Vaarwel Tina!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Vaarwel Tina!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 19:32

Hoi

Op 2 februari 2002, de dag dat Alexander en Maxima gingen trouwen, de dag dat het 22 graden werd mocht ik voor het eerst op Tina rijden. Ze was anderhalve week eerder op de manege gekomen en reed al in een paar lessen mee. Ze was nog niet mee naar buiten geweest en ik was de eerste die op haar naar buiten ging.

Het begon in stap wel rustig, beetje gedribbel maar wel lief. Toen gingen we in draf, bokken dat ze deed! Niet normaal! Ik ben de les doorgekomen zonder vallen en zijn nog in de bak in gallop geweest. Die gallop ging heel goed, 1 keer ging ze iets te hard maar heel lief verder. Ik vond haar echt geweldig! Lekker wat pit maar bij opzadelen enzo heel braaf.

De keer erna gingen we binnen rijden dus ik weer op Tina om te kijken hoe het binnen ging. In stap en draf was ze echt lief. Maar in gallop was het meer doorzitten, hele lichte hulp geven en vroem, tina was na een rondje bok-galoppas-bok-galoppas weer achteraan. De andere keer ging het beter maar ook nog met een paar bokjes. Met zijn alle tegelijk ging heel goed trouwens.

Toen heb ik er nog een keer op gereden binnen. Dat ging heel goed, ik mocht voorop rijden en ze was heel braaf. De gallop was weer een beetje voem bok klaar maar ja. De 2e galop was echt zooo rustig! Echt lief! Toen ik weer voorop reed in draf begon ze opeens heel erg te bokken, ik denk dat er wel 5 gemene hoge bokken achter elkaar kwamen. Het was zo plotseling dat ik er na een paar bokken aflag. Geen verwondingen allebei (alleen beetje hoofdpijn) dus ik er weer op. Nog een keer wilde ze het doen maar nu was ik er opvoorbereid en maakte een kleine volte en toen kon ze het niet meer doen.

Na deze les was er een dressuur wedstrijd waar ik aan meedeed. OP Tina natuurlijk! Deze dressuur was op 10 maart. Ik reed bij de gevorderden en was de eerste die de proef op haar ging rijden. Bij het inrijden was ze echt heel braaf. We hadden haar vantevoren al los gegooid in de paddock dus haar overtollige energie was al een beetje op. Toen reed ik de bak in en merkte ik dat ze al wat gespannen werd. Ik bleef zo rustig mogelijk en toen de proef begon ging het echt heel goed! Een 8 voor binnen komen! De 2 daaropvolgende onderdelen gingen ook goed, een 7 en een 6. Maar daarna werd ze zo gespannen dat het niet meer goed ging. Ze ging hard en gaf een paar bokken. Zo ging het nog wel even verder. Ik vond het niet erg en mijn doel werd om de proef uit te rijden. De baas van de manege kwam de bak in en zei dat ik haar even rustig op het midden stil moest zetten. Hij vroeg of ik wilde stoppen maar dat wilde ik niet! Ik heb de proef uitgereden en toen ik de bak uitkwam klapte iedereen. Tina, die helemaal opgefokt was geworden, werd weer helemaal rustig inde bak waar ook de andere pony's waren. Ik mocht haar lang uitstappen want degene die er na mij op ging rijden mocht er niet meer op. Ik was niet eens laatste geworden. Ik was 13e geworden met 124 punten.

Op 5 april waren er een paar pony's niet en er waren dus teveel mensen voor de pony's ofwel: pony probleem. De enige manier om dat op te lossen was dat ik op Tina zou gaan. Dat deed ik dus ook. Maar braaf dat ze was! Ik bleef rustig en zei bleef rustig. Alleen een beetje dribbelen maar dat was niet erg.

Een paar weken erna ging er iemand anders op die erop MOEST (ik was boos maar kon er niets aan doen) en daarbij bokte ze nog wel de hele tijd. Ik reed er al heel lang op buiten en telkens hoorde ik dat ze ervandoor was gegaan en dat kinderen eraf waren gevallen omdat ze te wild was. Maar ik had nergens last van.............

Nu was Tina op het punt gekomen dat zelfs de kindjes die er telkens afvielen goed op konden rijden. Kortom, ze was echt zoo lief! Ik was echt helemaal verliefd op haar. 29 september zou ik dus een duinrit gaan rijden. Lekker op de drunese duinen en dan zo hard mogelijk als het goed is! Ik had er echt zo'n zin in!

Vandaag.... Ik kom om tien voor half 6 thuis van school. Praat even op msn met mijn beste vriendin en had het nog over dat Tina echt een pony voor mij was, dat we goed paste. Beld er iemand op. "Ik heb slecht nieuws, Tina is net opgehaald door iemand, ze is er dus niet meer" Ik werd echt helemaal stil. Kon niet meer praten. Dacht aan al die dingen die ik dus nooit meer zou doen. Nooit meer zou ik haar kunnen poetsen waarbij Tina mij ook begon te poetsen, nooit meer zou ze mijn handen aflikken als dank voor wat lekkers, nooit meer zou ze mij achtervolgen als ze losliep, nooit meer op haar rijden met hele lange teugel lekker op de hei, nooit meer, nooit meer, nooit meer. Toen kon ik het niet meer aan en moest ik wel huilen.

