weer iemand die denk dat ie met de slof overwegkan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

weer iemand die denk dat ie met de slof overwegkan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 12:13

Zaterdag ging iemand van de stal rijden op haar haflingertje, en ze had een slof omgedaan, dus degene die daar op stal was al vragen , waarom doe je dat om?? Nou was haar antwoord, ze loopt niet zo lekker, en misschien dat het zo beter gaat, en ik heb het vroeger ook wel eens gebruikt. (dat vroeger is dus minstens 4 jaar terug, want zolang had ze al niet gereden). Ze stapte erop en ging rijden, nou na een redelijk korte tijd stond ze weer in de stal, en vertelde dat ze eraf gevallen was. Mijn moeder was er inmiddels ook, en zei dat het erg stom van haar was om met dat ding te rijden, omdat je ze dan in de krul trekt en ze geen kant meer opkunnen (zeker als je er geen verstand van hebt, en de haf een erg korte hals heeft). Wat was er nou gebeurd, ze was aan het afwenden en pony kon geen kant op, omdat de slof zo kort werdt gehouden, daardoor heeft ze hem dus gewoon omgetrokken en is ze eronder gekomen. Mijn moeder was al blij dat ze zelf niks had, maar heeft er wel goed duidelijk gemaakt dat ze dat echt niet meer zelf moet doen..

Vorig jaar had mijn vriendin ook zo'n leuke actie met de slof en heeft haar paard met achterwaarts zo omgetrokken, boven op haar (en een paard van 650 kilo is erg zwaar.. Daarna heeft ze dus een aantal weken op krukken mogen lopen, omdat er van alles was beschadigd (gelukkig niks gebroken)..

Ik wordt zo moe van die mensen die zulke dingen doen.. ach ja, ik hoef waarschijnlijk niet te vragen wat jullie ervan vinden, want ik denk dat jullie mijn mening wel delen (of voor en gedeelte)..
Reageren mag natuurlijk altijd..
Groetjes marielle

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:29

Ik ben tegen de slof. Maar.............heb dus net zaterdag een tweedehandsje gekocht, dit op advies van m'n instructeur, en dan alleen om er met losrijden mee te rijden zodat het paard niet expres de teugels los kan rukken (dit doet ze, en als ik voor het rijden longeer met bijzet doet ze het niet). Volgens hem is het 1 of 2 keer met rijden nodig en dan weet het paard dat het niet mag en is het probleem opgelost. ik heb het ding nog niet uitgeprobeerd (ben eigenlijk tegen).

Er kunnen rare dingen gebeuren met een slof hoor, dan kun je beter een thiedemann gebruiken. Maar ja, dat is mijn mening. Of een gogue, dat wil ook vaak helpen. Bij goed gebruik kan een slof echter handig zijn, en helaas kun je van elke hulpteugel een slechte teugel maken door verkeerd gebruik.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 13:02

ik ben niet tegen de slof, maar ik ben tegen de mensen die de slof niet goed kunnen gebruiken.
het KAN een nuttige hulpteugel zijn bij goed gebruik, zoals al veel vaker is gezegd.
ga nooit in je uppie met slof rijden als je er geen verstand van hebt, altijd met begeleiding van je instructeur... als die het nodig vind dan.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 13:15

mits goed gebruik zie ik er geen kwaad in maar dit soort gevallen grrrrr

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 16:19

ja echt hoor, ik had ook echt iets van stomme muts, doe het dan ook niet, en zeker niet als je paardje niet stabiel is onder je, want je trekt ze zo tegen de vlakte..

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:33

Hoe krijgen mensen het toch voor elkaar... *zucht* Een paard omtrekken aan de slof! Tja, ik vind dat aan zulk soort mensen een slof verboden moet worden! Nu maar hopen dat ze er in ieder geval van heeft geleerd...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:41

carola schreef:
Hoe krijgen mensen het toch voor elkaar... *zucht* Een paard omtrekken aan de slof! Tja, ik vind dat aan zulk soort mensen een slof verboden moet worden! Nu maar hopen dat ze er in ieder geval van heeft geleerd...

ah joh, dat is heel simpel! gewoon naar beneden trekken en vastzetten, grinnik! dan komt ie vanzelf wel omhoog, en dan moet je vooral niet loslaten maar goed vast blijven houden! zoiets is gemakkelijker dan er goed mee te rijden, hahahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:52

Ja, zoiets is helemaal niet moeilijk.
Maar ik zal verder maar niks neer zetten want dan komen er toch geen aardige woorden uit Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 10:48

Nee volgens mij heeft ze er aardig spierpijn van overgehouden, en ze durft volgens mij nu niet zo goed mer te rijden, dus ik zal d'r binnekort wel even gaan helpen.. vind ik anders ook zo sneu, ze heeft die pony ook net.. OOOHH wat een medelijden.. *grinnik*.
O runningkawa, die niet aardige woorden mag best hoor, ik ben het waarschijnlijk wel met je eens..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 11:25

Het is wel goed dat het de hard way gebeurd is, dan leren ze het wel af!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 12:06

hmm ik zou zelf nooit met een slof gaan rijden omdat ik dus niet weet hoe ik goed met dat ding moet rijden, maar als je er goed mee om kan gaan dan maak ik daar niet zo'n probleem van, het is hun paard...