gek wordt ik er van..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

gek wordt ik er van..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 21:27

Tijdje terug (Uhh... maand of 3) ben ik dus van Papillon gevallen.
Sindsdien ben ik best wel een beetje bang geworden, maar gelukkig hebben we nu les (nu 3x les gehad Lachen).
M'n vertrouwen is de laatste 2 weken best vooruit gegaan. En het rijden gaat zo waar ook super.
Stappen, draven en madammeke loopt lekker met dr koppie in de krul.

Nou gisteravond dus les.. "Goed Linda gaan we aangaloperen".
Ik was me toch ineens weer angstig joh.
Ik snap er echt TOTAAL niets van.
Normaal ben ik NOOIT bang.
Ik aangaloperen en ik begon gewoon te janken... ik zag mezelf alweer er af vliegen.
Ik baal er goed van want ik wil gewoon weer lekker ontspannen kunnen rijden,... ook galoperen.
Moet maar flink oefenen met galoperen zodat ik over mn vertrouwen heen kom.
Het stomme is ze doet (normaal) niets... niet bokken ofzo.

Hopen dat het maar snel weer goed gaat.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:48

Joh, je bent niet de enige hoor, ik had dat vlak voor de zomervakantie met rijden, gingen we buiten even uitstappen, moesten we wel langs de wei met veulens. Echt , ik scheet 7 kleuren en mijn benen werden als een vaatdoek. Lips are sealed
Toen ben ik dus afgestapt en dat doe ik nooit!!
Eigenlijk was ik zelf nog verbaasd en mijn instructrice ook, die zei wat doe jij nou, kom op, ga d'r weer op , er gebeurd niks, ik ben blij dat ze me weer heeft aangezet om er weer op te klimmen want ik was zeker veel angstiger geweest als ik die dag niet meer had gereden.

Je komt er wel weer bovenop en je moet het absoluut tegen je instr. zeggen, kan die er rekening mee houden.

Succes en anders gewoon even uitjanken op je paard, lucht vast wel op en daarna een big smile!!!!! Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:20

Je bent idd niet de enige, heb er zelf niet zo snel last van. Maar ken zat mensen die ook heel bang zijn.
Is dat je zo ver weg wootn, anders moest je maar een keer op Tiko komen rijden. Op hem krijgen mensen altijd heel snel hun vertrouwen weer terug (vraag me niet waarom, maar heb dit bij verschillende mensen gezien).
Succes!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:31

ik ben, na m'n vorige pony, ook een hele tijd bang geweest, die pony had de neiging om achter in de bak de teugels uit m'n handen te trekken en met met een hele bok serenade de bak rond te vliegen, het heeft heel lang geduurd voor dat ik weer, met darmorah, de hele bak durfde door te rijden en ik heb heel soms nog wel eens zo iets, als we op buitenrit iets "engs" tegen komen op dan af te stijgen, maar geloof me het komt allemaal weer goed

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:37

Dat heb ik ook heel erg. Bij mijn andere verzorgpaarden reed ik altijd op een pittige pinto. Maar op een begeven moment werd ze me TE pittig. ze gooide me er steeds af. Ook had ze me een keer een trap nagegeven. En ik was zo bang geworden, dat ze maar 1 keer hoefde te struikelen en ik schrok me dood of 1x nijging ervandoor te gaan en ik stapte al af (wat heel stom is want zo geef ik mijn paard zijn zin) Ik kon er dus egt niet meer oprijden omdat ik gewoon zo bang was dat ze weer wat zou doen. Met andere mensen gebeurde er nix, die konden er alles mee doen. Het kwam gewoon door mijn angst die het paard natuurlijk voelde. Nu rijd ik dus op een ander paard (die andere is verkocht) maar wel in dezelfde bak enzo en ik heb nog steeds dat ik bang ben dat er weer wat gaat gebeuren.
Maar het gekke is, op de manege of als ik eens ergens anders rijd, ben ik helemaal niet bang.
Ik ga nu ook les nemen met mijn vzpaard en hoop zo een beetje over mijn angst heen te komen (ookal hoef ik helemaal niet bang te zijn want die pony doet toch nix)
Het gaat nu wel steeds een stukje beter dus ooit kom ik er wel overheen.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:09

hey
Een keertje goed uithuilen kan geen kwaad hoor! Ik heb een paardje (grote e-pony) en die kan met momenten enorm bokken. Dus echt steigeren, dan met 4 benen de lucht en dan benen uitslaan in de lucht en met hoofd tussen de benen. Hij heeft me er zo al verschillende keren afgekregen... Nuja, hij deed dat alleen bij het aangalopperen, dus zolang dat ik alleen moest stappen en draven vond ik het nog goed. Maar toen mijn instructrice vroeg om te galopperen was ik op den duur echt héél bang geworden. Ze heeft me er wel doorgekregen (door heel veel en heel hard te roepen dat ik MOEST galopperen en MOEST zitten en rijden) Ik heb verschillende keren gegaloppeerd met tranen die langs mijn wangen stroomden... Je moet je angst omzetten in woede. Je moet echt willen rijden. Zet je over de angst, eventueel met een makkelijk paardje, maar dan heb je nog steeds de kans dat het terugkomt bij die andere.
veel succes met het overwinnen van je angst! het komt zeker wel goed!
xxx

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:34

Ik denk dat de meesten dat wel eens hebben gehad, vooral na een flinke vliegles waarvan de landing minder geslaagd was.... Ik ken genoeg mensen die dit ook hebben gehad en bij hun is het na een tijdje ook weer over gegaan.
Heb het zelf ook meegemaakt, pony die volop bokkend door de bak vloog, en toen ik er nog half opzat een flinke sprint en vol in de remmen... ja daar lag ik ineens, de pony galopeerde over me heen, en raakte me vol in mijn gezicht.... Ik heb toen echt een jaar niet gereden, durfde de 1e tijd niet eens bij een paard in de buurt te komen! Maar zelfs dat is over gegaan, gewoon erop stappen en JUIST de dingen doen waar je bang voor bent!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 19:22

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!
Ik ga ook gewoon flink door oefenen met galoperen Knipoog
Ik wil tenslotte ooit eens een proefje starten ...en tja dan moet je toch ook galoperen..hahaha