Acute Dip

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Acute Dip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 11:54

Vandaag dacht ik, ik moet toch eens mijn nieuwe leren rijlaarzen een keer aantrekken met rijden, en nu weet ik meteen waarom ik dat maar blijf uitstellen. Ik voel me absoluut een beginneling met die kachelpijpen om mijn enkels, ik kan niet meer zitten, nou was mijn zit al niet alles, maar zo gaat het helemaal niet........paard wou helemaaaaal niet meer lopen, kortom ik zit in een dip........

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:09

hahha weet het nog leuker ik heb ook van die dure krengen maar ik pas ze niet meer schaam schaam Frusty Frusty

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:10

Fab, laat het je een troost zijn: ik zit al een week in een giga dip en kan niet eens mijn chaps Haha! de schuld geven.
Bij mij zit het in mijn hele lijf. Acute blokkades, tja, het zou verstandiger zijn om even helemaal niet te rijden, maar ja, ik was net aan het opbouwen en om hem nu al weer vrij te geven tot ik verhuisd ben is ook zo wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:20

Fitzroy schreef:
Bij mij zit het in mijn hele lijf. Acute blokkades, tja, het zou verstandiger zijn om even helemaal niet te rijden, maar ja, ik was net aan het opbouwen en om hem nu al weer vrij te geven tot ik verhuisd ben is ook zo wat.


Dat hangt er van af wat de andere kant van de medaille brengt. Bovendien hoef je hem niet tot het eind van de maand vrijaf te geven, een paar daagjes kan al helpen. Hij staat de hele dag op het land en hoeft dus niet echt stil te staan.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:21

Hmm, ik heb volgens mij geen lichamelijke reden, maar ik zit ook in een zware dip. Die dressuur zuigt op het moment gewoon, hij sjeest lekker rond, hangt op mijn hand en normaal kan ik dat toch wel oplossen, maar nu wil het gewoon helemaal niet. En nee, ik voel me geen beginner, ik weet zeker dat ik gewoont erug naar de stok en hobbelpaardjes moet. Dit is niks.
Voor 'straf' neem ik m maar mee naar t bos, dat is het enige wat nog normaal gaat, en ik laat mijn zusje hem longeren als ik er toch niet ben. Het is echt rampzalig! Krijg echt zin om gewoon nooit meer in de bak te gaan rijden, maar ik ben eigenwijs en hoop dat het ooit nog wat wordt... Alleen heb ik nu wel een prewinter-dip.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 12:21

Maar dat bedoel ik nou, ik trek een paar nieuwe laarzen aan en ik kan ineens echt helemaal niet meer zitten. Das toch niet normaal.....ik bedoel normaal zit ik ook al niet zo fantastisch, maar vandaag was het echt gewoon een ramp. Ik wordt daar soms zooooo moe van he...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:26

Fabienne, dan weet je waar het aan ligt, aan je laarzen. Zodra je ze ingereden hebt en ze zitten fijn, dan is dat ook weer achter de rug Haha!. Alhoewel ik mijn laarzen al jaren heb en ze nog steeds kl*** zitten, maar ik heb er mee leren leven en bovendien rijpantoffels erbij gekocht *LOL*.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:27

Altijd ff wennen hè met die laarzen Haha! Gewoon stug volhouden en je niks aantrekken van die dip. Er komt vanzelf een moment dat je met chaps ineens totaal niet meer kan zitten Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:36

Is alleen je gevoel k#t? Of oogt het ook onrustig?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:22

Ik ken het. Heb een aantal jaar geleden nieuwe leren laarzen gekocht. Voordat ik ze goed en wel ingelopen had viel ik van m'n paard en brak m'n enkel Frusty. Daarna was die enkel dus zoveel dikker geworden ('t bot) dat ik er echt niet meer in kon. Laarzen ruim een jaar laten staan en 't toen nog maar eens geprobeerd. Ging goed, ik kon er in. Na nog wat lopen er toch maar mee gaan rijden. Reed voor geen meter. Toch doorgezet en een aantal weken later zaten ze lekker. Tot de zomer kwam en ik niet meer in de les reed maar alleen maar buiten en dus de laarzen weer aan de kant zette.

Begin dit jaar de schachten maar weer eens laten oprekken en tja, toen moest ik er toch ook maar weer mee gaan rijden Scheve mond . 6 weken later reed 't nog voor geen meter en vandaag heb ik ze verkocht! Haha!

Voor mij dus nooit geen leren laarzen meer. Ik wil nu losse schachten gaan aanschaffen om met m'n jodpuhrs de dragen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 13:40

Ja Alvaron, maar mijn oude leren laarzen zitten dus wel goed Lachen En die leren schachten met jodpuhrs zijn op wedstrijd dus niet toegestaan!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:28

Tja ze zeggen dat je moet gaan traplopen met nieuwe leren laarzen... nee bedankt, veel te pijnlijk!!!

Wat wel erg goed helpt zijn van die schuine hakjes van 2 cm (omdat laarzen altijd +/- 2 cm inzakken) zodat ze wat fijner zitten. Bij mij helpt dat altijd heel goed... maar ik heb wel korte kabouterpootjes... Haha! Party!!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 23:55

Nou Fab, verslagje binnen een verslagje Haha!.

Fitz liep vandaag als een zonnetje! Hij heeft in tijden niet zo fijn gelopen, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.
Lekker gevoel is dat .....
Morgen nog even de DA bellen en waarschijnlijk mag ik hem dan weer helemaal in het werk nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 00:00

Ik zit al weken in een paardrijdip, sinds ik bij mijn nieuwe baan ben begonnen, zit ik er amper op. Heb er gewoon geen tijd voor, ga s;ochtends om 7 uur weg naar werk, en kom sávonds om 10 uur thuis van mijn werk. Ben doodmoe om uberhaupt nog wat te doen, laat staan paard te rijden. Heb het excuus maar bedacht dat ie nog jong is.