Gespen geschilderd... Je kunt ook overdrijven?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Gespen geschilderd... Je kunt ook overdrijven?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 21:35

Qua tuig bij een paard ben ik echt een perfectionist, of een zeikerd, net hoe je het wilt noemen... *LOL*

Ik heb eindelijk na een schier eindeloze zoektocht een paar bruine teugels gevonden met rubber aan de binnenkant Party!! Party!! En nog in de goede kleur ook (dat luistert heel nauw namelijk Haha! ) Alleen....
Er zitten RVS gespen aan en dat moet dus argentaan zijn Frusty
Je kunt wel zeggen wat boeit dat nou, nou een heleboel, ik ga me daar dus aan irriteren Bloos Maar ik heb de hoop om leren teugels mèt antislip èn de goede gespen èn de goede kleur te vinden opgegeven dus toch maar meegenomen, dichter bij het ideaal kom ik echt niet vrees ik.

Ben dus net bij wijze van experiment met de goudverf in de weer geweest, kijken of dat werkt, verf is nu bijna droog, nog een paar laagjes er op en dan eens uitproberen of het blijft zitten. De kleur is in ieder geval goed! Mocht het nou binnen de korste er weer af zijn laat ik er wel andere gespen aan zetten (teugels hebben helaas geen saumursluiting, dus 3 zichtbare gespen), maar dit potje had ik nog, ben benieuwd!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:38

Hahaha zo ben ik dus ook! Alles moet precies in kleur stijl en dat soort gezeur! Geweldig!
Je laat wel even weten of het gelukt is he!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:39

Ben zeer benieuwd of het houdt!
Doe zelf niet zo moeilijk, heb 1 rommelhoofdstel waar verschillende kleuren gespen opzitten, maar de argentaan kleurige gespen hebben wel een rvs kleurige pin ...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:55

Laat me even weten of het gelukt is! Ik ken het probleem van bruin met argentaan inmiddels ook! Overigens heb ik nu ook een bijpassend zadel gevonden Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 22:01

Nou zo ziet het er dus uit, heel acceptabel vind ik, niet voor een heel hoofdstel, wel voor een enkel gespje. Afwachten hoe het zich houdt. Het glimt in het echt trouwens niet zo heftig als op de foto. Maar beter ietsjes dof argentaan dan RVS.
Wel een gepriegel trouwens om het gespje te schilderen, maar niet het leer.
Heb trouwens Flexa hoogglans gebruikt.

Afbeelding

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 07:20

Creatief Margreet. Ik hoop dat het houdt.
Off topic: Hoe gaat het met de wedstrijden? en succes morgen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 07:42

Ik bel je morgen wel even!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 10:47

*LOL* Dat vind ik inderdaad het toppunt. Blij dat ik gewoon van zwart met rvs houd!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:36

Haha Margreet zo'n pietlut zou ik ook zijn.............ik heb dus van die gespjes van zogenaamd roestvrij staal.....die dus gaan roesten, terwijl de teugels nog niet versleten zijn. Ik kan me daar ook groen en geel Party!! aan ergeren, maar nieuwe teugels met antislip zijn vrij duur, dus ik verdraag het nog een poosje Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:45

Ik wil eigenlijk mijn sprenger veiligheidsbeugels ook in argentaan hebben, maar die bestaan dus niet (voor zover ik weet). Wie weet kan ik het zo eens proberen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:04

Wel een idee! Ik hoop dat het houdt. Je bent inderdaad vrij fanatiek....

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:58

Ik heb laatst eindelijk een koordsingel in de juiste kleur bruin bij het zadel gevonden, maar gespen ga ik echt niet verven

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 15:08

Je hebt helemaal gelijk: een hoofdstel met goudkleurige gespen en dan teugels met RVS gespen, dat is geen gezicht Haha! Het resultaat mag er wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 15:23

Ik heb de gespen van mijn orginele teugels over laten zetten op de nieuwe teugels.
Dat is nog makkelijker dan verven *LOL*