het gaat niet meer met Arie :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

het gaat niet meer met Arie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 21:53

ach de laatste tijd al niet meer

En ik doe heel erg mijn best, eerst dacht ik dat het aan mij lag. Dat ik het gewoon niet kon en alles verkeerd deed.
maar nou ging hanneke er pas op en toen deed hij het ook niet al te best
het is een harstikke lief beest echt waar en ik wil hem ook echt niet kwijt, maar ik kan gewoon niet verder met hem.

Nu kan ik dus op mareska rijden daar zou ik veel verder mee kunnen komen

oo dit klinkt echt of ik niks om arie geef maar ik heb net echt gewoon staan janken tijdens dat gesprek (en nu weer bijna) Ik had een gesprek met Hanneke mijn instructiece. Zij zag het dus ook al dat ik gewoon erg mijn best deed om verder te komen, maar dat Arie gewoon niet helemaal mee werkt. Niet dat hij niet wil (het is gewoon een super lief beest) maar hij kan of snapt het op de een of andere manier niet.

We hebben echt alles geprobeerd langere sporen en zweep en we hebben er een ander bit in gehangen, maar aar snapt het op de een of andere manier niet of hij vind het veelste moeilijk. De eene keer gaat het natuurlijk wel wat beter en dan is er wel wat vooruitgang, maar de volgende keer zijn we weer even ver waar we begonnen zijn Verdrietig . En de keren dat het goed, echt goed ging zijn er veel minder dan dat het gewoon echt niet gaat.

Het is ook gewoon helemaal niet eerlijk tegenover arie. Arie is gewoon zo'n ontzettend lieve pony Lovers Ik wil Arie gewoon niet kwijt.
Maar gelukkig kan ik met Aar nog wel naar het bos.

Ik heb het trouwens nog niet tegen erik (daar is Arie van) gezegt ik ben veelste bang dat ik dan ook moet huilen. Huilen

Maar als Annelou (mijn zusje) op aar gaat ben ik daar heeeeeeeeeeeeeel erg blij mee want zij kan mooi heel veel leren van Arie. En kan ik hem gewoon nog heeel vaak zien.

*hele diepe zucht* ik vind dit zooo moeilijk Huilen

Citaat:
van een vriendin van mij wat zij zei op msn
°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸M€€®TjUh¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° zegt:
neej want kijk ik bedoel als voorbeeld : wij hebben een jachthond jaa? dus nou en hij kan gewoon geen kunstjes leren en dat zou ie ook nooit kunnen hoe lang we het ook proberen. kijk als je dan een keli-hond neemt die graag wil werken die doet dat wel. maar kijk dan had je een andere hond moeten neme als wij ook kunstjes wouden zien. DuzZ zo zit het denk ik ook een beejte met arie ofniet?? Als hij
°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸M€€®TjUh¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° zegt:
gwoon niet zoveel aanleg heeft voor dat soort dingen tja dan houd het op en dan moet je kiezen wat je wil doen he of je lessen wil blijven volgen ofniet
°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸M€€®TjUh¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° zegt:
klopt t zo een beetje of heb ik nu teveel gezegt



Myrthe snapt het Haha!


Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 22:10

hij snapt veel dingen niet, dat is heel jammer. Zo kun je bijvoorbeeld wel 5 keer been geven voordat hij eens in de draf gaat. En hij is helemaal niet zo lui. Daar hebben we heel veel op geoefend en toen was hij gewoon goed aan mijn been. Maar na een tijd ging het weer hetzelfde als voorheen. En zo gaat dat iedere keer. Ook met aan de teugel lopen, dan loopt hij lekker ontspannen en gaat hij mooi aan de teugel lopen. Maar de keer daarom gaat het helemaal niet. En zo gaat dat al 1,5 jaar. Dan doet hij iets 1x goed en de volgende 20x niet meer.

(er hebben toen ook mensen op gereden die heel goed konde rije maar daarbij deed hij het ook gewoon niet)

niet dat ik nou echt perse heel ver wil komen in de dressuur, maar ik wil wel gewoon vooruitgang. Nu heb ik de hele tijd het gevoel dat ik echt niet kan rije als ik op Arie zit.

[sorry als het een beetje een vaag verhaal is maar ik vind het zo moeilijk om dit uit te leggen. ]

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 12:54

Arie is verder wel gezond. Zijn vacht glanst ook, maar dat kun je niet zo goed zien op de foto's.
Hij is echt helemaal gezond, dat weet ik zeker omdat de zwager van Erik dierenarts is en zij komt minstens 2x in de week daar. Zij zou gelijk zien als er iets niet goed was met hem.
Hij is gewoon een niet zo'n stevig gebouwde haflinger.

