Rare dag,maar uiteindelijk 2x heel goed nieuws!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Rare dag,maar uiteindelijk 2x heel goed nieuws!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 21:26

1.
Het begon vanmorgen, ik moest al vroeg bij de da zijn met mijn hond.
Vorige week had ik een bult ondekt in zn buik en omdat de da gisteren toch hier thuis moest komen, heb ik die even laten voelen/kijken.
Omdat Sam nu toch al 8 is en een schildklierprobleem heeft is het risico op tumoren aanzienlijk groter, dus het zat me lang niet lekker.... Scheve mond Scheve mond
De da heeft gisteren nadat hij het had gevoeld gelijk een afspraak gemaakt en ik moest vanmorgen al vroeg op de praktijk zijn zodat ze een punctie konden doen...

Spannend natuurlijk, ik was al om 530uur wakker, puur van de zenuwen.
Maar de punctie viel heel erg mee, Sam reageerde eigenlijk nauwelijks ondanks dat ze met een naald in hem zaten te roeren...Toen de da het glaasje bekeek zei hij eigenlijk gelijk dat het de moeite van het opsturen niet waard was, het was voor 99.9999% zeker een gewone vetbult!

Oh wat was ik blij, want ik had al helemaal visioenen dat Sam dood zou gaan aan...je weet wel.....Maar gelukkig, uitslag is goed !!!!!!

2.
Vanavond moest ik om ongeveer 1900 uur de hengstenhouder bellen, Mika zou worden gescant (voor de 2e keer, dinsdag was het niet helemaal duidelijk, leek ze drachtig maar zeker was het niet), nou EINDELIJK !!!!!

Mika is drachtig!

Ben zo blij, we proberen nu al zolang, eigenlijk had ik al besloten dat dit de laatste poging zou zijn omdat het anders helemaal mega laat in het jaar is dat er een veulen geboren moet worden, maar eindelijk is het gelukt.
Ze heeft een hormoon kuur gehad, is 2 keer hengstig gespoten, ik had echt de moed al helemaal opgegeven...

Nu maar hopen dat het blijft zitten...Ik vind het allemaal erg spannend, aan het begin van het jaar dacht ik echt, ohg, even naar de hengst, dekken en klaar is klara, maar ik kwam er al snel achter dat het zo niet werkte.

Nu Evien nog, zij is weer hengstig gespoten, dus volgende week allemaal duimen please, 1 opgroeiend veulentje is ook maar alleen... Knipoog Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 22:12

Nou is je dag toch nog goed verlopen! Gefeliciteerd met een drachtige Mika!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 22:17

Thanx, ben zo blij !!!!!!!!!!!!

Eindelijk...............en sowieso omdat volgend jaar dit hengstje niet meer "beschikbaar" is, toch nog een Effort veulen, als alles goed gaat tenminste.....

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 22:23

Super zeg, zoveel goed nieuws op een dag !Gefeliciteerd! *LOL*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 22:25

goed zo, een goeie dag gehad!!

Volgend jaar weer een veulentje, leuk!!!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 22:30

gefeliciteerd!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 22:36

Pffff wat een opluchting zeg, vooral van je hond!
Ja en dan is het nieuws dat Mika drachtig is nog een heeeeele fijne bijkomstigheid!
Gefeliciteerd!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 23:27

Ben echt blij dat het met sam goed is!!! Lovers
en mika drachtig had je bijna al niet meer op durven hopen Haha! echt super!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:41

ahh goed zeg deze dag!gelukkig is sampie niet ziekies!en mikaatje nog een vueltje,errug leukleukleuk hoor!hoe is het nu met dr veulentje?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:06

Das inderdaad erg leuk om te horen! Is ze drachtig van Special Efforts Leffort? Das een leuk hengstje! Hoop inderdaad dat je er nog één bijkrijgt, twee veulies kunnen zo leuk spelen samen!
Succes!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:42

Gefeliciteerd Sonja! Eindelijk dan toch! Echt gaaf hoor! Nu nog even duimen voor Evien, maar één heb je er in ieder geval al wel volgend jaar.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 20:18

Meavy, Mika is nu drachtig van de vader van Leffort, de echte effort zeg maar :Egyptian King Special Effort....

Klinkt net echt met zo'n naam..... Haha! Haha!

