Houtsnippers in de bak!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Houtsnippers in de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 15:37

Na lang overdenken en vragen aan deskundigen zijn er gisteren houtsnippers gestort in 2 van onze bakken.Vanochtend om 7 uur stond de shovel er al om het te verspreiden en manlief heeft het met de trekker en de hark gevlakt.We zijn vanmiddag meteen in het diepe gesprongen en het rijdt perfect!Eerst had een pensionklant les en die zat na 10 minuten te glunderen,en het paard glunderde mee.Na dat 1/2 uur was ik zelf aan de beurt en FlairS die in de zandbak altijd uit haar evenwicht werd gehaald liep,na 10 minuten gewend te zijn geraakt, als een zonnetje.Meneer de instructie(een kritisch ventje)keurde zowaar de bak goed!Nou zondag nog de staldag en dan zijn we helemaal blij!
Laatst bijgewerkt door FlairS op 19-09-02 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:53

Hee das wel fijn zeg. Wij hebben een grote buitenbak met LOODzwaar zand erin die bijna niet gesproeid kan worden. Dus rij ik met mijn slappe 3jarige het hele jaar binnen BAAL!
Toch maar eens voorstellen bij meneer Van Heel... Haha!

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:31

Wat voor snippers liggen erin Verward

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:25

wij hadden bij ons op stal eerst houtsnippers in de bak (binnenbak).
ik weet niet hoe groot de snippers zijn maar bij ons was de
ervaring dat er regelmatig houtsnippers vastzaten in de hoeven.
dus altijd goed controleren.
na lang overwegen is er besloten om er zand in te gooien met een goede sproei-installatie en dat vinden wij dus allemaal een stuk fijner.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:16

Beter zeg.
Wij hebben ze ook,ik vind het ook geweldig,ondanks de besproeiing reed de bak zonder snippers nog zwaar,behalve op de hoefslag.
Alleen toen de snippers bij ons net gestort waren kon je nog niet echt perfect rijden,wegzakken,doorglijden enzo,heel veel vering,maar na een paar buien liept ie echt perfect hoor!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 20:17

Wij hebben vrij zware bakken en die kunnen vrij veel nattigheid hebben voordat ze nat worden.De snippers zijn niet zo groot dat ze in de hoeven blijven zitten.Ik heb op advies van een meisje dat ik ken deze snippers genomen.Zij heeft ze al twee jaar in haar bak liggen.Ze noemen het decohout.Als het na een tijdje niet blijkt te voldoen dan ,,schoffelen,, we ze gewoon weer onder.We zien wel.Het is voor ons nu de goedkoopste oplossing omdat het ernaar uitziet dat wij binnen twee jaar gaan verhuizen i.v.m.woningbouw.
Laatst bijgewerkt door FlairS op 19-09-02 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:17

MarijkesTommy schreef:
wij hadden bij ons op stal eerst houtsnippers in de bak (binnenbak).
ik weet niet hoe groot de snippers zijn maar bij ons was de
ervaring dat er regelmatig houtsnippers vastzaten in de hoeven.
dus altijd goed controleren.
na lang overwegen is er besloten om er zand in te gooien met een goede sproei-installatie en dat vinden wij dus allemaal een stuk fijner.


helemaal mee eens, lekker bak Lachen
op de manege in de buurt hier hadden ze ook houtsnippers, maar dat was wel heel erg glad, paarden gingen er regelmatig onderuit, maar dat zal ook aan het type snippers liggen denk ik

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:23

Ik denk het ook,hadden ze het wel door het zand heen? Of alléén snippers?
Want ik kan me voorstellen dat als je alleen snippers hebt dan paarden regelmatig uitglijden of doorzakken.
Er zijn idd verschillende soorten,wij hebben ook aardig kleine snippers en ben nog geeneen keer een stukkie en de hoef tegengekomen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 20:25

Er is natuurlijk op dit moment niet zoveel over te zeggen maar op dit moment rijdt het echt super.Inmiddels heeft bijna iedereen gereden en ze zijn allemaal enthousiast.Wij geven op dit moment vrij veel lesjes en een paar van die ponie's zijn al aardig op leeftijd(zie profiel)Ik denk dat het ook voor hun een verademing is.Misschien gaat het tegenvallen maar dat zien we dan wel weer!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:54

ja het was vanmiddag vet druk in de bak we reden met ze 5en! iedereen wou het ff proberen *LOL* maar het rijd super (tot nu toe iig) en Rodin durfde er niet op te lopen Schijnheilig

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 09:09

Wij hebben op de manege dus ook houtsnippers in de bak liggen, maar das echt geen pretje hoor!!
Als de bak gesproeid is, zwelt het helemaal op op de plekken waar de sproeikoppen boven hangen en dan heb je dus echt een zooitje!!
Je paard zakt tot aan z'n knieen erin weg en het stinkt!!
Misschien dat jullie andere snippers hebben en waarschijnlijk zullen jullie de bakken beter onderhouden Haha! maar mijn ervaringen met houtsnippers zijn niet echt goed...