Verslag Americana 2002 (lang!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Verslag Americana 2002 (lang!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 16:17

Op Woensdag 11 September vertrok de trein vanaf Centraal Station Amsterdam naar Augsburg Hauptbahnhof. Ik ben samen met nog drie andere dames van onze stal met de trein gegaan, er zouden nog meer naar de Americana gaan, maar die namen het vliegtuig, of gingen met eigen vervoer. De slaaptrein zou om half acht 'savonds vertrekken en om half zes de volgende ochtend dan aankomen in Augsburg. De heenreis was voorspoedig, maar het fenomeen slaaptrein bleek voor geen van ons vieren een succes. We hadden een coupe voor 4 personen, maar de slaapbanken waren erg smal, de matrassen erg dun en maar 1 laken per persoon, die je dubbel kon slaan en waar je tussen moest liggen. Verder 1 wollen deken per persoon en een flut kussen. Omdat de trein erg schudde, waren we voortdurend de dekens kwijt. Met al dat gewoel ben je dan ook je lakens snel kwijt. Temperatuur was erg koud, de Airco kon niet hoger, en af en toe - vooral als de trein had geremd - stonk het naar olie en smeer. Iedere keer stoppen en optrekken van de trein was ook geen succes. Uiteindelijk toch een beetje ingedoezeld, maar niet echt veel geslapen. Dat we in Augsburg aankwamen hadden we de conducteur niet gehoord die ons kwam wakker maken, dus het was nog haasten voordat we op het perron stonden. We zagen ons al met trein en al doorrijden naar het volgende station. Wat een stress op de vroege ochtend! Enfin, ons kopje thee dat we als ontbijt in de trein hadden gereden op het perron opgedronken, en het koffiebroodje opgegeten. Toen de taxi genomen naar het hotel. Om zes uur zaten we aan een kopje koffie, maar de kamer zou pas om 11 uur klaar zijn. We hebben toen de tassen achtergelaten bij de receptie en zijn eerst in de supermarkt naast het hotel wat broodjes en drinken gaan halen voor tussendoor en tussen de middag, daarna zijn we met de tram en de bus naar de beurs toegereden.

Dat we aankwamen waren ze bezig met cutting, volgens mij was het de finale. We hadden onze mobiel mee, dus we hebben eerst de anderen van de stal gebeld die al een dag eerder waren gekomen, en op een plek afgesproken, zodat we met zijn allen eerst even de hallen door konden om te kijken wat er te halen viel en ook om prijzen te vergelijken. Ook konden we - als er meer mensen waren die wat bij dezelfde stand wilden hebben - proberen wat van de prijs af te krijgen, wat ook een paar keer aardig is gelukt. De eerste dag heb ik me met shoppen nog aardig ingehouden, en als er echt voor ons interessante onderdelen waren (vooral de Reining) konden we terug naar de grote hal om die te bekijken. Wat wel jammer was, was het feit dat grote namen zoals Big D, Wrangler en Professional Choice niet aanwezig waren, en dat waren nu net de dingen waar ik naar op zoek was, en waar ik hoopte wat korting op te kunnen krijgen. Maar misschien stonden die wel in Jerez...

Omdat we zo vroeg al uit de trein waren gezet duurde de dag erg lang. 's Avonds was er de NRHA Bronze Trophy Reining Night, waarvoor we kaarten hadden kunnen krijgen. Het begon om 8 uur, maar er waren heel veel tussenprogramma's bij die er eigenlijk niet zoveel toe deden, wat wij wilden zien was de reining! Dus na Agility met honden, en Zwitserse familie (man vrouw en vier kinderen van drie tot 7 jaar) die voltige deden op een koudbloed, een Lusitano hengst (was spectaculair) finale western riding, finale Pleasure Open kwam dan eindelijk de reining. Gigantisch, wat werd er goed gereden. Heel veel italiaanse deelnemers met superpaarden, de ene stop spectaculairder als de ander, de zaal ging uit zijn dak. Maar omdat ze zo laat waren begonnen (half 10) werd het publiek uiteindelijk ook moe en een beetje tam. De Bronze Trophy ging uiteindelijk naar Dell Hendriks met 227 punten. Hij was speciaal overgekomen voor deze wedstrijd. Je werd jaloers als je zag hoe er werd gereden. Dat niveau is de hele Americana niet meer behaald. Maar wat ik dan bij zo'n wedstrijd heb, is dat ik zelf weer heel fanatiek aan de gang wil. Je zou zowat iemand van zijn paard plukken en zelf gaan rijden...

