Simulatie van Katwijk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Simulatie van Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 15:28

Vanochtend de paardjes in de trailer gestopt om Joop's hoeven te sparen (hij heeft achter geen ijzers). We zouden een rit van 2,5-3 uur gaan maken om te kijken of Jopie het zou houden. Het is buigen of barsten en ik hoop dat het buigen wordt! Het is best zwaar voor hem om constant te draven in een tempo dat lager ligt dan hij wil. Maar als hij harder gaat dan kan ik m opvegen en daar heb ik helemaal niets aan.
Dus vandaag met Vollebol door het bos. Het eerste uur liep hij al flink te drammen en Vol bungelde er een beetje achteraan. Toen we even stapten (oversteken) vond ik Vol wel erg nat (natter dan Joop, helemaal aan het schuimen), en mijn vader vond hem geen goeie indruk maken. We reden helemaal niet zo hard en dat moest hij toch echt wel kunnen. Bovendien gaf hij niet aan dat het helemaal niets werd, wat hij echt wel doet als het niks ís.
Dus wij begonnen aan de eerste galoppade, die moest 5 minuten worden, goeie oefening voor Joop en daarna konden we mooi zien of hij dat aankon. Meneer wilde als een raket van start gaan en dan halverwege plat op de grond gaan liggen uithijgen. Doe je ook ongeveer 5 minuten over verzekerde hij me. Maar ik vond toch echt dat hij 5 minuten handgalopje moest doen. Over de tankbaan, Laudine? Nee Joop: door 't kreupelhout, niet zeiken, doen wat ik zeg! Naja, na een paar bokkesprongen, wat gedram en ge-etter ging hij toch maar braaf n handgalopje doen. En na die vijf minuten (die hij tenauwernood volhield, IK had dus gelijk) liep hij rad, attent, oftewel: niets op aan te merken. Weer even gestapt om over te steken en daarna nog 3x een galoppade van 5 minuten, de ene keer met een tienminuten drafpauze ertussen, de volgende keren vijf. Hij ging echt als een trein. Wel een beetje druk en drammerig, maar het was te doen. Ik had me na 1,5 uur al helemaal doorgereden, en toen moesten we nog een uur Lips are sealed . Waarvan 10 minuten stap om even de p/a te simuleren, en daarna weer verder. Hij leek voor onze stappauze een beetje moei, maar zodra ik aandraafde had hij er al weer zin in: hoppakee. Voltrack had na een uur ook moeite met het tempo, zeg, we doen toch altijd 15 km/h? Vanwege een blessure en omdat hij sympathiseerde (verplicht) met Joop werd het dus 12 km/h. En het ging fantastisch. Het is even afwachten of Joop morgen rad loopt en of zijn beentjes een beetje dun blijven, maar als dat zo is... Nou, dan moet het gek lopen willen we Katwijk niet gezond uitrijden! Lachen Voorlopig gaan we elke week een lange rit doen, en nog 2-3x per week een kort rondje bos, en dan zijn we er helemaal klaar voor!
Ik hoop maar zo dat hij goed blijft, want dan kan het niet meer stuk. Dan moet ik ook nog even hopen dat we in Katwijk samen gaan rijden, want anders betekent het weer een groot gevecht, en daar zit ik niet echt op te wachten. Vandaag zo'n 20-25 km gedaan, weliswaar niet zo zwaar als Katwijk (mul zand, strand etc), maar ik geloof er heilig in dat het helemaal goed gaat komen. Mijn schatje Lovers

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes



Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 09:22

Ik hoop zo dat het goed gaat en dat hij goed gekeurd wordt. Ik zeg nu al tegen mezelf: als hij afgekeurd wordt moet ik voor ogen houden dat ik het iig geprobeerd heb, en dan hoop ik maar dat hij achteraf afgekeurd wordt, dan hebben we iig een superrit gehad!
En als hij goedgekeurd wordt dan kan het helemaal niet meer stuk, want dan mag ik vlgs mij zelfs klasse II met m rijden. Denk niet dat ik dat gelijk moet gaan doen, maar dan nog. Mijn superheld!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, ComscoreBot, fierefluiter, Lynn00, m0niekkkie, Mark0919, nardxash, onpaard, sterregoud, Sting, SuusvL, vilheide en 40 bezoekers