Kim en Mike op bezoek bij Cerise! Wipwappen!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Kim en Mike op bezoek bij Cerise! Wipwappen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 18:42

Vandaag kwamen Kim en Mike op bezoek bij Peter en Dorine. En nog belangrijker: ook bij Cerise.
Ze zagen meteen dat ik mijn haar had laten knippen.
Moet ook wel, mijn haar is sinds twee dagen aan 't uitvallen en over een week krijg ik een pruik... Frusty
Maar deze dag maakte veel goed, en dat ik op de foto zou komen met 'zo'n raar koppie' maakte me eigenlijk niks uit!

Eerst bij ons thuis taart gegeten. Jammer genoeg lust Kim geen slagroom, en het was slagroomtaart... Had dit gezegd Kim!
Maar Mike heeft gesmuld... Vingers aflikken

Daarna naar de stal waar Cerise staat.
Het was nog droog dus wij opzadelen.
Peter was bezig met filmen en Mike schoot met de digi schitterende plaatjes.
Tijdens het rijden van mij werd dit ook gedaan, en het is heel mooi geworden. Mike I love you!

Toen ik een klein beetje gedressuurd had, wat er niet uit zag maar jah, bouwde Peter geheel vrijwillig ( Schijnheilig ) een hindernisje: een klein kruisje.
Cerise nam deze in het begin heel aarzelend, want de laatste keer met vrij springen in de buitenbak stootte ze haar achterbeen tegen een balk en raakte iets kreupel voor enkele minuten.
Gelukkig liep ze daarna weer goed, maar ze heeft toen niet meer gesprongen...

Nu was het dus kijken: zou ze springen of niet Verward
Ze deed het aarzelend, en wat onhandig, maar wel leek het alsof ze het nog leuk vond.
Dus uiteindelijk kruisje verhoogd, later nog een stijltje gesprongen, en toen vond ik het wel genoeg.
Even rustig stappen want ik was zó moe, alleen Cerise nog niet!
En wat doe je dan...
Partytime: KIM OP CERISE!

Oke, Kim stapt op, niks aan de hand.
Maar...
Kim zit anders. Hmm vrouwtje kijkt er opgewekt bij dacht Cerise, alleen Cerise vond het maar vreemd.
Deze dame zou ze eens lekker uitproberen.
Hee ik mag niet met mijn hoofd omhoog? Ik moet mijn achterhand gebruiken en mag niet langzamer in stap?
Ik ga lekker stil staan, beetje omhoog komen, soort galoppasje op de plaats, lekker WIPWAPPEN!

"Goh", zegt Kim, "Ik zit op een hobbelpaard!!" *LOL*
En later: "Ik wil ook een wipwap-paard!"
En nog iets later, toen ze had 'gewonnen' van Cerise en deze zelfs ietsjepietsje goed ruggebruik liet zien... :
"Later als ik groot ben wil ik ook een trakhener." Scheve mond

Jawel. Kim die een trakhener wil. Niet te geloven. Ze vond mijn eigenwijze smalle hypergeval zelfs leuk... ik was dus echt ff stil. Heb ik dit goed gehoord?

Toen moest Peter op Cerise, althans dat vonden Kim en Mike.
En Peter, hoe dol hij ook is op 'zijn meisie', heeft nog maar 1x op een paard gezeten: hij klom erop en viel er gelijk aan de andere kant af. Haha!

Sindsdien heeft hij nooit meer op een paard gezeten, had hier geen behoefte aan.
Maar dankzij Kim gebeurde er een wonder!
Peter is op Cerise geklommen. Bloos
Ik stond echt superverbaasd te kijken, had Cerise vast, Mike maakte twee foto's en toen ging ik gelijk maar even met haar een rondje stappen.

Peter vond dat je bijna zeeziek ervan zou worden, maar vond het ook erg leuk! Peter ik heb diepe bewondering voor je...
Na anderhalf rondje zei hij: "Zo vind ik het wel weer genoeg."
Ik liep nog ff door en toen klonk 't: "Zo vind ik 't wel weer genoeg hoor!"
Dus ik meteen halthouden en Peter eraf...

Hij heeft dus voor 't eerst op onze lieverd gezeten, en dat vlak nadat Cerise Kim goed had uitgeprobeerd... Schijnheilig Knap hoor!
Daarna ging Mike ook nog op Cerise: wat rijdt hij al goed! Ik kon Cerise gewoon los laten, wist helemaal niet dat hij al zo 'ver gevorderd' was. *LOL*

Daarna gingen we Cerise afzadelen, in de wei zetten, stal uitmesten en... naar huis.
Peter heeft véél video's en terwijl ik sliep hebben Kim, Mike en Peter een spannende film gekeken...
Toen ging Peter weg om patatjes te halen plus nog veel lekkers, en ik ging even dit verslag schrijven...