Vrijdag was er eigenlijk niet zoveel voor ons te bekijken, en we hadden de nacht daarvoor al niet veel slaap gehad (waar ik dus heel slecht tegen kan) dus we hebben tot een uur of 9 geslapen, en om half twaalf waren we op de beurs. Ik had Sterre daags daarvoor kunnen bereiken (en weet nu ook hoe je met Prepay uit het buitenland kunt bellen) dus die heb ik, samen met haar vriendin Ilka, daar ook gemeet. Het was hartstikke gezellig, en ook Sterre is een paar goede kennissen tegengekomen waaronder haar verzekeringsagent. Hij zou ons op de foto zetten, maar had alleen onze voeten te pakken. Gelukkig heeft hij meer verstand van verzekeren, he Sterre. Bij de tweede poging is de foto is wel gelukt.

's Avonds zouden we met zijn allen van stal uit gaan eten. We hadden alleen een tafel voor 6 uur kunnen bemachtingen en we moesten om acht uur daar weer weg. Dus we zijn wat eerder vertrokken. De volgende dag (Zaterdagochtend) gingen er alweer een paar terug naar huis die wat eerder naar de Americana waren gekomen. We konden de tot op dat punt gekochte spullen aan hen meegeven die met de auto waren gekomen. Scheelde weer slepen in tram, trein of/en vliegtuig, en de auto lag dus helemaal vol. We hebben de reizigers uitgezwaaid, en zijn weer naar de beurs gereden. Ik ben Zaterdagochtend toch weer de hallen ingegaan en heb flink lopen shoppen, hoewel de prijzen toch nog best tegenvielen. Erg veel nieuwigheden waren er ook niet, je kwam alleen het bekende spul tegen, maar daar heel veel van. Gelukkig ging er iemand van ons pas Zondagavond met de auto terug en kon de spullen toch nog meenemen en hadden daarna eindelijk de tijd om in de Red Grizzly Saloon te gaan zitten en een biertje te nemen.

De Red Grizzly Saloon is een grote feesttent waar livemuziek werd gespeeld, maar die van binnen dus echt als saloon is ingericht, inclusief ouderwets behang, oude foto's een opgezet Buffalohoofd aan de wand, een piano in de hoek met bordje erboven: Please don't shoot the pianoplayer, he is only doing his best. Het dak was bekleed met banen donkerrode stof, die het binnen gezellig donker maakten. De bediening liep in jurken uit het wilde westen rond, en veren in het haar, een goudzoeker viel de klanten lastig en werd door de sheriff die er ook rondliep op zijn plaats gezet, je ligt er echt in een deuk. Entertainment volop. Daarnaast een soort grocery store waar je messen, sierraden en kralen kon krijgen, en er zat ook iemand een holster in elkaar te zetten. Je krijgt dan even een western gevoel...

's Middags begon de Junior Reining, die we ook hebben bekeken, en om 6 uur zijn we naar de stad gegaan, de koffers stonden nog bij de receptie van het hotel (we moesten 's morgens al uit de kamer) tussendoor nog een hapje gegeten, toen vanuit het restaurant lopend naar het hotel, halverwege nog gestopt bij een concert van een groep die liedjes zongen van U2, terrasje gepikt, biertje gedronken (in de hoop dat je 's avonds dan slaapt) koffer gehaald en naar het station toe.

Op het station stond er iemand op het perron met een hoedenkoffer voor Westernhoeden, dus wij in een melige bui die jongen aangeschoten of hij ook op de Americana was geweest. Ja, zei hij, ik heb meegedaan en de working cowhorse gewonnen. Hoe hij heette, vroegen wij. Was het Grischa Ludwig ( Europees Kampioen Reining, Europees Kampioen Working Cowhorse, Duits Kampioen Reining en winnaar Futurity) , die op weg met de trein naar Muenchen om daar het vliegtuig naar Jerez te nemen omdat hij Woensdag in de Reining zou gaan starten. We hebben nog heel even met hem kunnen babbelen, maar toen kwam zijn trein en reed hij weg. En wij helemaal in de wolken omdat we een celebrity hadden ontmoet - en we schaamden ons diep dat we hem niet hadden herkend. Het is echt een hele aardige jongen!

