Met pony en al achterover geklapt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Met pony en al achterover geklapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 20:48

Ik kon gisteren niet in de bak rijden met mijn verzorgpony. Wel met Taran, maar kon niet meer het erf op, dus kon niet met mijn verzorgpony.
Ik ging naar mijn verzorgpony's en zal dus met eentje een buitenritje maken. Degene die ik meenam is echt heel lief en doet niemand kwaad. Is ook helemaal verkeersmak, dus ik nam haar mee en ging een buitenritje maken.
Het ging allemaal wel goed, hoewel ze wel eigenwijs was. We kwamen bij een brug aan waar ze normaal gewoon overheen loopt. Ik rijd erop af en ze wilde niet.
Op een gegeven moment gaat ze op haar achterbenen staan en sloeg achterover met mij. Mijn been en ik heb heel even onder haar gelegen, ze ging gelukkig gelijk staan.
Ze heeft niet veel, 1 klein wondje boven haar hoef, verder heb ik niets gezien. Ik ben na een poosje ernaast hebben gelopen er weer op gestapt.
Nu heb ik hoofdpijn. Mijn arm ligt open. Ik heb verder een beetje last van mijn rug en nek.

Ik ben blij dat we er zo vanaf zijn gekomen, dit had veel erger kunnen wezen.

Het is nu de volgende dag en ik heb nog steeds hoofdpijn, erge last van mijn nek, spierpijn en ben stijf!!

De pony is vandaag het land weer ingegaan en alles is in orde met haar.

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:58

Hoihoi
Oehw pijnlijk, gelukkig zijn jullie er nog goed avnaf gekomen.

Ik ben ook een keer met het paard wat uik destijds reed tijdens een buitenrit achterover geklpat ook omdat ze steigerde (was echt een rotbeest en na die val was er helemaal niks meer met haar te doen want ze ging je er moedwillig afgooien enzo heeft ze van haar ouders geerfd) Ik viel in de berm en zijn achterover half tegen een boom, ik volgende dag vreselijke last van me arm en beetje van me rug, heb er 2 weken last van gehad... en dat paard had helemaal niks

En tja een maand daarna viel ik van een paard af waar ik een proefrit opreed (waren opzoek naar een eigen paard voor me toen) en die gooide me na 1 minuut op dr rug al over de bakrand op het beton :S toen had ik dus weer 2 weken last van mijn arm en rug.
Ging echt super (not)

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:59

Ps sterkte met je arm enzo!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 19:27

Het gaat nu allemaal wel aardig gelukkig. Alleen nog een beetje last van mijn nek. Mijn arm is helemaal dicht. En hoofdpijn en rugpijn heb ik niet erg meer.
Deze pony is heel mak normaal, ze was er zelf ook van geschrokken volgens mij. Ze heeft erg gezweten. Ze staat nu even lekker op het land, er werd niet zoveel op gereden, een paar keer per week. Ik reed er altijd 1 of 2x per week op en dan dat meisje 1 of 2x waarvan zij is.]
Bedankt voor de reacties!!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 20:10

Zo ben ik een keertje omgeklapt met mijn hoogdrachtige paard Boos!
Daar word je inderdaad niet vrolijk van...
Ik was toen aan heel mijn rechter (?) kant helemaal gekneust, elk botje Lips are sealed
Nou ik wens je er heel veel sterkte mee!
En beterschap!
Groetjes iris