Hoe vrolijk je een kinderrijles op?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Hoe vrolijk je een kinderrijles op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 00:35

Door heel maf te doen B) Ik ga vertellen.

Woensdag zijn altijd de kinderlessen hier. Mijn moeder gaf de 1e les, en bij haar in de les mochten de kinderen een beetje lesgeven, dus zeggen wat ze moesten doen. Was er een meisje bezig van 7 jaar, op een Dpony, een heel leuk gezicht Haha!. Dus ik zeg tegen mijn moeder, wacht, ik ga een cap pakken. Dus ik vragen aan dat meisje of ik mee mocht doen, ja hoor was goed, maar ik moest 500 euro betalen Ok, is goed, dus ik ga een zak spekjes (eurotjes Tong uitsteken) en Magpie halen. Geen zin om een zadel enzo er op te leggen, dus hup, halster aan, 2 touwen en er op Haha!. Ik de bak in. Ik ga draven, zit helemaal gek op die pony, en de kinderen maar lachen. Moesten we afstijgen, dus ik kreeg een helder idee Langs Magpie's kont eraf. Kinderen lagen in een scheur. Maar moest er wel weer op Knipoog Na 3 pogingen zat ik weer Haha!. Toe zei ze dat ik moest galoperen. GALOP?? Nee joh, RENGALOP door de bak heen, zonder zadel }> En dan ineens stoppen in een hoek waar kinderen stonden te kijken aan de kant Hihi, ik lag helemaal dubbel Haha! Op een gegeven moment voelde ik dat ik naar de verkeerde kant gleed, dus gooide mijn been er over en stapte af Tong uitsteken Net niet gevallen Haha! En toen zeiden ze dat ik weg moest, want ik was vervelend Huilen Dus ik al jankend de bak uit Tong uitsteken Rondje om de manege en kwam weer voorbij die les, nog steeds janken Tong uitsteken Liep er zo'n drummel van 4 jaar naast me en zegt zo, DAS NEP, DAS NEP. Ik lag te huilen van het lachen!! En die kinderen nog steeds lol hebben!!

Ach ja, zo af en toe kom ik in zo'n gekke bui. Nou wou de 2e les dat ook wel een keer Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:42

Ik had je best wel willen zien zo! Haha!

Misschien dat ik Robin maar bij jullie laat lessen Knipoog

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:43

Haha grappig! Jammer dat ik er niet bij was, lijkt me een heel leuk gezicht! Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 00:43

Buitenzorg schreef:
Ik had je best wel willen zien zo! Haha!

Misschien dat ik Robin maar bij jullie laat lessen Knipoog


kom maar hoor Knipoog

zal wel eens op video zetten, dan lig ik helemaal dubbel hier Tong uitsteken Ow ja, en een stomme cap dat ik had, eentje uit oma's tijdperk denk ik, stom ding Tong uitsteken

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:51

Ik laat ze schipper mag ik overvaren doen.. succes verzekerd!! Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 10:22

Tallie1979 schreef:
Ik laat ze schipper mag ik overvaren doen.. succes verzekerd!! Haha!


ja idd succes verzekerd heb ik ze ook laten doen,of een spelletje letters rijden,wie het laatste bij de letter is valt af.... of stoelendans ook errug leuk! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 10:37

Op mijn oude manege deden ze vaak met de kindjes dat ze zogenaamd door het bos reden: Opeens bukken voor laaghangende takken, in verlichte zit want er ligt een boomstronk op het pad, stiekem appeltjes uit de bomen halen, oversteken bij het stoplicht (hee! had je bijna dat arme oude omaatje omver gereden!). Dikke pret en kindjes worden heel vrij op de ponys. En verder zelf figuren verzinnen. Moet je opeens een hartje bij de -C- maken en dat soort gekkigheid.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 19:33

doen wij ook altijd, kinderen vinden het harstikke leuk! Zo is het niet alleen rondjes rijden he!

linda

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 19:57

bel me de volgende keer even als je weer zo'n actie hebt Knipoog *LOL*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 22:11

marfiek schreef:
bel me de volgende keer even als je weer zo'n actie hebt Knipoog *LOL*


kom je kijken dan Knipoog Ik ga het wel een keer laten opnemen, volgens mij lig ik dan helemaal dubbel Tong uitsteken

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:19

Wat leuk zeg, ik ben sinds afgelopen woensdag begeleider bij kleuterlessen, en dat ga ik waarschijnlijk een jr doen voor mezelf maare ook voor school om vrije studiepunten te verdienen.
Dus als jullie nog meer tips hebben voor spelletjes enzo, kom maar op!

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:24

KEIGAAF!!!!!!!!
HEt is iets dat misschien ook wel in onze manege had kunnen gebeuren. Tijdens een les inde winter begon het ineens te sneeuwen en toen hielden we een klein sneeuwgevecht in de binnenbak. We reden ook zonder zadel en van een van de meiden viel een laars uit. Mijn instructeur wilde er zneeuw in doen. WIj vette lol. Een van de pony's werd door een sneeuwbal geraakt, je had die reactie van die pony eens moeten zien.
Een sneeuwgevcht is altijd leuk in de winter.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:44

dat had ik nou willen zien, mens ik zou blauw liggen haha, nou ja je ben succes verzekerd, haha, succes verder met je clownlessen!!!

hanneke

Berichten: 59
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:15

in het boek "Spelletjes met pony's" geschreven door Franka Zeelen staan allemaal spelletjes om de lessen op te vrolijken. hier staan ook onderwerpen in die je de kinderen (en volwassenen!!)eerst kunt leren en die ze vervolgens in een spel toe kunnen passen. een handig en leuk boek!!