Er is geen andere manegepony waar ik op zou willen (en kunnen) rijden en dus zit ik erover te denken om een tijdje af te wachten met rijden. Maar mijn vriendin wil dat niet en haaft haar lievelingspony (die ik ook heel leuk vind) aan mij aangewezen. Maar ik vind niet dat ik dat kan aannemen.

Ik ben nu echt verdrietig en moest gewoon even mijn verhaal kwijt. Ik zet hier nog een foto neer als laatste herinnering aan haar.

VAARWEL TINA !! Verdrietig

Afbeelding

Groetjes van Fleur

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:50

Wat rot voor je ... Echt rot ...
Meer weet ik niet te zeggen ... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:58

He wat naar voor je dat je zo'n leuk paardje nu moet missen.
Maar misschien kan deze gedachte je een beetje troosten:
Als Tina steeds zo vreselijk aan het bokken bleef, was ze misschien wel niet helemaal gelukkig als manegepaard. Misschien had ze wat moeite met steeds weer die wisselende ruiters op haar rug, of is het gewoon geen paardje om elke dag maar in de bak te moeten lopen.
Misschien heeft ze nu wel een baasje waarbij ze lekker elke dag in het land kan, niet elke dag hoeft te dressuren, en vaak mee naar buiten mag. Een baasje voor haar alleen, zodat ze zich niet steeds aan hoeft te passen aan een andere ruiter, zodat ze beter in haar velletje komt te zitten, niet meer zo hoeft te bokken, en dus een steeds betere band met haar baasje krijgt.

Natuurlijk blijft het dan nog steeds heel sneu voor jou, maar misschien heeft Tina het nu wel heel veel beter.
Je zou eens aan de manegeeigenaar kunnen vragen aan wie ze verkocht is, en dan de nieuwe eigenaar een briefje sturen....

Hou je taai!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:44

Ow wat erg zeg!! Dat je lieveling zomaar weg is.. Ik leef helemaal mee, ik weet wat je voelt. Jos was ook opeens weg....
Heel veel sterkte ermee! Hou je taai

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 12:37

Bedankt voor jullie berichtjes!
Maar even over wat Sonja zei: Tina was nu niet meer aan het bokken. (bij mij al maanden niet meer maar ja,) En ze reed bijna alleen maar buitenlessen. Stond lekker in de wei maar wat wel waar was, ze was niet echt geschikt voor een manegepony. Het werd al wel steeds minder maar toch, ze is denk ik ook beter af met 1 eigenaar maar dat neemt niet weg dat ik haar wel nu al heel erg mis! Ik heb nu ook geen pony meer in de les waar ik op kan rijden en ik had me opgegeven voor de duinrit op Tina dus. Nu op niemand.
Ook het poetsen was echt altijd zo leuk, daar had ik tijd voor want ze hoefde nooit veel mee.
Maar ik weet toch wel dat ik voor Tina waarschijnlijk wel blij moet zijn maar ja................het is moeilijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:11

Misschien is ze wel verkocht aan iemand bij jou in de buurt, die best blij zou zijn met een verzorgster/bijrijdster die helemaal gek is van zijn of haar paardje.... Zou te gek zijn!!!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 14:48

Ja, ik ga zaterdag erachter proberen te komen waar ze naar toe is, en misschien als het dicht in de buurt is.... maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze helemaal geen verzorger willen of veel te ver weg wonen, maar k ga het proberen. Maar ik denk dat als ik gewoon al weet waar ze is, dat dat dan ook al veel beter is. Ze zouden er dressuur mee gaan rijden, misschien kan ik dan over teen tijdje eens naar een wedstrijd gaan. Wie weet!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:44

Hee Fleury..... ik vind het natuurlijk ook heel erg, Maar natuurlijk lang niet zo erg als jij!!!...

Als je maar niet stopt met rijden hoor!!! er komen wel weer leuke ponytjes weet ik zeker.....

En komende zaterdag ga jij gewoon voor een keertje op Britney, en vanaf dan zien we het wel weer.......

Heel veel succes.... en ik zie je zaterdag.... trouwens... het halster knopen is gelukt... maar dat laat ik zaterdag wel zien.....