Foto's komen natuuuuuurlijk op Bokt!
Zowel van Mike als de foto's die ik van de film afhaal en op Bokt zal zetten.
Dat laatste duurt misschien een paar dagen want Peter en ik zijn nog niet zo thuis in dat soort dingen... Tong uitsteken
Graag reacties op de foto's, vooral op de rijkunsten van Peter en Mike!

Sinds vandaag ben ik stapelgek op Mike want we hebben eindelijk een foto van Peter met Cerise die echt mooi is.
Meestal is 't Peter die foto's maakt, en nooit hijzelf die op de foto's staat.
Thanks to Mike zijn er schitterende plaatjes geschoten! Lovers
Zie ook:
[ITP] Dorine en Cerise!
En de andere topics van Kim over deze dag...
Laatst bijgewerkt door Dorine op 14-09-02 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:15

klinkt echt onwijs gezellig.... Gaaf joh dat Peter op Cerise heeft gezeten! En Mike!! Ga zo eens kijken of er al foto's zijn *LOL*

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:34

Wauw, wat een leuk verslag van wat ongetwijfeld een geweldig leuke dag is. Ik wacht met smart op de foto's.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:44

Wow wat gaaaaf zeg! Ik ben Mike ook al zo dankbaar voor zijn pics hehe. Nog paar weekjes Mike, dan wordt je beroemd Tong uitsteken.
Enneuh....Mike, wanneer nou Jurga????

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 20:12

Moet Mike ook op Jurga rijden?
Hij kan al best goed blijven zitten in stap, vond dat hij het super deed, dus ach... zelf sturen was ook geen punt.

Ja Mike, nu elk Bokt-paard even uitproberen. Sigaar

Oh ja de patatjes waren heerlijk en Peter?
Peter staat nog steeds verbaasd van zichzelf...
"Ik heb op ons meisie gezeten!" Party!! Lovers Party!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:17

Jeetje wat een verslag weer Dorine!!!
Maare ik vond het een supergezellige dag!
Enne ik wil als ik later groot ben ook een wipwap paard maar zal nu even een verslag typen en daarna de foto's op ITP zetten Lachen

Tegen half 1 waren Mike en ik bij Dorine en Peter we hebben even het eerste proefje van Dorine en Cerise gekeken en daarna zijn we naar stal gegaan.
Dorine heeft eerst met Cerise gereden en ook gesprongen en toen mocht ik.
Zo braaf als Cerise bij Dorine was zo'n kreng werd het bij mij.
Het eerste rondje wilde wel totdat ik haar wat ronder wilde zetten.
Haha was gewoon zo onwijs grappig! ze begon echt te wipwappen van voren omhoog dan weer van achter en galoperen op de plek.
Ik wil ook een wipwap paard Lodewijk doet zoiets nooit!
Nouja toen vooruit schoppen niet hielp kreeg ze een flinke mep met de zweep en toen dacht cerise jeetje jij bent niet aardig nouja vooruit dan mar als ik braaf ben ben ik snel weer van je af *LOL*Helaas na mij ging peter nog en Mike ook nog!

daarna een film gekeken en lekkere patatjes gegeten:)
Nu ben ik net thuis en ik mis Dorine en Peter alweer!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:25

Ik heb zaterdag nog wedstrijd gehad op een wipwappaard.... Jurga is daar ook een kei in... Ff leuk, totdat....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:04

Oh, wat klinkt dat super gezellie zeg! Ben helemaal jaloers, ook op de digi, want mijn digi maakt echt hele rare foto's, paard is altijd een andere kleur (zie topic op itp), snap echt niet hoe dat nou weer kan, maar mijn centjes willen nog niet echt giga groeien op mijn rug, dus 't is nog ff afwachten!
Wipwappen heb ik nog nooit gedaan, galop op de plaats ook nog niet. Maar, ik heb wel met een nauwelijks geschoold dressuurpaard een Grand Prix oefening gedaan: piaffe. En niet één keer, nee, een half uur lang! En tussendoor nog wat passage. Ik dacht nl: als we dat nou flink oefenen, dan kan ik ook mee naar Sydney, helaas werd ik niet ingeloot. Nee, het kwam omdat Joop een paard achterop had gehad en midden in het bos moest gaan stappen terwijl mijn vader naar 'n stal sjeesde met Kuul om een DA te waarschuwen, kwam allemaal vies bloed uit enzo, en Joop had kennelijk nergens last van, want die was opeens Bonnie II geworden... Irritant is dat zeg, maakte niet uit wat ik deed, altijd zeiken!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 22:24

