel zwaar dat er van het weekend mensen komen kijken voor een van m`n favorieten. Dit veulen is niks bijzonders, bepaald geen toekomstig sporttalent. Hij heeft een iele hals en is koehakkig. Toch ben ik zo gek met hem Verdrietig Ik denk er verdorie serieus over om het andere veulen dat kwalitatief veel beter is aan deze koper aan te bieden.

En als 13 jarig pennymeisje kocht en verkocht ik ponies aan de lopende band. Maakte er nog leuk geld mee ook, en nu? I TOTALLY SUCK als een paardenhandelaar Boos!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 21:32

Ik ken dat. Het liefst houd ik ook alles aan, maar dat gaat gewoon niet. Ik heb er wel de ruimte voor, maar niet de tijd. En ze moeten allemaal aandacht krijgen.
Het wordt makkelijker als je weet dat ze het goed krijgen. Ik ben wel heel kritisch met zoeken naar een nieuwe eigenaar.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 21:55

als dit veulen jou zo aanspreekt,ook al is het eigenlijk nix,zou ik het andere veulen aanbieden!enne,ja,het verkopen van deze beesten is zwaar!eigenlijk soms te zwaar,maar helaas!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 10:42

Ha ha, ik weet hoe het voelt!!!
Als je echt wil handelen heb je een probleem.........
Zelf wil ik graag met Welshjes en Shetjes gaan fokken maar mijn vriend vind dit geen goed plan, hij denkt dat als hij een week op project is geweest en op Vrijdag thuis komt, er in de stallen per week 10 pony's bijkomen en niet meer weggaan omdat ik geen afstand van ze kan doen...... hmmm daar kon hij nog wel eens gelijk in hebben.....

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:28

Naar mijn mening zou je jezelf dan wel serieus de vraag moeten stellen of het wel iets voor jou is om in de paarden te gaan werken. Ik bedoel of je er wel zakelijk genoeg voor bent. Ik ben zelf net zo en heb daarom ook besloten om het een hobby te houden, dan blijft het leuk. Je hoort vaak ook van mensen die in de paarden werken, dat ze eigenlijk geen tijd meer hebben om nog een eigen paard te rijden. Maar goed, ik ken je verder niet, dus het is helemaal aan jezelf. Het is alleen iets om te overdenken.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 21:40

Ran, dat is onder andere de reden dat ik deze pokke Misselijk Misselijk studie probeer af te maken. Dan heb ik in ieder geval een back up. Overigens geef ik nu vooral les, train en begeleid trailrides, dus ik zit niet direct in de handel. Ik vind dit werk echt ontzettend leuk, maar dat afentoe een paardje moeten verkopen valt me zwaar Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:59

Zorg voor een beetje hiërarchie in je paarden. Zet er eentje op nummer 1 (en die gaat alleen weg voor dat miljoen, of twee) dan is het een stuk makkelijker om je niet aan de rest te hechten. Sterkte... ik ken het gevoel Lips are sealed

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 01:56

Pril,
Ik weet precies hoe je je voelt. Nu heb ik alleen maar DC maar ben inmiddels begonnen met het trainen van een paar andere paarden. Ik ben vooral gehecht aan Appie, een jaarling Appaloosa hengst. Hij is echt zo'n schatje en kan me het amper voorstellen dat hij te koop is. Ja, het is makkelijk om gehecht aan je dieren te raken. Ze hebben toch zo'n hun eigen persoonlijkheid en de meesten onder ons behandelen ze dan ook als hun eigen familie lid. Althans, ik heb dat toch!! Haha!

Schrijf me eens welke paarden je te koop hebt. Zijn ze geregistreerd of niet?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:47

Dat komt omdat je naar mate je langer verzamelt, steeds het allerleukste en beste spul houdt.
Op het laatst hou je dus de super leuke knollen over!
De 1 wat betreft zijn kwaliteiten en de ander wat betreft zijn karakter, stuk voor stuk zijn het dan toppertjes.

ik ken het probleem namelijk.... Schijnheilig

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:26

Voor je gevoel gaan: andere veulen verkopen.
Dan is het een leuke uitdaging om juist dit veulen later in te rijden en uit te brengen, en toch nog 'wat van te maken'. Niet dat-ie niks zal worden maar je snapt wel wat ik bedoel..

Tenzij je dat betere veulen echt voor een bepaald doel kunt gebruiken in de toekomst, tja, dan kun je beter verstandig zijn, een traantje wegpinken en denken dat het eerste veulen vast goed terecht komt!
Wie weet als je het vraagt, sturen ze nog eens een foto van hem naar je op, of een mailtje over hoe het nu gaat.

De ex-eigenaar kwam er achter dat Cerise totaal niet zijn type was, en verkocht haar aan mij.
Hij is nu al twee keer langs geweest in 10 maanden tijd, om te kijken hoe het met haar gaat. En degene die haar inreed kwam ik tegen tijdens een wedstrijd van Cerise en mij, dat was ook erg leuk! Lachen

Zo zie je maar, uit het oog is niet uit het hart.
Cerise zag het paard waar dat meisje op reed, daar stond ze altijd mee op stal, dus tijdens het uitstappen na de wedstrijd liepen de paarden heel broederlijk achter elkaar aan.
Waar één van ons ook heen wendde, links/rechts, het andere paard volgde automatisch. Want dit was een vriendje voor 't leven! *LOL*

Je kunt dus naderhand nog leuk contact hebben met de mensen die jouw paard kochten. Veel sterkte! Lachen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:49

Ja erg hè ik ken het helaas. Ik probeer nog steeds te harden, maar ik ben en blijf een 'pennymeisje'. Ik hecht mij ook aan alles en probeer dat dan om ook zoveel mogelijk niet te doen. Blijft moeilijk, ik heb altijd een paar 'speciale' er tussen zitten. Ze hoeven niet eens bijzonder te zijn, maar sommige doen mij gewoon meer. Heel moeilijk om die in de trailer te zien verdwijnen, maar alles aanhouden gaat helaas niet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:17

Ik denk dat ik het wel zou kunnen. Zolang je in de je achterhoofd houdt dat het paard een keer weggaat, dan is het afscheid al een stuk makkelijker. Wees blij dat je het moeilijk vindt om afstand te doen van je paarden, dat bewijst dat je een goede paardenhandelaar bent!
Wees trots op jezelf, en zorg dat de paardjes een goed tehuis krijgen Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:45

Ik vind het ook moeilijk hoor...een draver bij ons op stal zou 1 okt. weg gaan...dus ik kwam zaterdag op stal om te voeren, istie opeens al weg!!!!!!!!!! Dat vond ik nou zooo zwaar !@$# hij was net een beetje knuffelachtig, minder bang etc...toen die aan kwam bij ons op stal wastie best wel bang...maarja nu staat alleen marilyn er nog

2 jaar terug dede we Fenntranss R weg en tijdje later hoorde we dattie weg was gehaald omdattie mishandeld was!!!! en nota bene dat zelfde mens staat nu bij ons op de loolaan ik kan der wel afschieten!!! Ik had net zo goed Fenny kunnen kopen Boos!