Vriendin in t ziekenhuis, van paard gevallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Vriendin in t ziekenhuis, van paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 20:32

Vanochtend wilde ze haar parden rijden en begon met t ergste ettertje, een e-pony. Dezelfde als waar ik een tijd geleden onder heb gelegen met zadelmak maken. Deze pony rijd zij al een tijdje, omdat ie nadat ie een tijd braaf was ineens ontzettende kuren kreeg, en iedere x als je op wou stappen stijgerde, echt bloedlink. Maargoed, zij kon m wel aan (jah dat mag ook wel als je zoveel ervaring hebt Tong uitsteken ), dus zij zou m rijden tot ie wordt verkocht.
Eerst stapte ze dus op in de bak, maar t ging de laatste week zo goed dat ze vanochtend maar gewoon op het erf op wilde stappen. Ze steeg dus op en de pony stijgerde. Hoe het precies gebeurt is weet ik niet, maar ze heeft onder de pony gelegen, een tijdje, toen is ie omgerold opgestaan en weggeraced. Zij kon niet meer opstaan. Dr was verder niemand op stal, maar ze probeerde naar het huis van de boer te bellen, maar daar was niemand. De vrouw die daar wel eens schoonmaakt kwam toevallig net aanlopen, en hoorde de telefoon, maar was niet op tijd om em op te pakken. Toen ze de tuin in liep zag ze de pony een heel eind verderop, zonder ruiter dus. Ze ging toen zoeken maar kon haar niet vinden, pas na een tijdje vond ze haar bij de trailers op de grond, ze had een onwijs zere rug en benen. Ze hebben toen dr vriend gebeld en een ambulance. Die ambulance kwam dus en de politie. Ze is naar t ziekenhuis gebracht, en had alles zowat gekneusd, dr knie zwaar gekneusd, een hersenschudding (geen cap -DOM- Boos! ) en iets met dr bekken, ik weet (nog) niet precies wat. Nou ligt ze dus in t ziekenhuis... Verdrietig
Ik was vanmiddag op stal, toen ik zag dat dr spullen er wel lagen maar zei niet, pony stond op een vreemde plek, etc. Toen ik iets uit dr kast wilde pakken zag ik dat dr zadel (waar ze vreselijk zuinig op is) ontzettend was beschadigd aan de lepel en de voorkant en dat er zand op zat. Toen schrok ik en ging naar binnen vragen waar ze was, waarop de mevrouw die schoonmaakt (en tevens de zus van de boer is) vreselijk ging trillen, toen kreeg ik t verhaal dus.
De pony was wat van slag, hij keerde me bijna gelijk de kont toe, en toen ik m bij zn billen kwam kroop ie in mekaar. Dr lagen verder nog wat haren (staart? + manen) op de plek waar ze zijn gevallen.
Was er iig wel flink van geschrokken. Ik heb haar paard verzorgd en ga strax dr vriend ff bellen...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:46

Gatsie zeg.. 't is niet echt slim natuurlijk, maar je zal 't maar meemaken. Sterkte voor haar, en voor de pony.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:46

getsie wat een narigheid!! Dan lig je daar maar en dan komt er niemand... juksie!!! wens er maar veel beterschap en hopen dat het snel goedkomt!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 03:19

Bah, jeetje, naar zeg.
Ik hoop dat het allemaal mee valt, geen verbrijzeld bekken ofzo.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 09:16

Jeetje... maar goed dat ze nog zo snel gevonden is, in die toestand kom je niet ver. Hoop dat ze er snel weer bovenop is en dat de vooruitzichten goed zijn, het klinkt allemaal erg ellendig... Scheve mond

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 20:24

gelukkig viel t nogal mee, althans naar omstandigheden en wat ze er eerst van dachten. Ze heeft een zwaar gekneusde onderrug (heeft van zichzelf ook al een vreselijk zwakke rug), gescheurde kniebanden, knie zwaar gekneusd, blauwe arm, grote bult en blauw oog, en een flinke hersenschudding. In de eerste instantie was er iets niet goed met haar nieren maar dat was al weer flink verbeterd.
Maar ze is vanmiddag thuis gekomen, was zelfs even op stal om naar dr paard te kijken (echt ongelofelijk hoe gek ze op dat beestje is), maar ze kwam niet ver met dr krukken en dr zere kop. Ze heeft gevraagd of ik iig morgen haar paardje doe.