Even in een "paardendipje"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Even in een "paardendipje"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 17:40

Ik moet geloof ik even me verhaal kwijt.

Ik heb een 2 jarige bonte merrie die heeft in een week tijd 2 ongelukjes gehad.Gaat gelukkig goed maar je bent er toch heel de dag mee bezig.Van zou ze "vanavond'beter lopen?Heeft ze haar beentjes weer open gehaald?Je kent het wel allemaal vragen.

Nou heb ik sinds een paar maanden er een haf bij.Puur omdat ik het rijden ging missen en omdat ik toch een beetje actief wou blijven qua rijden.Nou ging de eerste maand goed.Daarna 1 en al klieren.Ander bit gekocht om dat ze haar oude bit vas pakte waardoor ze vaak voor mij niet te houden was.Eerste week ging goed 2de iets minder.Nu een keer naar buiten geweest en weer dagen aan het klieren.Gaat me steeds meer af vragen of ze wel het paardje voor mij is.Denk dan bij me zelf van komt wel goed.Maar wie zegt dat misschien blijft ze wel door me heen lopen,misschien blijft ze wel klieren,misschien komt er geen dag dat ik zo op haar stap om lekker buiten te gaan rijden.

Nu dat mijn 2 jarige gewond is aan 2 benen kan ik wel wat afleiding gebruiken maar niet op de manier zoals het nu gaat.Al die vragen over Amber en nu dus ook over fiesta.Wat moet ik daar mee?Hoe lossen jullie dat op?Hoe haal je die vragen uit je hoofd?Hoe vind je afleiding in een paard wat meer lomp en moeilijk doet tegen je danlief is?
Wie kan mij helpen met mijn vragen?Alvast bedankt.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:19

Misschien is NH een oplossing, nem eens een kijkje bij Uit Het Zadel en doe daar wat ideeën op

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:37

Ik heb ook een hele tijd met mij Haffie gehad dat ik me afvroeg waarom ik hem in godsnaam gekocht had. Die periode's gaan over dan gaat het weer goed, dan weer minder. Dit zal je denk ik altijd wel (misschien in mindere mate) blijven houden.

Mijn Haffie is er ook een hele tijd alleen maar vandoor gerend en ik kon er niks meer mee beginnen, nu doet hij het goed en stuit je weer op nieuwe probleempjes. Wat ik gedaan heb; doe ook eens wat andere dingen, probeer eens zonder zadel aan een longeerlijn te rijden, vrij springen enz. zorg voor afwisseling. Houd het voor allbei leuk, het komt echt goed Lachen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:30

Ik heb nu ook een dipje met mn paard. Eens een de zoveel tijd (gelukkig maar 1x per jaar ofzo... Schijnheilig heeft ie het in zn kop.
Steeds het bit vastpakken, ervandoor rennen, hij kan niet eens op de normale kant aangalopperen! Boos! En na een kwartier is hij al zeiknat en niet meer vooruit te branden. Het gaat echt over hoor, bij mij tenminste dan. Ik zou gewoon een tijdje afwachten, anders kan je hem alsnog wegdoen....Hoewel ik me kan voorstellen dat je daar nu geen zin in het door de reden waarom je hem hebt gekocht...
Alle paarden hebben wel eens hun buien hoor! Koe

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 21:02

Ik probeer ook voor afwisseling te zorgen maar de meeste dingen gaan niet eens.Neem vandaag:omdat ik de griep te pakken heb ben ik niet wezen rijden.Ik kon haar niet in de bak zetten want ze waren aan het rijden dus ik dacht nou dan ga ik even wandelen.Ging goed tot aan de buren dan draaid ze haar eigen om waardoor ik haar zowat niet meer houden kan.Dan hoef ik niet te proberen om verder te lopen want ze sleurt je gewoon mee.

Volgens mij zijn het bij haar geen buien.Het is een haf die zeker 5/6 dagen in de week moet werken.Maar de eerste maand ging het goed omdat ik weinig van haar vroeg.Later als je meer gaat vragen wordt het steeds erger waardoor ik gewoon geen zin heb om haar te doen.