De terugreis met de slaaptrein verliep minder goed. De trein kwam op tijd, maar omdat er in Nederland aan het spoor werd gewerkt moesten we er in Emmerich uit, met de bus naar Arnhem en daar weer met de trein naar Amsterdam. Tussendoor ook nog een half uur in Utrecht stilgestaan vanwegen werkzaamheden tussen Utrecht en Amsterdam. We hadden normaal tot een uur of 10 in de slaaptrein kunnen blijven liggen, maar nu werden we er om 5 uur al uitgetrommeld. Dus waren we, met alle strubbelingen, met een uur vertraging en doodmoe weer thuis. Nee, de nachttrein was eens maar niet weer. De volgende keer nemen we de auto of het vliegtuig. En de Americana? Vanaf nu ben ik daar iedere keer te vinden. Het was een dure minivakantie, maar beslist de moeite waard! De volgende keer is in 2004!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 17:08

En dan ben ik er ook Cassi! Lachen Ik moet gewoon! Klinkt helemaal super, jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ook leuk dat je een celebrity hebt ontmoet, al zegt zijn naam mij weinig. Zijn prestaties zeggen overigens genoeg Haha!

Wat heb je allemaal gekocht op de Americana?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 17:37

Grischa is de middleste:

Afbeelding

Op one Smart Pepolena
Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 17:44

Oh, en wat ik gekocht heb? Zo uit mijn hoofd:

Aluminium Beugels (gegraveerd)
fleece zweetdeken met hald
badstof deken met hals en clipsluiting
snaffle met shanks van sweet iron.
zwarte lacers met rits aan de achterkant
halster
touw
zakje met schroefjes voor mijn hoofdstellen (krengen roesten en als je een bit wilt vervangen zijn ze dus stuk)

Ik ging voor Professional Choice Boots (kleurtjes die eruit gaan zijn meestal goedkoper) Big D dekens, en eventueel een Wrangler, maar de stand stonden er niet. Er werd gesuggereerd dat ze misschien in Jerez stonden. Jammer, maar ik heb ook al zo heel veel geld uitgegeven.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 17:45

klinkt als een superweekend/dagen wat was het *LOL*
lijkt me erg leuk ik ben geen westernruiter maar toch! wie weet ga ik ook eens spieken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 17:46

Moet je doen. En koop dan wel kaartjes voor de Reining Night! Er is gewoon heel gaaf gereden!

Oh, Xono, de website voor Ludwig Quarter Horses (thuis basis van Grisha Ludwig) is:

http://www.lqh.de

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 21:24

Leuk verslag Cass Lachen !

Ilka en ik, zijn dus vrijdag avond naar de show met dat koe-gebeuren geweest! Omdat we nog nooit op de Americana geweest waren, hadden we zoiets van: "Dan nemen we maar gelijk de beste kaarten". Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor ras-echte fans van het western rijden allemaal reuze interessant was, maar wij vonden de € 40,- echt te veel voor wat er geboden werd Scheve mond !
Al-met-al hebben we het ook erg naar onze zin gehad, niet in de laatste plaats door Cassidy, die ons tijdens de shows van alles uitlegde (punten telling enzo!).
Was leuk hoor, zo´n mini-meeting Knipoog ! Waar heb je de foto´s die Harry gemaakt heeft, Cass???
Onze terugweg was iets minder geslaagd }> : Ik had m´n lichten aan laten staan! Op mijn cabrio zit niet zo´n pieper, die je waarschuwt, dus dat laat ik er bij de eerst beste keer dat ´ie voor een beurt naar de garage moet, meteen erin maken!!! Omdat er een startonderbreking op zit, moest ik eerst stroom hebben, om tenminste weer besturing te krijgen! We hadden wel het geluk, dat er meteen een paar Nederlanders aan kwamen, die ons wilden helpen. Na heel wat gedoe, is het dan toch gelukt en konden we om 0.30 uur eindelijk wegrijden (We waren om 23.15 uur bij de auto!) en om 2.15 waren we thuis!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 21:56

Ik ben net thuis, maar heb vreselijke problemen met bokt door al die Proxy Errors. Foto's komen zo snel als bokt zich weer een beetje gedraagt...op dit moment is het zwaar hopeloos!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 23:07

wow wat 'n verslag man! maar wel leuk!

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 17:29

En dan ga ik zeker mee!!!!!!! Lekker shoppen!!
Ik denk dat ik ook maar airmailes ga sparen, kan ik ook met het vliegtuig!

Oja, als je nog wilt meerijden Cassidy met de Quarter NK?? Ik heb een grote auto! (ook handig voor veel bagage op de terugweg!)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 17:31

Welke NK? De open of de Quarter NK? Ik wil wel mee, maar weet nog niet of dat lukt...

ik spreek je wel op stal!