Toch zit 't lekker Laui, zo'n piaffe...
Maar nee, na een half uur heb je 't wel gezien geloof ik ja... *LOL*

En wat die digi betreft: ik ben Mike zo dankbaar!
Zie ook ITP, Nimber heeft ontzettend veel dressuur-, spring- en andere foto's geplaatst, ook met Peter op Cerise! Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 22:29

Klinkt erg gezellig. Heb net de foto's ook al stiekem even gezien, maar onze videokaart ligt eruit dus alles in vaag zwart-wit geeft niet echt een goed beeld
Heb echt bewondering voor je Dorine, al die foto's dat je aan het dressuren en springen bent. En dan Peter ook nog te paard, had je dat nog durven dromen? Knipoog

Kim: je hebt dan geen wipwap-paard, maar toch wel een pingpong-paard??? Haha! What's the difference?? Tong uitsteken

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Re: Kim en Mike op bezoek bij Cerise! Wipwappen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 23:09

Dorine schreef:
Daarna ging Mike ook nog op Cerise: wat rijdt hij al goed! Ik kon Cerise gewoon los laten, wist helemaal niet dat hij al zo 'ver gevorderd' was. *LOL*


Nou goed? Haha! Was zelf wel heel erg verbaasd dat ik haar in de vooruit kon krijgen! Zat eerst toch wel even te kijken van: "euh... Hoe moest ik die teugels ook alweer vasthouden?" Maar ik had nog wel redelijk onthouden wat Kim me ooit verteld heeft *LOL* Maar leuk om te horen dat je het redelijk vond gaan! Lachen

Het was super gezellig iig en heb me prima vermaakt, en geen dank voor de foto's! Kleine moeite!!! Knipoog

Wat een lief koppie heeft Cerise ook zeg! Vond het echt een leuk paardje!!! (paardje zeg ik dan, ze schijnt groter te zijn als Lodewijk Haha!) Ook jij en Peter bedankt, vond het een hele gezellige en leuke dag!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 09:05

haha Cody Als Hinke gaat Pingpongen onder het zadel geef ik d'r 3 seconden dan lig ik er wel naast.
Cerise wipwapt met haar hoofd hoog je kan eigenlijk met je armen over elkaar gaan zitten en je blijft makkelijk zitten *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 11:34

Klinkt heel gezellig!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 18:21

Laui! schreef:
Oh, wat klinkt dat super gezellie zeg! Ben helemaal jaloers, ..... Wipwappen heb ik nog nooit gedaan, galop op de plaats ook nog niet.


Nou Laui, dan weet ik het goed gemaakt met je: Mag jij een keer komen wip-wappen op Ian! Hij is daar heel goed in en als er ooit een keer wip-wapkampioenschappen gehouden worden weet ik zeker dat ik in de prijzen val. Knipoog

Nu weer even on-topic: Leuk verslag Dorine! Ik hoop dat het niet al te lang duurt om de pagina met foto's te bekijken (i-netten via de telefoon gaat niet zo snel Boos! ) Anders kom ik wel een keer bij je langs om te bekijken.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:49

Beter een wipwap-paard dan een pingpong-paard.... Haha! Daar zeil je namelijk geheid van af!

Maar jullie hebben dus met zijn allen genoten van Cerise (zij ook van jullie? }>, vast wel hè? Knipoog ) , het lijkt me ook een heel leuk paard, als ik het zo lees!

Ik ga zo even fotootjes kijken, ben heel benieuwd!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:58

Ohhh... wat heb ik allemaal gemist zaterdag! Jammer dat ik al een afspraak had staan, maar ik kom dit binnenkort allemaal zelf in levenden lijve ondervinden, wil ook wel eens een rondje op een wipwappaard! *LOL*

En nu ga ik snel de foto's bekijken!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:05

Wat een leuk verslag, klinkt echt als een geslaagde dag! Ik ga nu ook snel de foto's bekijken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 23:22

He leuk zeg! Volgens mij gaat het wel goed met Cerise! Ik zou maar oppassen,d alijk staat ze in A op stal Haha! Knipoog