Af en toe durf ik het nog steeds niet helemaal te geloven wat Mika betreft, ben er zo blij mee, maar het heeft zo vreselijk lang geduurt, als nu alles maar goed blijft gaan..... Scheve mond

Ik maak me natuurlijk weer veelste druk, maar toch.....

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:12

Aaaaaaaaaah gefeliciteerd Son.
Wat fijn voor je "nu hoef je niet meer na te denken of je het toch nog dit jaar zou doen of niet........"
Zie je alles komt op zijn pootjes terecht.
En natuurlijk gaat het allemaal goed Lachen niet te veel over in zitten, genieten van het idee dat ze drachtig is Knipoog

Heerlijk dat je vandaag allemaal van dat goede nieuws hebt gekregen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:40

Hartstikke gefeliciteerd met de drachtigheid van je meissie hoor! Super!
En gelukkig goed nieuws over je hond! Ik heb ook een vetbultje op mijn hoofd en die ga ik over ee paar weken weg laten halen, yippeeee, want ik heb er zo'n last van...

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:46

Oh cool! Ben heel benieuwd naar dat veulentje! Misschien zien we elkaar volgend jaar op de merrie en veulenkeuring van het NMPRS? Maken we er een mini-veulentjes boktmeeting van! Heb je nog een fototje van de aanstaande vader?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 01:02

Volgend jaar ben ik zeker van de partij op de keuringen, maar niet met Mika en/of Evien + veulens....Ik ga er maar even van uit dat alles goed gaat, maar Mika is nu net 3 weken drachtig, dus het veulen wordt precies in de keuringstijd geboren, en ik ga zeker niet met een hoogdrachtige merrie naar de keuring en al helemaal niet met een veulen van een paar dagen oud, dat vind ik een te groot risico met die kleintjes.
En daarbij komt nog dat ik dit jaar een aantal hele lage premies heb gezien omdat de jury het veulen nog te jong vond.
Het is de bedoeling dat ik volgend jaar ga showen met Nicky, Shamila en Diana, die zijn dan 2 en 1 jaar oud, dus leuk om mee te nemen naar de keuringen.

Hier nog even een foto van Effort, echt goede foto's heb ik niet van hem, maar zo krijg je een beetje een ideetje, het is de enigste 100% amerikaanse appaloosa hengst in nederland/belgie. (voor zover ik weet)
Heeft al een aantal goedgekeurde zonen gefokt met bijna alleen maar 1e premies. Effort is 86cm.

Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 07:37

oooh wat fijn voor je zeg!
gefeliciteerd met Mika wij zitten ook een beetje te klooien met die merrie's 2 zijn drachtig, in blijft maar hengstig worden de ander moest hengstig gespoten en is sinds gister ook eindelijk drachtig,
1 isdrachtig maar heeft op de scan te zien niet zo'n mooi vruchtje dus dat is afvragen wat het word.
en we hebben er 1 die echt maar niet drachtig wil worden *zucht* 't is wat dat fokken

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 09:47

Het schijnt dit jaar een heel vreemd jaar te zijn, kippen die minder eieren leggen, koeien/paarden die maar niet drachtig willen worden.....
De hengstenhouders klagen steen en been en niemand begrijpt er iets van.
Mijn buurvrouw bv, fokt al jaren, eigenlijk nooit geen problemen en nu heeft ze merries die zelfs 5 x (!!) geinsemineerd moesten worden....

Het is echt raar!

Kijk naar Evien, elk jaar een veulen, zonder problemen, vorige eigenaar scande zelfs nooit, en nu wordt ze niet eens hengstig..... Verward Verward
Er zijn ook merries die worden hengstig, dan dekken, eigenaar neemt merrie weer mee naar huis, wordt niet meer hengstig dus iedereen denkt "die is wel drachtig", gaan ze scannen blijken ze leeg te zijn.... Verward

Vreemd, maar ja, het is nou eenmaal de natuur waarmee je te maken hebt...

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:41

T´is zeker een mooi hengstje! Waarom issie trouwens niet meer beschikbaar volgend jaar?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 22:49

omdat stal Zegwaard hem weer voor eigen fokkerij willen gebruiken en hem terughalen naar hun stal, Effort is nu verhuurt aan de boerenhofstee in Epe.