Deze foto is vorige week gemaakt:
Afbeelding

en hier eentje waar je zijn vacht kunt zien:
Afbeelding

Zijn zadel past ook goed, die is nog geen half jaar oud. Dus daar ligt het ook niet aan.

Arie is gewoon een bospaard, met hem kun je veel beter buitenrijden. Dan voelt hij zich helemaal happy! Dan kan hij echt wel lopen!
Maar net als wat ik nu doe 2x in de week ponyclub les en 1x prive les is voor hem niks. Denk ik. Als hij in het bos is vind hij alles harstike leuk.


Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 13:15

het was ook niet naar bedoeld mir Knipoog en geen conlusie maar gewoon iets wat hun zien.

Maar inderdaad met rijden in de bak is hij niet echt happy. Dat is ook wel aan hem te zien.
Met buitenrijden wel dus mischien moet ik ook alleen nog maar met hem naar buitengaan.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 14:09

Ik ben nu 1,5 jaar met Arie bezig.
Mischien dat zijn verleden er ook iets mee te maken heeft, maar dat denk ik eigenlijk niet.
Ik denk gewoon dat hij inderdaad in de bak rijden niet zo leuk vind. Ik kan nu dus lessen op een andere pony (mareska) ik kan dit gelukkig combineren met in het weekend naar het bos met Arie. Ik heb hier echt heel erg lang over na gedacht. Het is dus echt niet zo dat ik van de een op de andere dag zeg van goh het gaat niet meer laat ik maar een andere pony nemen. Ik heb hier ook best wel moeite mee, dat ik niet meer zo vaak op Arie zal rijde. Maar gelukkig (en daar ben ik echt heel blij mee) kan ik met hem nog naar het bos.

Dank jullie wel allemaal Lovers

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 21:48

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen!!!
ik ga wat vaker buitenrijden (ook doorde week als ik tijd heb) en ik ga proberen van iemand anders een proefles te nemen, mischien dat het dan beter gaat.

Ik had vandaag op Mareska gereden waarop ik dan anders zou gaan. Ervoor had ik op Arie gereden. Met Arie ging het gewoon, niet echt goed maar ook niet echt super slecht. Ik kon echt niet zeggen dat ik Mareska fijner vond rijden.
De terug weg naar huis had ik goed nagedacht en het er nog over gehad met mijn zusje en Maartje. Maartje had ook wel eens zoiets gehad zij ze, dat ze ook echt op het punt stond te stoppen.
Ik ga gewoon proberen hierdoor heen te komen (positief denken Haha! )
en ach in het begin ging het met Arie ook niet echt geweldig. Hij heeft ook periodes gehad dat hij er bij iedere hoek vandoorging, en ook eens dat hij niet meer in de gallop te krijgen was. Daar zijn we ook doorheen gekomen dus dit gaan we ook proberen Knipoog (of zie ik het op dit moment weer iets te makkelijk?)

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 09:50

Dat is al een hele gerust steling dat ik niet de enige ben met een haf met problemen Haha!

Jaa ik heb inderdaad ook aan menen gedacht. Waar Arie staat hebben ze 2 karretjes (1 oude waar ik mee zou kunnen oefenen) dus dat zou ik ook kunnen proberen. Met een andere haflinger zou ik eerst een mencursus doen maar dat liep niet helemaal lekker met die eigenaar. (deze eigenaar zou het super leuk vinden, omdat hij zelf met zijn fjord ook afentoe ment)

Ik heb gister trouwens super lekker gereden op de ponyclub. We hadden veel dingen gedaan die Arie kon, dus dat voelde wel goed Haha! . Hij had er zelf ook heel veel zin in gister, mischien dat dat kwam doordat ik ook weer helemaal positief was. Of omdat we door het bos gekomen waren (langs de ponyclub is een klein bosje).

Ik ben al begonnen om hem meer voer te geven Vork (2 weken geleden al)

Gister belde Hanneke (mijn instructiece) op of het allemaal wel goed ging met mij Haha! ze dacht dat ik helemaal overstuur de bak uit was gerend na ons gesprek (omdat mijn sporen en zweep daar lagen Haha! )
Ik heb haar verteld hoe ik erover dacht, en dat ik dus verder wilde met Arie. En dat ik ook probeer bij iemand anders eens een les te proberen om te kijken hoe het daar gaat. Dit snapt ze allemaal wel Knipoog

Vandaag lekker naar het bos met hem!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexios, Christel1, Floko, Hobbyhorse, Ik_is_Ik, J30d, jaap_2005, Knorretjee, kwinney, MallyBelly, Milow2018, Pantykous, Sababber, Vagabondo, YvonneV en 92 bezoekers