Jaloers paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Jaloers paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 21:05

Zijn jullie paarden wel eens jaloers?
Vandaag ging ik in de wei waar Sher staat wat foto's maken van haar en de andere paarden. Sher kwam naar me toe, en normaal loopt ze wel weer weg als ze merkt dat ze er niet uit moet of als ik geen eten heb Knipoog
Maar nu wou ik dus foto's van andere paarden maken, en dat liet ze gewoon niet toe. Ze bleef de hele tijd naast me staan (volgens mij staat op bijna alle foto's net Sher's hoofdje die snel voor de lens gaat staan Haha!) En toen de andere paarden bij me kwamen staan werden ze weg gejaagd. Best wel lief eigenlijk, net alsof ze wou zeggen "Weg jij, dit is mijn baasje" Lovers
Uiteindelijk heb ik Sher maar alvast op stal gezet en toen foto's van de andere paarden gemaakt. *LOL*

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:14

haha oh dat ken ik echt goed! bij mijn verzorgpony staan nog 2 andere paarden, 1 welsh a-tje en een groter paard (weet niet welk ras) kwpn ofzo. maargoed. die grote s de héééle dag jaloers. dan krabbel ik die kleine ff en gelijk stormt ze op dr af en begint te bijten enz. best vermoeiend soms.. is trouwens wel een super aanhankelijk beest Lachen Lovers

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:34

hahaha, * is ook snel jaloers :P
Van de zomer heeft * een maandje op de wei gestaan bij *, maar als ik dus * stond te poetsen, stond *achter het hek ernaast te kijken en ging ze met dr hoef schrapen. O:)
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 13-02-22 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:30

Haha! Ja hoor, ik ken het! Haha!
DC is vreselijk jaloers! Als ik met mijn ander appie bezig ben gaat ze al lopen zeuren. Dan zit ze me aan te kijken alsof ik nooit naar haar omkijk. Net kinderen he!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:36

Een van mijn paarden,Petal, is ook vreselijk jaloers Als ik in de box sta mag de buurvrouw niet kijken .Soms moet ze zich afreageren en dan zit ik ertussen.....

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:34

darmorah is ook super jaloers, laatst ging ik op een ander paardje naar buiten en m'n moeder op darmorah, ze heeft heel de weg boos achterop gelopen met d'r oren in de nek bij thuis komst wilde ze me niet meer aankijken, (het schatje Schijnheilig )

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:48

Ja hoor, onze arrogantheid zelve: Voltrack.
Patent kwam op stal en naast Joop, niet naast Vol, bovendien stonden wij de hele tijd Patentjeventje te aaien en gerust te stellen (voer uit ijzeren voerbak is ENG), nou, dat kon meneer niet hebben... Ook toen ik foto's ging maken van Patent in de bak, Joop keek geïnteresseerd en Vol liet zijn hoofd hangen en keek de andere kant op, maar ondertussen jaloers onze kant op loeren... Ach, hij groeit er wel weer overheen, hij is 3 mnd de baas geweest, tijd voor een beetje onderdrukking van zijn ego!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:14

Volgens mij is jalouzie een menselijke eigenschap die een paard niet kent. Wat je misschien wel merkt is dat een paard gewend is om als eerste aandacht te krijgen, en dus wat van slag is als hij dat eens niet krijgt. Maar ik geloof nooit dat íe die afgunstige gevoelens die wij als mens hebben, ook kent.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:49

marilyn is ook onwijs jaloers! als ik lex sta te poetsen gaat ze druk doen want dan wil ze ook OPEENS gepoetst worde...knuffel ik lex dan wil zij ook...

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:23

tinker was ook heel erg jaloers
als ik het paard in de stal naast hem stond te aaien ofzo ging hij dat paard ineens hard bijten
ook was er een keer een les dat ik op een ander paard reed en een ander meisje op hem, misschien was het toeval maar hij viel wel steeds het paard aan waar ik op reed (hij is zo sterk dat dat andere meisje hem niet tegen kon houden)
maar ergens is het ook wel weer heel erg liev Lovers

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:28

Als er iemand jaloers is, is het Tiko wel.
Als je de hond aait in zijn zocht, begint ie naar de hond te trappen. En je moet ook je niet bezig houden met een ander paard, dat ka ie echt niet hebben *LOL*

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:25

Nic is af en toe wel een beetje jaloers Haha!
Als hij vaststaat in het gangpad, en ik loop even naar een ander paard toe om te aaien begint ie gelijk te schrapen en hij houd pas op als ik weer naar hem toe kom Haha! aandachtstrekkertje... Lovers

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:55

Wanneer ik naar mijn merrie (is ondertussen weg) ging dan sloegen de stoppen bij mijn ruintje wel letterlijk door. Hij kreeg telkens een st**ve. En deed er dan alles aan om mijn merrie te kunnen bespringen. Wanneer je ze gewoon in de weide zag was er niks aan de hand maar wanneer je naar haar toeging dan kwam 'hij' ineens piepen.
Ook bijt mijn ruintje wanneer hij ziet dat je aandacht geeft aan een ander paard. (niet naar mij maar naar het paard)
Echt jaloers beestje.