Nog een voorbeeld.Ik ging haar stal uit mesten vandaag en heb wel 20 keer moeten zeggen dat ze stil moest staan.Dan staat ze stil want d'r stal is klaar en jij staat op het punt haar te pakken.Pak je haar dan gaat ze zo wat dwars door je heen.Word er gewoon moedeloos van.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 07:44

Heeej loon,
Was Fiesta op je vorige stal ook zo? Kan nl ook aan de stal liggen, heb ik met Tjo ook een keer gehad, toen ik van stal veranderde was het van de ene op de andere dag over.
En ze staat natuurlijk nu alweer een paar dagen binnen, dus misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.

Misschien gaat die periode idd over, de vraag is alleen waneer, over een maand, een jaar, nooit?

Met freestylen kun je idd een iets betere verstandhouding creeren, daar kan ik je wel bij helpen.

En de vraag of dit wel het paardje voor je is: die vraag kun je alleen zelf beantwoorden dat kan niemand anders voor je doen.

Succes, ik zie je vanavond!
Viv

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 08:04

Hai,

Ja ze was op de vorige stal ook zo.Alleen iets minder omdat ze nu heel erg aan amber hangt.Ik denk niet dat het binnen staan er mee te maken heeft want op die andere stal stond ze ook de ene dag binnen en dan weer buiten,want dan was het land weer droog genoeg.

Ik hoop wel dat dei periode snel over gaat want ik ga wel met de dag meer twijfelen over haar.

We zouden wel een keer kunnen kijken wat ze doet met freestylen misschien bied het uitkomst.

Ik weet dat ik die vraag zelf moet beantwoorden maar vind het op het moment heel moeilijk.Aan de ene kant heb ik zo iets van ik zet door maar aan de andere kant ben ik bang dat ze weinig verandert en ik de energie niet meer op kan brengen.Ik kijk het nog wel even aan.


Ik zie je vanaaf.Groetjes

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 16:04

loontje schreef:
Ging goed tot aan de buren dan draaid ze haar eigen om waardoor ik haar zowat niet meer houden kan.Dan hoef ik niet te proberen om verder te lopen want ze sleurt je gewoon mee.


Zou hier een hengstenketting misschien een oplossing zijn?
Tiko heeft dat ook een tijdje gehad, hij bepaalde waar we heen gingen en wij werden er maar achter aan gesleept. TOen hebben weeen hengstenketting gekocht, en dat hielp echt super!
Op een gegeven moment hoefden we alleen nog maar die ketting eraan te klikken en hij bleef rustig. Toen een tijdje zonder en alleen als hij heel vervelend was even een keerje die ketting eraan.
En we zijjnvan het hele probleem af, scheelt een heleboel ergenissen.

Verder komt je verhaal mij ook bekend voor. Heb echt dagen (vooral in het begin) dat ik Tiko helemaal zat was, en hem echt kwijt wilde.
Ik wil hem eigenlijk nu weer verkopen, (na 2 jaar) maar Myrthe, mijn zusje, wil hem absoluut niet meer kwijt (terwijl die in het begin ook vak zat heeft gerepen, van ik verkoop hem weer).
Maar goed tussen mij en Tiko klikt het gewoon niet, en tussen myrthe en tiko is het helemaal goed gekomen. Dus hoe dat bij jou uitpakt kan ik neit zeggen.
Heel veel succes iig

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 22:46

hee iloon,tja ik zou je dolgraag willen helpen je vragen op te lossen maar helaas heb ik geen oplossing voor je,ik kan je maar 1 raad geven:luister naar je gevoel,naar je hart,als je diep in je hart je jezelf vraagt:is dit het goede paardje voor mij?dan zal je gevoel vanzelf het goede antwoord geven.....succes meid!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 10:29

Op het moment zegt me gevoel van niet.Maar er is toch nog een klein beetje hoop.Ik geef haar gewoon nog een maand een kans en zit er dan geen verandering in qua omgang en rijden dan ga ik toch verder kijken.