Sven zadelmak - Zep wordt springruiter!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Sven zadelmak - Zep wordt springruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:20

Gisteren ben ik naar Belgie gereden om Sven op te halen van zijn "logeeradres". Ik ben inmiddels verhuisd naar Stal van Triest en heb nu alle tijd om me met hem bezig te houden. Hij is inmiddels zadelmak gemaakt, en ik heb hem meteen maar even gereden gisteren.

Ik kan er eigenlijk maar 1 ding over kwijt: Het voelt net zo aan als je verwacht dat het doet als je hem ziet lopen Haha! Kwijl Dromen

Hij is als hengst nog een beetje "klemmig" zoals ze het in Belgie zeggen: hij plakt nogal op het been. Dat wordt veel trainen op flitsende reacties dus, maar dat loopt wel los. Hij kijkt nergens naar, ik moet er vreselijk aan wennen want ik heb heb altijd van die schieterige bloed-dingetjes en dat is deze dus echt totaaal niet.

Ik zit nu een dikke week full-time in de paarden en dat bevalt me tot dusver prima Haha! Nu zijn het nog eventjes de springpaarden van mijn vriendin Juulia, maar binnenkort hoop ik me helemaal op het dressuurrijden te storten. Ik heb nu een echt dressuurpaard, nu moet ik ook leren echt dressuurrijden natuurlijk Haha!

Ik heb Nescio en Sven nu dus allebei weer onder mijn dak. Letterlijk, want mijn appartementje is recht boven de stallen. Ik rol 's ochtends zo uit mijn bed de stallen in om te voeren. Dan ga ik snel even zelf eten, en dan begin ik met de eerste paarden in de wei en aan de stapmolen te zetten. Om een uur of 9 komt Juulia meestal en dan beginnen we met trainen. Juulia is druk bezig om weer een echte springruiter van me te maken. Ik heb al korte chaps Misselijk gekocht, echt niet te geloven... En met Nescio heb ik al een paar sprongetjes gemaakt. Dat viel niet tegen, ik heb er nog wel iets van onthouden Haha!

Intussen is het wel leuk om wat van het gymnastiekwerk mee te pakken dat met springpaarden wordt gedaan. De essentie is wel gelijk, maar de manier toch weer anders. Het is erg leuk om eens wat verschillen in manier van trainen op een rijtje te zetten en met elkaar te overleggen. Er is nu altijd iemand bij als ik rijd, en dat is echt heel erg prettig. Juulia heeft erg goede ideeën over de dingen, en ik steek er dus veel van op. Heel verhelderend, dit kleine uitstapje!

Aan iedereen die me een PB had gestuurd (en de rest van de geinteresseerden): Bedankt en veel groetjes! Ik heb nu even geen tijd om ze te beantwoorden, maar dat komt binnenkort zeker! Er staan nog een paar meetings op de planning....

tot ziens allemaal Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kitsunemimi en 108 bezoekers