Au ik zit letterlijk op de blaren..!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Au ik zit letterlijk op de blaren..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 15:42

Aiaiai combinatie fout ondergoed en lange bosrit in stap; dikke blaar op mijn bil! Vanochtend wéér kapot gereden/geschuurd Verdrietig en nu er maar zo’n compeed blaarpleister opgeplakt…AU! Die wil er voorlopig niet meer af natuurlijk want die plakt gewoon vast totdat er een nieuwe huid opzit. Nou hoop ik alleen niet dat de blaar met rijden vies is geworden want dan is dat afsluiten van de lucht natuurlijk weer juist niet jofel… Verward heb zondag wedstrijd dus dan moet de schade weer hersteld zijn…Wat doen jullie ter voorkoming/genezing van dit soort au? Knipoog

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 15:52

Ik heb een heel fijn zadeltje en gewoon ondergoed. Ik heb hier eigenlijk nooit last van... gelukkig

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 16:02

Ja daar heb ik wat aan... Lachen Ik heb het normaal nooit alleen met stappende buitenritten... Boos!

Sanja

Berichten: 71
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Eemdijk

Tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:06

Knipoog Als je last van doorzitten hebt, dat gebeurt meestal met langdurig stappen.
Kun je twee dingen proberen.

Een bont dekje op het zadel.

Of een bikinibroekje, helpt ook.

Heb je toch een blaar, auw.... even insmeren met Callendulanzalf, dat geneest het snelst.

Groetjes en succes ermee

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:41

Bikinibroekje??? Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:43

ga naar de wielershop, haal een wielerbroekje met zeemleren inleg (wordt door wielers ook gebruikt tegen doorzitten, zadelpijn en warmteophoping). Broek dragen zonder ondergoed daarweer onder. Het werkt fantastisch!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:17

Wanneer ik echt een heel lange buitenrit ga maken dan doe ik zo'n gelpad over het zadel heen..Zit heerlijk zacht en ik heb daardoor nog nooit ergens last van gehad..Werkt echt super *LOL*

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:38

Klinkt misschien heel stom, maar gewoon maandverband op die plek doen, werkt prima. Knipoog
Helpt ook goed als je je bij je knie hebt stukgereden.

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:18

Boxershorts aantrekken! Haha! Dan heb je niet zo'n last van schurende randjes van je ondergoed waar je op zit... Vooral die strakke van zachte stofjes werken heel goed.
Mijn vriend is alleen niet zo blij met mijn uitvinding Schijnheilig

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 15:35

uh maandverband daar doen daarvoor is het al veels té kapot zeg maar. En dat gaat ook schuiven en het zit echt op het randje van mijn onderbroek, overgang bil/been dus tja... Verward

En ik heb eens zo'n broekie met lange pijpen aangehad maar die ging opkrullen en dat was pas écht irritant!

Blaarpleister lijkt voorlopig te werken... Haha!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:41

ze verkopen bij de ruitersportzaak een zalfje wat je eerst op je achterwerk moet smeren voordat je gaat rijden Haha! Alleen, je moet het preventief smeren, dus het helpt niet meer als het al stuk is..

Verder verkopen ze er ook onderbroeken met een gelkruis en een soort gelzitting voor over je zadel. Dat wil over het algemeen ook nog wel eens helpen.

Verder kan ik je aanraden om een rijbroek met een lederen/kunstlederen kont te kopen, dat schuurt niet zo..

Nee hoor, ik heb nog nooit mijn kont opengereden, hoe kom je erbij, hihi Haha!

Het nare is alleen dat bij mij werkelijk NIETS helpt.. Boos!

Ik heb inmiddels al alles geprobeerd en rij nog steeds de boel kapot als ik een lange rit ga maken.. Verward

En eelt heb ik ook nog steeds niet, helaas.. Boos!