Fleur WE LOSSEN HET WEL OP... echt!!! en ik ga je heeeeeeeeeeeel hard helpen om bij Chris en Thijs de nieuwe eigenaar los te peuteren!!!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:26

ik vind het echt heel erg voor je, mijn verzorgpony die in het begin heel bang was en die ik weer helemaal goed heb gemaakt werd ineens voor mijn neus weggehaald heel klote maar je komt er wel over heen.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:31

oeps stinkmodder? heel kloten!!!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:32

oh je mag geen scheld woorden gebruiken oeps sorry

meertje
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 17:56

hey fleury,

ik heb mij nou ook aangemeld bij bokt dankzij shiloh, ze is echt toppie. maar ik vind het ook heel erg voor jou en tina. ik vind trouwens (nou ja shiloh vindt dat) dat je zaterdag gewoon een keertje op britney moet gaan, die rijdt niet zo als tina maar toch ook wel lekker, of nie? Ik wou ook nog een keertje naar jullie komen maar daar wacht ik wel ff mee, tot het pony probleem is afgelopen. Ik kan nou nog lekker op Rietje rijden, dus ik kan nog wel ff wachten. Had je het trouwens nog van shiloh gehoord dat ik 5e was geworden van de 6 Haha! met Rietje. VET goed van mij en ook wel van Rietje.... Ohhh ja, jij bent trouwens wel de beste ooit geweest met Tina, wel een na laatste LOL Haha!, zo goe ben ik ook al. nog veel suc6 met het verwerken van je verdriet.

Groetjes van meertje...

ps. Shiloh hier nog ff, ik heb al weer een tweede touw gekocht, zie je morgen wel! groetjes

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 18:16

NU ben ik gisteren naar de manege geweest en dat was wel even slikken hoor. Bij de pony stands is nu een lege plek en ik vond het toch wel moeilijk omdaar te zijn. Toen ben ik maar weg gegaan.

Er is nu ook een nieuwe pony gekomen. Een flinke d-pony, stevig gebouwd en zeker half arabisch! Met temperament! Ze (of hij, ik weet het niet) was allemaal aan het dribbelen en het hoofd omhoog! Ik heb haar maar even gezien want ze ging met een toch bij de paarden weg. Ze moest perse vooroprijden en ging dribbelen enzo.

Nou moest ik dus nog een pony hebben waar ik de duinrit op kon rijden. En ik vroeg dat zo (wat ook moeilijk was) en toen zeiden ze dat ik wel op die nieuwe kon gaan rijden. Maar na wat ik nu heb gezien ben ik niet helemaal vertrouwd. De duinen zijn toch wel vreemd gebeid voor mij en het is een hele open vlakte.
Ze zeiden ook dat hij een half jaar had stil gestaan en dat ie gewend was om alleen te staan en dan met zoveel paarden. Dat hij daarom wat drukker was. We zien volgende week wel maar als ie nog zo druk is dan ga ik liever op een wat rustigere denk ik.

Ik weet nu ook waarom ze precies weg is gegaan. Ze vonden haar gevaarlijk. Ze zou er vandoor zijn gegaan ofzo (verschillende keren) en dat zou gevaarlijk zijn als ook de andere meegingen doen. Ik heb hier allemaal iets van gemerkt want bij mij was ze altijd heel rustig en ik snap niet waarom. Ze is nu ergens (ik weet nog steeds niet waar) en dan gaan ze haar gebruiken voor de sport. Ze was blijkbaar een sportpony.

Ik heb nu op Happy day gereden. Dat is al 6 jaar mijn lievelingspony maar daar mocht ik niet meer op rijden en toen was Tina gekomen en was die wel ietsje belangrijker geworden. Maar omdat ik nu niemand had mocht ik een keertje op Happy day rijden. Heerlijk gereden, met wat afstand achteraan. Heeerlijk rustig. Helemaal alleen.

Ik had ook nog les gegeven aan een klein groepje beginners dus was de les gratis.

Die dag was (bijna) normaal maar ik weet wel: TINA, IK MIS JE ZO VRESELIJK! Verdrietig

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 18:51

Wat erg zeg! Ik hoop echt dat je haar vind mischien mag je haar wel verzorgen omdat je zo goed met haar op kan schieten Lachen Suc6 met zoeken!

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:01

Fleurie je weet dat ik het supererg voor je vind. Je mag echter nooit stoppen met rijden. Wie weet mag je wel op Happy Day op de duinrit of misschien wordt wel helemaal verliefd op de nieuwe. aLS JE ECHT tINA WIL GAAN ZOEKN WEET JE DAT IK JE WEL WIL HELPEN

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 01:04

Jannelientje schreef:
Fleurie je weet dat ik het supererg voor je vind. Je mag echter nooit stoppen met rijden. Wie weet mag je wel op Happy Day op de duinrit of misschien wordt wel helemaal verliefd op de nieuwe.


Nou, ik ben dus niet gestopt met rijden en ben echt helemaal verliefd op die nieuwe (chalan) geworden. Ik heb ook op Chalan de duinrit gereden en dat was echt zo gaaf! Keihard in rengalop geweest.

Nu komt het erge, maandag gaat Chalan naar een paarden markt. Die gaat nu dus ook weg. En omdat ik zoveel met die beestjes omga raak ik er teveel aan gehecht en is het nu alweer moeilijk voor mij.

Aan Tina heb ik nu alleen maar goede herinneringen en best veel foto's, kijk maar eens op mijn site voor de foto's: http://groups.msn.com/fleuriehappy/tina.msnw

Groetjes van Fleur